Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@01:27:00 GMT

تلخ کامی آبنبات ریزان بجنوردی با گرانی مواد اولیه

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۵۹۲۵

تلخ کامی آبنبات ریزان بجنوردی با گرانی مواد اولیه

ایسنا/خراسان شمالی رئیس اتحادیه آبنبات ریزان بجنورد با اشاره به اینکه سوغات بجنورد نیز همانند سایر کالاها متاثر از نوسانات ارزی بوده است، گفت: قیمت برخی از مواد اولیه برای تولید آبنبات به صورت غیرقابل تصوری بالا رفته است و تامین این مواد برای تولیدکننده به راحتی انجام نمی شود.

فدایی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: یک آبنبات ریز طی یک سال و نیم گذشته هل درجه یک که یکی از مواد مورد نیاز برای تولید آبنبات است را با قیمت ۷۰ هزار تومان و هل درجه دو را با قیمت ۳۵ تا ۴۵ هزار تومان خریداری می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این در حالی است که اکنون قیمت هر کیلوگرم هل درجه یک به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و قیمت درجه دو به ۹۰۰ هزار تومان رسیده است.

فدایی ادامه داد: قیمت پلاستیک چاپی برای بسته بندی آبنبات نیز هر کیلوگرم آن از ۱۴ هزار تومان به ۸۰ تا ۸۵ هزار تومان رسیده است.

وی تصریح کرد: در بحث حامل های انرژی و شکر نیز با افزایش قیمت مواجه بودیم و همین امر موجب شده تا قیمت تولید هر کیلوگرم آبنبات افزایش یابد اما با تماس هایی مواجه هستیم که چرا قیمت آبنبات را افزایش داده ایم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: میزان خرید مردم برای آبنبات کاهش یافته است و گرانی قیمت مواد اولیه و کاهش میزان خرید مردم سبب شده تا آبنبات ریزان نسبت به ادامه کار دلسرد شوند و تصمیم بر تعطیلی کارگاه های خود داشته باشند.

وی بیان کرد: تاکنون دو کارگاه آبنبات ریزی در سال جاری تعطیل شده اند و پنج واحد دیگر نیز درخواست تعطیلی کارگاه خود را داده اند.

رئیس اتحادیه آبنبات ریزان بجنورد گفت: میزان خرید آبنبات که یکی از سوغات اصلی شهر بجنورد است توسط مسافران در سال جاری به صفر رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی آبنبات خراسان شمالي آبنبات ریزان هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۵۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای احیای هنر نمدمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، کاظم رحمانی گفت: تاکنون ۳۰ نفر از علاقه‌مندان به این رشته در شهرستان بویراحمد به عنوان قطب اصلی «نمدمالی» آموزش دیده اند. وی بیان کرد: با وجود گذراندن دوره‌های آموزشی «نمدمالی»، اما تنها سه هنرمند ساکن شهرستان بویراحمد در این رشته در حال فعالیت هستند. کارشناس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: رواج رشته صنایع ذستی «نمدمالی» افزون بر ایجاد درآمد برای هنرمندان با ایجاد کارگاه‌های ریسندگی و رنگرزی می‌تواند شمار زیادی شغل ایجاد کند. بهروزی با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد یکی از قطب‌های عشایر جنوب کشور محسوب می‌شود، تاکید کرد: بهبود درآمد عشایر از طریق فروش پشم برای تامین مواد اولیه «نمدمالی» از دیگرآثار رواج دوباره این دست ساخته سنتی است. وی عنوان کرد: هم اکنون از سویی پشم تولیدی دامپروران عشایر کهگیلویه و بویراحمد با قیمت بسیار کمتر از ارزش واقعی توسط دلالان خریداری می‌شود و از سوی دیگر هنرمندان صنایع دستی استان برای تامین مواد اولیه مورد نیاز خود از محصولات استان‌های دیگر استفاده می‌کنند که این امر باعث شده قیمت تمام شده محصولات تولیدی آنان بیشتر شود.

دیگر خبرها

  • وزارت صنعت بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌؛ کسی گرانی را به گردن نمی‌گیرد
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو
  • تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره عدم تخصیص ارز به واردات مواد اولیه
  • انتشارات سوره مهر با تمرکز بر ۲ کتاب در نمایشگاه کتاب حاضر خواهد شد
  • باران مهمان آسمان خراسان شمالی است/ کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا
  • فاصله بین قیمت واقعی فولاد با نرخ جهانی بسیار است
  • تلاش برای احیای هنر نمدمالی
  • «کنسرو ماهی» صدرنشین گرانی خوراکی‌ها؛ شیرخشک ۵۷ درصد گران شد
  • نمایش توانمندی ایران در تولید مواد دارویی