Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@13:25:21 GMT

شهادت مرزبانان هرمزگانی در درگیری با قاچاقچیان

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۶۱۶۶

شهادت مرزبانان هرمزگانی در درگیری با قاچاقچیان

بندرعباس - فرمانده مرزبانی هرمزگان از درگیری مرزبانان با قاچاقچیان در آب های شهرستان میناب و شهادت یک مرزبان در این درگیری خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار حسین دهکی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بامداد امروز در درگیری مرزبانان پایگاه دریابانی میناب در سواحل گروگ با قاچاقچیان سوخت یکی از مرزبانان این شهرستان به نام ستوانسوم "محمد احمدی سکل" به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در راستای مبارزه با قاچاق کالا، احشام و سوخت اکیپ گشت دریایی پایگاه دریابانی میناب حین گشت زنی در روبروی ساحل گروگ در فاصله یک مایلی ساحل با تعداد زیادی شناور حامل سوخت قاچاق که بصورت گروهی درحال حرکت به سمت نوار مرزی بوده برخورد می کنند.

بیشتر بخوانید: دستگیری عاملان شهادت مرزبان هرمزگانی

وی تصریح کرد: مرزبانان با مشاهده قاچاقچیان دستور توقف شناورها را دادند که ضمن بی توجهی و دهن کجی به قانون، یک فروند از شناورهای قاچاقچیان با نیت صدمه زدن به شناور سازمانی و جان پرسنل حمله ور شده که در اثر برخورد شناور قاچاقچیان با شناور سازمانی، احدی از مرزبانان به نام ستوانسوم «محمد احمدی سکل» به دلیل برخورد شدید با شناور از ناحیه سر و کتف سمت چپ دچار جراحت و خون ریزی شده که بلافاصله مصدوم به اسکله سیریک اعزام و با هماهنگی های انجام شده توسط اورژانس ١١٥ جهت مداوا به بیمارستان شهرستان سیریک انتقال گردید.

سردار دهکی بیان داشت: با وجود تلاش پرسنل بیمارستان، متاسفانه اقدامات درمانی و احیاء موثر واقع نگردید و این مرزبانان شجاع و خدوم مرزبانی هرمزگان به درجه رفیع شهادت نایل گردید و به خیل همرزمان شهیدش در مرزبانی استان هرمزگان پیوست.

این مقام ارشد مرزبانی در استان هرمزگان با اشاره به اینکه شناور مهاجم از محل متواری گردیده گفت: تلاش ماموران برای دستگیری آنان ادامه دارد.

فرمانده مرزبانی استان ضمن محکوم کردن این واقعه و ابراز همدردی با خانواده آن شهید والامقام خاطرنشان کرد: اقدامات مرزبانی نیروی انتظامی تنها به برخورد با قاچاقچیان و سوداگران مرگ خلاصه نمی شود بلکه امروز بزرگترین مسئولیتی که بر دوش ما نهاده شده است، ادامه دادن راه شهیدان و قدردانی و همدردی با خانواده های معظم شهداست.

سردار دهکی با بیان این مطلب که هفته نیروی انتظامی امسال در استان هرمزگان با شهادت دو مرزبان عزیز هرمزگانی رنگ و بوی ایثار و شهادت به خود گرفته گفت: امروز باب شهادت به روی مرزبانان باز می باشد و همه ما مرزبانان در راه اعتلای میهن عزیز اسلامی، تحقق امنیت پایدار نوار مرزی و مبارزه با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت آماده جانفشانی هستیم و خون های پاک این شهدا عزم مرزبانان را برای مبارزه با قاچاقچیان بیش از گذشته خواهد کرد.

یادآور می شود وز جمعه ۲۵ مهرماه نیز اکیپ گشت دریایی پست کنترل لافت، حین گشت زنی و انجام وظیفه به شناور قاچاقچیان برخورد که دستور توقف شناور داده شد که با ممانعت و بی توجهی قاچاقچیان روبرو می گردد و براثر برخورد شناور قاچاقچیان با شناور سازمانی پایگاه دریابانی قشم، ستوانیکم "اصغر سالاپور" به شدت زخمی که به بیمارستان منتقل ولی متاسفانه به علت شدت جراحات وارده قبل از رسیدن به بیمارستان به درجه رفیع شهادت نائل شده بود

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ شهادت هرمزگان نیروی انتظامی استان هرمزگان مرزبانی مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۶۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲ فروند شناور متخلف صید ترال در آب‌های قشم

سرهنگ مسعود احسانی فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان گفت: ۲ فروند قایق غیر مجاز ترال متخلف در محدوده ۵ مایلی شهرستان قشم توقیف شد.

وی افزود: از این شناور‌ها ۱۱ تخته ترال، ۶ دستگاه تور ترال غیرمجاز و ۱۸ کیلوگرم ماهی مخلوط و ادوات کشف شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان با اشاره به دستگیری ۶ متهم در این رابطه گفت: پرونده متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی و پایگاه حفاظت منابع و آبزیان این شهرستان دلالت داده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • نجات صد‌ها پرنده کمیاب زینتی از چنگال قاچاقچیان در سیستان و بلوچستان
  • ۳ شناور حامل کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر توقیف شد
  • توقیف ۳ شناور با ۱۱ میلیارد تومان قاچاق در بوشهر
  • رهایی پرندگان کمیاب زینتی از دست قاچاقچیان در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • کشف محموله پرندگان کمیاب و میمون از قاچاق در مرز بلوچستان
  • توقیف محموله تلفن همراه آیفون قاچاق در بانه
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • رهاسازی پیکر فرد فوت شده در اثر ریزش آوار توسط امدادگران هرمزگانی
  • توقیف ۲ فروند شناور متخلف صید ترال در آب‌های قشم