Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرزاد دانشمندی گفت: از 167 هزار و 985 نفر متقاضی واجد شرایط دریافت تسهیلات ودیعه مسکن، 66 هزار و 48 نفر تشکیل پرونده داده‌اند که از این تعداد 52 هزار و 614 نفر وام خود را دریافت کرده و مابقی نیز در مرحله تکمیل پرونده هستند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، شهرزاد دانشمندی مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد با بیان این‌که آمار دریافت‌کنندگان وام ودیعه مسکن در حال تغییر و رو به افزایش است، گفت: براساس آخرین آمار تا روز دوشنبه از 167 هزار و 985 نفر متقاضی واجد شرایط دریافت تسهیلات ودیعه مسکن، 66 هزار و 48  نفر تشکیل پرونده داده‌اند که از این تعداد 52 هزار و 614 نفر وام خود را دریافت کرده و مابقی نیز در مرحله تکمیل پرونده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در واکنش به انتقادات درباره برخی کارشکنی‌‌ها در روند پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن گفت: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، مدارک مورد نیاز برای اخذ وام ودیعه مسکن متناسب با مبلغ تسهیلات  و به تشخیص بانک‌ها است. به دلیل آن‌که این وام از اعتبارات داخلی بانک‌ها و اغلب از محل سپرده مردم نزد بانک‌ها تأمین می‌شود، وثایق باید به‌گونه‌ای باشد تا منجر به افزایش معوقات بانک‌ها نشود.

این مقام مسئول ادامه داد: برای تسهیلات بیش از 150 میلیون ریالی (300 و 500 میلیون ریال) علاوه بر وثایقی نظیر سفته و چک متقاضی نیاز به معرفی ضامن از سوی متقاضیان به بانک‌ها است. از طرف بانک مرکزی برای سهولت مردم در دریافت وام ودیعه مسکن، به بانک‌ها توصیه شده حتی‌المقدور با یک ضامن تسهیلات را به متقاضیان پرداخت کنند؛ اما اگر بانکی تشخیص دهد که یک ضامن کافی نیست، می‌تواند وثایق دیگری هم درخواست کند.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی با اشاره به امکان استفاده از سهام عدالت برای وثیقه‌گذاری تسهیلات ودیعه مسکن براساس مصوبه ستاد کرونا، گفت: بانک‌ها می‌توانند از سهام عدالت برای وثیقه وام ودیعه مسکن استفاده کنند. اما براساس‌ آخرین پیگیری‌های انجام شده، همچنان سازوکار استفاده از سهام عدالت به عنوان وثیقه در سازمان بورس و اوراق بهادار فراهم نشده است.

در ادامه جواد حق‌شناس معاون امور شهری بنیاد مسکن، روند ثبت‌نام در طرح اقدام ملی مسکن را رو به بهبود ارزیابی کرد و اظهار داشت: افزایش قیمت‌ها و کاهش درآمد مردم باعث استقبال پایین مردم از طرح اقدام ملی مسکن شده است.

این مقام مسئول با اشاره به ساخت 88 هزار واحد از طرح اقدام ملی مسکن از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: یکی دیگر از عوامل کاهش استقبال متقاضیان از طرح اقدام ملی انتظار تولید مسکن مشابه مسکن مهر و با قیمت‌های حداقلی است؛ ولی اکنون که مشخص شده هزینه تمام شده پروژه با قیمت‌های روز ساخت‌وساز محاسبه می‌شود، متقاضیان کمی دچار تردید در واریز وجوه اولیه شده‌اند. البته اینکه دولت در اغلب پروژه‌ها اراضی 99 ساله و یا به صورت اقساط بدون بهره عرضه می‌کند، از جذابیت‌های خرید مسکن در قالب طرح اقدام ملی است.

وی ادامه داد: شیوه پرداخت تسهیلات 100 میلیون تومانی بانک عامل به ازای هر یک از متقاضیان طرح اقدام ملی متناسب با پیشرفت پروژه تعیین تکلیف شده است که محل اعتبار آن توسط بانک مرکزی معین شده و نرخ سود این تسهیلات 18 درصد خواهد بود.

در پایان مهدی روان‌شادنیا کارشناس حوزه مسکن، با بیان این‌که سطح اعتماد مردم به طرح‌هایی که دولت کلید می‌زند کاهش پیدا کرده، گفت: دلیل کاهش اعتماد عمومی به پروژه‌های دولت، طولانی شدن زمان اتمام پروژه‌ها است. به عنوان مثال همچنان شاهد تحویل واحدهای مسکن مهر هستیم.

وی افزود: به نظر می‌رسد با اعتماد به بخش خصوصی و ایجاد تسهیلات در فرآیند کسب‌وکار بخش خصوصی، می‌توان پروژه ‌ها را با قیمت پایین‌تر و زمان کوتاه‌تر به اتمام رساند که قاعدتاً رضایت و مشارکت متقاضیان را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/4141

منبع: آنا

کلیدواژه: سهام عدالت ودیعه مسکن وام ودیعه تسهیلات ودیعه مسکن تسهیلات ودیعه مسکن وام ودیعه مسکن طرح اقدام ملی بانک مرکزی سهام عدالت بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۵۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ هزار متقاضی در اردبیل تسهیلات فرزندآوری دریافت کرده اند

به گزارش خبرنگار مهر، یاسیر عبداللهی صبح چهارشنبه در نشست بررسی روند پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری که با حضور مدیران بانک‌ها برگزار شد، اظهار کرد: نزدیک به ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل در سال گذشته پرداخت شده است.

وی از پرداخت ۲ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج برای ۱۴ هزار متقاضی در اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: ۶۴۴ میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری برای ۱۱ هزار و ۳۰۰ متقاضی در استان پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل عملکرد هر کدام از بانک‌ها در زمینه وضعیت پرداخت تسهیلات را یادآور شد و بیان کرد: سرعت‌بخشی به پرداخت‌ها و کاهش صف‌های انتظار ضروری است.

عبداللهی با اشاره به وجود برخی روش‌های الکترونیکی در تعدادی از بانک‌ها تصریح کرد: معرفی و اطلاع‌رسانی این شیوه‌های مجازی به متقاضیان تسهیلات در تسریع پرداخت‌ها و کاهش صف‌های انتظار اهمیت دارد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل نیز در این نشست با اشاره به هدف‌گذاری پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن در تبصره ۱۳ قانون بودجه خواستار پیگیری بانک‌ها برای پرداخت این تسهیلات به واجدان شرایط و کاهش صف‌های انتظار شد.

افسانه جهانی ادامه داد: میزان تسهیلات برای فرزند اول ۴۰ میلیون تومان، دوم ۸۰ میلیون تومان، سوم ۱۲۰میلیون تومان، چهارم ۱۵۰ میلیون تومان و پنجم ۲۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

کد خبر 6087432

دیگر خبرها

  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • ۱۴ هزار زوج اردبیلی وام ازدواج دریافت کردند
  • ۱۱ هزار متقاضی در اردبیل تسهیلات فرزندآوری دریافت کرده اند
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟