Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-24@09:35:50 GMT

اولین واحدهای مسکن ملی فردا افتتاح می‌شوند

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۵۸۵۸

به گزارش اکوفارس، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه هماهنگی برای افتتاح اولین واحد‌های تکمیل شده طرح اقدام ملی مسکن صورت گرفته است، گفت: افتتاح این واحد‌ها برای رفع نگرانی برخی از متقاضیان در رابطه با اجرایی نشدن طرح اقدام ملی مسکن صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طرح اقدام ملی مسکن از آبان ماه سال ۹۷ توسط محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی کلید خورد، گفت: تاکنون ۹۰ هزار واحد مسکن ملی را به تعاونی‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار کرده‌ایم و برخی از این واحد‌ها در مرحله نهایی قرار دارند.

محمود زاده اظهار کرد: افتتاح برخی از این واحد‌ها انجام می‌شوند و برخی از آن‌ها  تا چند هفته آینده به تعاونی‌ها واگذار می‌شوند، البته در تعدادی از این واحد‌ها متقاضیان ساکن شده‌اند.

به گفته این مقام مسئول دو مصوبه در این رابطه وجود داشته که از این مصوبه‌ها یکی مربوط به دولت و دیگری مربوط به شورای عالی مسکن است که در سال ۹۴ و ۹۶ به تصویب رسیده است.

او بیان کرد: پروژه‌های طرح مسکن مهر که متقاضی نداشته‌اند و برخی در مرحله فونداسیون و برخی در مرحله اسکلت قرار داشته‌‌اند که متقاضیان این واحد‌ها انصراف داده بودند، توسط وزارت راه و شهرسازی خریداری شده و هم اکنون در اختیار وزارت راه و شهرسازی است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این واحد‌ها تکمیل و متناسب با ویژگی‌های طرح اقدام ملی مسکن ساخته شده و یا در حال ساخت است، بنابراین در قالب طرح اقدام ملی مسکن به متقاضیان واگذار شده است. اراضی مازاد دستگاه‌های مختلف هنوز به دست ما نرسیده است معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: بسیاری از واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن در همین اراضی در کنار واحد‌های مسکن مهر ساخته می‌شوند و هم اکنون پیشرفت فیزیکی واحد‌های مسکن مهر به ۳۰ تا ۴۰ درصد رسیده است و بنابراین چند درصد پیشرفت آن‌ها بالاتر از سایر واحد‌ها است، بنابراین این واحد‌ها در اختیار متقاضیان طرح ملی مسکن قرار می‌گیرد.

او یادآور شد: برخی از این واحد‌ها هم به دستگاه‌های مختلف از جمله نیرو‌های مسلح و کمیته امداد و هر دستگاه و یا ارگانی که نیاز داشته باشند تحویل داده می‌شوند.

محمود زاده با اشاره به اینکه برخی اراضی مازاد توسط دستگاه‌های مختلف هم اکنون در قالب قانون باید در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای تولید مسکن قرار بگیرد، افزود: تفاهم‌نامه‌ای با وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با واگذاری اراضی مازاد منعقد شده که هم اکنون در مراحل انتهایی به سر می‌برد به طوری که اراضی که داخل محدوده‌ها و حریم قرار دارند به وزارت راه واگذار شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: مکاتباتی در این زمینه صورت گرفته است تا دستگاه‌هایی که مشمول بوده و اراضی مازاد آن‌ها شناسایی شده در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای ساختن مسکن قرار گیرد.

محمود زاده ادامه داد: تاکنون اراضی مازاد دستگاه‌های مختلف شناسایی شده، اما هیچ زمینی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار نگرفته، این در حالی است که این زمین‌ها طبق ماده ۶ باید به وزارت راه و شهرسازی تحویل داده شود.   گفتنی است، فردا (پنج‌شنبه) با حضور رئیس جمهور و از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح اولین سری از واحدهای مسکن ملی و همچنین گلنگ زنی واحدهای  مسکونی در شهرهای جدید انجام می‌شود.       

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اختیار وزارت راه و شهرسازی طرح اقدام ملی مسکن دستگاه های مختلف واحد ها اراضی مازاد هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۵۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان ساخته می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر قزوینیان در آئین تکریم و معارفه معاونت‌های مسکن و ساختمان و توسعه مدیریت و منابع انسانی راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه ۲۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان در دست ساخت است، گفت: اجرای این تعداد واحد مسکونی با این حجم بالا تلاش مضاعفی می‌خواهد.

وی بر لزوم وفاق و همدلی بین کارکنان تاکید و با بیان اینکه در این شرایط کاری سخت و حساس، برنامه‌ها و کارها با همدلی جلو می‌رود، افزود: فشاری که شرایط اقتصادی به اقشار مختلف جامعه وارد می‌کند، آثار آن در اداره‌کل راه و شهرسازی استان در فرآیند اجرای طرح نهضت ملی مسکن بسیار مشهود است.

این مسؤول ادامه داد: باید همه دست به دست هم داده و در این روزهای حساس، پروژه‌های نهضت ملی مسکن را به خوبی اجرا کنیم.

قزوینیان تاکید کرد: علی‌رغم محدودیت‌های اعتباری و پرداختی، کارکنان این اداره‌کل با جان و دل کار می‌کنند که این موضوع بسیار ارزشمند بوده و در این میان باید با کم‌ترین هزینه بیشترین راندمان کاری را داشته باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، تکریم ارباب رجوع را یکی از اساسی‌ترین مؤلفه‌های مهم در نظام اداری عنوان کرد و افزود: باید با صبر و حوصله تکریم ارباب رجوع در دستور کار قرار گیرد.

قزوینیان خاطرنشان کرد: پیگیری امور یکی از اصولی است که در کنار کیفیت و کمیت باید مورد تاکید همه کارکنان اداره‌کل راه و شهرسازی استان باشد.

در این مراسم از خدمات چندین ساله سعید شاهین فر معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تقدیر و محسن محرمی یگانه هم به عنوان سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل منصوب شد.

کد خبر 6087314

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان ساخته می شود
  • اختصاص ۳۸ هزار هکتار برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن قم
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • توضیحات وزارت راه و شهرسازی درباره یک گزارش
  • افتتاح فاز نخست پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر سهند
  • افتتاح اولین پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سهند با حضور وزیر راه
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • جوابیه وزارت راه و شهرسازی به یک گزارش
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی