Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسین شفاعتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه وقف زیربنای اقتصادی جامعه است، اظهار داشت: وقف به کاهش آسیب‌های اجتماعی و به فراهم شدن زمینه ازدواج برای جوانان کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه در شهرستان خوانسار ۳۶۶ وقف منفعتی وجود دارد، افزود: امسال دو وقف جدید شامل یک قطعه زمین و دو واحد مسکونی در خوانسار داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوانسار گفت: نخستین وقف نامه در خوانسار توسط مریم بیگم صفوی در سال ۱۱۰۶ قمری با نیت ساخت مدرسه علمیه مریم بیگم خوانسار به ثبت رسیده است.

شهرستان خوانسار ۵۴۴ موقوفه دارد

وی با بیان اینکه شهرستان خوانسار ۵۴۴ موقوفه شامل ۱۸۰ موقوفه انتفاعی و ۳۶۴ موقوفه منفعتی دارد، افزود: موقوفات منفعتی خوانسار یک هزار و ۵۷۵ رقبه دارد که شامل ۲۱۷ رقبه انتفاعی و یک هزار و ۳۵۸ رقبه منفعتی است.

شفاعتی افزود: موقوفه حاج محمدباقر قودجانی با ۲۱۰ رقبه بزرگترین موقوفه شهرستان خوانسار است که با نیت روضه خوانی برای امام حسین (ع) وقف شده است.

شفاعتی با بیان اینکه ۱۲ امامزاده در خوانسار وجود دارد که هشت امامزاده در شهر و چهار امامزاده در روستاهای شهرستان مدفون هستند، گفت: امامزادگان شاخص خوانسار امامزاده احمد و سید صالح است، بقعه متبرکه امامزاده شیخ اباعدنان و سید محمود نیز در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

کاهش ۷۰ درصدی فعالیت فرهنگی و قرآنی در امامزادگان خوانسار

وی گفت: به دلیل بیماری کرونا فعالیت فرهنگی، اجتماعی، قرآنی در محل امامزادگان خوانسار ۷۰ درصد کاهش داشته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوانسار بیان داشت: در امامزادگان احمد و سید صالح شهر خوانسار دو نیروگاه خورشیدی به میزان ۲۵ و ۶ کیلو وات با هزینه چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات سازمان اوقاف با هدف درآمد پایدار برای امامزادگان تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: امسال خیرین شهرستان خوانسار برای آزادسازی ضلع شرقی امام زاده احمد و آینه کاری داخل حرم ۹ میلیارد ریال و عملیات عمرانی در امامزاده سید صالح این شهرستان دو میلیارد ریال کمک کرده‌اند.

امسال ۲۰ سند تک برگی برای موقوفات خوانسار صادر شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوانسار اعلام کرد: امسال تاکنون ۲۰ سند تک برگی به مساحت ۲۸۰ هزار متر مربع برای موقوفات خوانسار صادر شد که از این تعداد دو سند شاخص به نام حاج صانع به متراژ ۱۶۰ هزار متر مربع و موقوفه گورستان سنگ شیر به متراژ ۱۵ هزار متر مربع است.

وی گفت: امسال تاکنون ۱۰ سند به مساحت ۳۱ هزار متر مربع از دفترچه‌ای به تک برگ تبدیل شد، همچنین ۲۳۹ هزار متر مربع اسناد موقوفات با هدف جلوگیری از تصرف اراضی به ثبت رسیده است.

شفاعتی گفت: امسال در خوانسار ۵۰۰ متر مربع زمین موقوفه‌ای با ارزش ۴۰ میلیارد ریال با پیگیری حقوقی و قضائی رفع تصرف و سند مالکیت آن صادر شد.

۲۵ دستگاه دولتی در خوانسار به اوقاف بدهکارند

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان خوانسار ۲۵ دستگاه دولتی و ۲۵ مدرسه حدود ۶۰۰ میلیون تومان به اداره اوقاف خوانسار بدهکار هستند که ۹۰ درصد این بدهی مربوط به آموزش و پرورش است.

کد خبر 5052944

منبع: مهر

کلیدواژه: سند مالکیت موقوفه خیرین ویروس کرونا شیراز بوشهر آمار کرونا شهرکرد شیوع کرونا گرگان شهدای مدافع حرم شهادت امام رضا ع مجلس شورای اسلامی کرمانشاه نیروی انتظامی مشهد هفته ناجا شهرستان خوانسار هزار متر مربع اداره اوقاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۵۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت۲ وقف جدید در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد کاروند صبح چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران از ثبت دو وقف جدید در شهرستان مریوان خبر داد و اظهار کرد: واقف خیر اندیش ملأ محمد زبردست یک دانگ از شش دانگ یکباب مغازه واقع در ۴ راه اصلی مریوان با مساحت ۶ متر با نیت هزینه‌های مسجد ویس قرنی شهر مریوان وقف کرد که به عنوان اولین وقف سال ۱۴۰۳ شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین واقف خیر اندیش جبار فاتحی یک باب مغازه با حق سرقفلی واقع در شهر مریوان به مساحت ۷ متر مربع را با نیت مساجد شهر مریوان وقف کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اعلام تعداد وقف‌های جدید سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته ۷۸ وقف جدید در استان کردستان به ثبت رسید که از این تعداد ۳۱ مورد مربوط به شهرستان سقز، ۱۹ مورد شهرستان مریوان، ۱۲ مورد شهرستان بیجار و چهار وقف نیز در شهرستان بانه به ثبت رسیده که بیش از ۹۰ درصد نیات وقف‌های ثبت شده برای مساجد استان بوده‌اند.

حجت‌الاسلام کاروند با اعلام آمار وقف‌های استان کردستان گفت: در کردستان ۲ هزار و ۵۲۹ موقوفه وجود دارد که ۲ هزار و ۴۰۲ وقف متصرفی و ۱۲۷ موقوفه غیر متصرفی است. همچنین ۲۰ هزار و ۹۵ رقبه متصرفی، ۲۰ هزار و ۷۹۷ رقبه غیرمتصرفی و ۱۲۲ رقبه اشتراک التولیه در کردستان وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان ادامه داد: از آمار ۲ هزار و ۵۲۹ موقوفه کردستان ۷۴۶ موقوفه، یک‌هزار و ۶۵۳ مسجد ،۳۷ حسینیه، ۳ زینبیه، ۱۵ تکیه ،۷۱ آرامستان و یک دارالقرآن به چشم می‌خورد.

کد خبر 6087184

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ما از منافع وقف در سال جاری ۲۰ همت است/ هزینه چهار هزار میلیارد تومان برای نیات واقفان
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • ثبت۲ وقف جدید در کردستان
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رفع تصرف ۱۱ هزار و ۶۹۷ متر مربع زمین ملی استان
  • رفع تصرف زمین‌های دولتی در شهرستان لاهیجان
  • افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف برگزار می شود
  • نمایشگاه دستاورد‌های وقف برپا می‌شود
  • انجام ۳ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ ۸ مواد فروش دستگیر شدند