Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با توجه به تعطیلات پیش‌رو از کلیه هموطنان می‌خواهیم به منظور حفظ سلامت خود و خانواده‌شان از هرگونه اقدام به سفر به طور جدی خودداری کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر سیما سادات لاری درباره وضعیت بیماری کرونا در استان یزد، گفت: پس از گذر از خیز شدید بیماری در اسفندماه سال گذشته در استان یزد و عبور از یک خیز ضعیف‌تر در مرداد ماه سال جاری، از اواسط شهریور نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان مجددا روند افزایشی به خود گرفته و این روند صعودی با شیب تندی همچنان در حال امتداد است و هم‌اکنون تمامی شهرستان‌های استان یزد در وضعیت قرمز بیماری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی درباره میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان، افزود: رعایت پروتکل‌ها در یزد ۶۳ درصد گزارش شده است. همچنین میزان استفاده از ماسک توسط مردم در اماکن عمومی ۶۰ درصد و در وسایل نقلیه عمومی ۵۴ درصد گزارش شده است.

لاری ادامه داد: در هفته چهارم مهرماه بروز موارد بستری در استان با افزایش نسبت به هفته ماقبل حدود ۲۸ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزارنفر جمعیت گزارش شده است که میزان بروز در این شاخص با اختلاف قابل توجهی بالاتر از میزان متوسط کشوری است. همچنین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در یزد ۲۴.۵ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت است که میزان بروز این شاخص نزدیک به میزان متوسط کشوری است.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به تعطیلات پیش رو نیز تاکید کرد: از کلیه هموطنان می‌خواهیم به منظور حفظ سلامت خود و خانواده‌شان از هرگونه اقدام به سفر به طور جدی خودداری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: من ماسک میزنم کروناویروس کووید 19 وزارت بهداشت سفر ممنوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۶۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدموید علویان، در نامه‌ای به بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، عنوان داشت: همانطور که مستحضرید وزارت بهداشت با سال‌ها فعالیت و تلاش مستمر در جهت حفظ سلامت جامعه که منجر به کاهش قابل توجه بار بیماری‌های ناشی از هپاتیت B و هپاتیت C در جامعه خصوصاً بیماران خاص شده است.

غربالگری خون‌های اهدایی از نظر هپاتیت C از سال ۱۳۷۵ اثر چشم گیری در کاهش شیوع این بیماری در جمعیت‌های پرخطر از جمله بیماران هموفیلی، تالاسمی و دیالیزی داشته است.

از طرف دیگر، آغاز برنامه غربالگری تمامی بیماران خاص از نظر هپاتیت C و درمان رایگان آنها در سال ۱۳۸۵ که توسط آن وزارتخانه هدایت و حمایت شده است. همچنین با پیگیری‌های شبکه هپاتیت ایران و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و مراکز علمی و تحقیقاتی وابسته، از میزان مبتلایان به این بیماری به طور قابل توجه کاسته است.

این مدل به عنوان یک مدل موفق در جوامع علمی خارج و داخل کشور مطرح و مورد تقدیر قرار گرفته است. شیوع هپاتیت C در بیماران هموفیلی از ۴۰ درصد به کمتر از ۱ درصد و در بیماران تالاسمی از ۳۰ درصد به کمتر از ۱ درصد و در بیماران دیالیزی از ۱۸ درصد به کمتر از ۱ درصد در سراسر کشور کاهش جدی پیدا کرده است. لازم به ذکر است همکاری انجمن‌های مردم نهاد، کانون هموفیلی، انجمن تالاسمی ایران و خانواده بیماران هموفیل و تالاسمی زبانزد است.

درمان رایگان بیش از ۲۰ هزار بیمار خاص مبتلا به هپاتیت C برگه درخشانی از خدمت خالصانه به این بیماران است که سبب کاهش جدی مرگ و میر ناشی از آن شده است. در بسیاری از استان‌ها، از بیماران خاص مبتلا به بیماری هپاتیت خبری نیست و اولین استان در سال ۱۳۹۶، خراسان جنوبی بود که ریشه کنی هپاتیت C در بیماران خاص انجام داد و از طرف شبکه هپاتیت ایران به مسعود ضیایی متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری جایزه نینا (Novelty in NoHep activity) اهدا شد.

حال آنچه که سبب شد تا به حضرتعالی نامه بنویسیم این است:

۱- اعلام رسمی حذف هپاتیت C با توجه به کاهش بیش از ۹۰ درصد مبتلایان در بیماران خاص در کشور به سازمان بهداشت جهانی و پیگیری انتقال این تجربه به سایر کشورها

۲- تاکید به تمامی مراکز بیماران خاص در کشور تا در صورت مشاهده موارد ابتلای جدید به هپاتیت C با تائید مولکولی (پی سی آر) سریعاً به وزارت بهداشت اعلام، تا پیگیری درمان و ریشه یابی راه انتقال در موارد جدید صورت گیرد.

در خاتمه خواهشمند است دستور فرمائید تمامی مکاتبات اینجانب در مسئولیت قبلی به عنوان رئیس شبکه هپاتیت ایران مورد بازبینی حضرتعالی و کارشناسان و مدیران مرتبط قرار گیرد.

کد خبر 6082394 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • از احداث بیمارستان دوم دامغان چه خبر؟
  • آمار شهدای غزه به مرز ۳۴ هزار نفر رسید
  • افزایش حق‌الزحمه کار دانشجویی
  • افزایش ۲۰ درصدی میزان بازدید گردشگران از آثار تاریخی سلطانیه
  • لاپوشانی جنایات نظامیان صهیونیست از سوی بلینکن
  • شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۸۹۹ نفر افزایش یافت
  • نگرانی از بروز کم آبی در ۳ استان کشور
  • نگرانی از بروز کم‌ آبی برای سه استان در تابستان ۱۴۰۳
  • ۳.۵ میلیون نفر در تعطیلات نوروز به کردستان سفر کردند