Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@19:45:16 GMT

سجادپور: سیاست‌های داخلی زیربنای امنیت ایران است

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۵۸۱۱

سجادپور: سیاست‌های داخلی زیربنای امنیت ایران است

معاون وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه برخی کشورهای منطقه برخلاف جمهوری اسلامی ایران به امنیت خود اعتماد ندارند، گفت: ایران تنها کشور منطقه است که طی ۴۰ سال گذشته سیاست‌های داخلی اش زیربنای امنیت کشور را تشکیل می‌دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،  وبیناری با هدف بررسی سازش بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی تحت معامله آمریکایی توسط اندیشکده پاکستانی روابط بین‌الملل (PIIA) در شهر "کراچی" برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سیدمحمدکاظم سجادپور» معاون وزیر امور خارجه و رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین‌الملل وزارت امور خارجه ایران به عنوان سخنران اصلی این برنامه مجازی گفت: ایران طی چهار دهه گذشته مطابق سیاست‌های داخلی خود امنیت قوی و غیرقابل نفوذ کشور را تامین کرده و در عین حال هرگز به کشوری حمله نکرده است، اما همزمان در وضعیت دفاعی قرار داشتیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی با اشاره به فروپاشی شوروی و سقوط صدام در منطقه و تقلای برخی کشورهای حوزه خلیج فارس برای خرید امنیت از بیرون، اظهار داشت: پروژه ایران هراسی یک طرح ساختگی بیش نیست درحالی که جمهوری اسلامی در حال شکوفایی و یک قدرت منطقه‌ای است.

سجادپور افزود: ایران تنها کشور منطقه است که حداقل پنج منطقه را به‌ یکدیگر پیوند می‌دهد و تنها کشور در منطقه است که طی 4 دهه گذشته امنیت آن کاملاً متکی بر سیاست‌های داخلی بوده است، بنابراین هیچ‌ کشوری نباید از ایران احساس ترس کند.

وی تاکید کرد: برخی کشورها برخلاف ایران اسلامی به امنیت خود اعتماد ندارند و به دنبال انعقاد چنین توافقاتی (سازش با صهیونیست‌ها) هستند درحالی که این توافق مشکل اساسی فلسطین را حل نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا، معاون وزیر امور خارجه کشورمان افزود: طی70 سال گذشته، 60 طرح آمریکایی-اروپایی برای حل‌ مناقشه فلسطین ارائه شد اما تمامی‌ به اصطلاح طرح‌های صلح ناکام‌ ماند، زیرا یک مشکل واقعی به نام فلسطین در اینجا وجود دارد که نمی‌توان با انعقاد توافق (سازش‌ و یا خیانت) آن را نادیده گرفت.

وی توافق عادی سازی روابط اعراب با تل‌آویو را به سه بخش شامل مشکلات داخلی آمریکا، خیانت به  فلسطین و مساله ترکیبی تقسیم کرد و اظهار داشت: این یک پروژه آمریکایی معطوف بر انتخابات این کشور و یک ترفند روانی است.

سید کاظم سجادپور گفت: ترامپ‌ طی چهارسال گذشته هیچ دستاورد سیاست خارجی در کارنامه‌ خود ندارد. هدف توافق سازش، رای دهندگان با گرایشات مذهبی است به همین علت نام آن توافق ابراهیم است.

وی افزود؛ در گذشته نیز تماس‌هایی میان کشورهای کوچک و رژیم صهیونیستی برقرار شده بود و تحولات اخیر موضوع تازه‌ای نیست،‌ اما اکنون به فلسطینیان خیانت شده است. درحالی که هیچ‌ کشوری نمی‌تواند شرایط وخیم ملت فلسطین را نادیده بگیرد.

سفیر ایران در لیسبون: ایران به دنبال رقابت تسلیحاتی در منطقه نیستسفیر ایران: دور بعدی مذاکرات تهران و کی‌یف در اواخر نوامبر برگزار می‌شودمصاحبه| سفیر چین: مایل به پیشبرد روابط «مشارکت جامع راهبردی» با ایران هستیم/ آمریکا ذهنیت منسوخ جنگ‌سردی را کنار بگذارد

 

در ادامه این برنامه، "طغرل یامین" دانشیار گروه بخش صلح و درگیری دانشگاه علوم و فن‌آوری (NUST) پاکستان و "حسن حبیب" دیپلمات سابق پاکستانی نیز طی سخنانی در این وبینار تاکید کردند که فلسطین فقط نیازمند راه‌حل عادلانه است و اگر هرگونه برنامه صلح فقط منافع یک طرف را تامین کند، تمامی سهام‌داران بازنده خواهند بود.

به عقیده این کارشناسان‌، خشم و اختلاف‌ ملت‌های منطقه از طرح صلح ترامپ برای فلسطین ممکن است خیزش عربی 2 (بهار عربی 2) را رقم بزند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاست های داخلی امور خارجه بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۵۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق تامین امنیت غذایی در کشور با اتکا بر تولیدات داخلی

مقوله امنیت غذایی در شرایط کنونی جهان، به عنوان یکی از مؤلفه‌های امنیت ملی کشور‌ها مطرح است. تولید غذای کشور از مهم‌ترین فعالیت‌ها در همه کشور‌ها است. بر همین اساس تامین امنیت غذایی و تولید غذای سالم، باکیفیت و متناسب با نیاز کشور، جزو استراتژیک‌ترین فعالیت‌های بنیاد مستضعفان است که در سال‌های اخیر با توسعه سرمایه‌گذاری در این بخش، تلاش شده تا امنیت غذای مردم در شرایط مختلف کشور تامین شود و در این راستا تولید شیر و گوشت به عنوان یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های غذایی مردم ایران، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. شرکت کشت و صنعت و دامپـروری دشت آذر نگین در راستای تامین امنیت غذایی کشور به تولید انبوه شیر و گوشت گوساله می‌پردازد و تامین بخشی از سبد غذایی کشور شامل تولید فراورده هـای لبنـی و پروتئینی، پرورش و نگهداری طیور، زنبور عسل، بخشی از فعالیت‌های این شرکت در حوزه تامین امنیت غذایی است.
عکاس: پوریا ترابی  

دیگر خبرها

  • تحریف بازدارندگی، سناریوی جدید علیه عملیات وعده صادق/ عبدالحمید می‌خواهد در چارچوب نظام فعالیت کند!
  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت/ آمریکا در قبال فلسطین بر خلاف منافع ملی خود عمل کرد
  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • برگزاری «دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات مسئول در امور امنیتی» در روسیه
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • تحقق تامین امنیت غذایی در کشور با اتکا بر تولیدات داخلی
  • کنعانی: دفاع از اصول، ارزش‌ها و ارکان انقلاب و نظام با صلابت ادامه خواهد یافت