Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ مهرعلی حق گویان، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در نشست با کارشناسان طرح‌های اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین بیان کرد: موضوع ایجاد اشتغال در کمیته امداد اقدامی فرمایشی نیست بلکه برنامه راهبردی این نهاد است.
او ادامه داد: خدمت به نیازمندان در این نهاد علاوه بر تلاش برای رفع معیشت روزانه، حرکتی برنامه محور جهت  انتقال خانواده های نیازمند از وضعیت فعلی به نقطه مطلوب است تا عزت و موقعیت خود و خانواده شان را در جامعه بازیابی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: جامعه هدف کمیته امداد از افراد مختلفی تشکیل می شوند که هر کدام شرایط منحصر به خود را دارند، بخشی از این افراد به دلیل کهولت سن قادر به کار و فعالیت نیستند و بخشی دیگر نیز به دلیل سن کم خود باید در عرصه تحصیل تلاش کنند تا به واسطه ارتقای تحصیلی توانمند شوند.
او افزود: ارتقای تحصیلی دانش آموز نیازمند گامی مهم در مسیر توانمندسازی فرد و خانواده است چراکه موجب می شود زنجیره فقر در خانواده قطع شود.
حق گویان خاطرنشان کرد: تعداد کثیری از افراد تحت حمایت را نیز کسانی تشکیل می دهند که توانایی کار دارند، این عده مورد ارزیابی قرار می گیرند تا توانایی آنها شناسایی شده و برهمین اساس تحت آموزش قرار گیرند.
او تصریح کرد: مددجویی که مهارت های فنی و حرفه ای را آموخته باشد به شرایطی می رسد که برای اشتغال زایی آماده است که در این مرحله به کارفرمایان معرفی و یا با پرداخت تسهیلات در عرصه تولید، وارد می شوند.

حق گویان اعلام کرد: برنامه اشتغال کمیته امداد استان قزوین برای سال جاری حدود پنج هزار فرصت شغلی معطوف شده است که امیدواریم با همراهی بانک ها، دستگاه های اجرایی و فعالان عرصه تولید شاهد تحقق برنامه پیش بینی شده باشیم. 
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تأکید کرد: تعهد استان قزوین برای اشتغال زایی در سال جاری ۲۰هزار فرصت شغلی است که کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین با پنج هزار فرصت شغلی، یک چهارم از اشتغال زایی استان را بر عهده دارد.

48

کد خبر 1446085

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین کمیته امداد استان قزوین فرصت شغلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۶۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ خانم سمیعی در زمره بانوان برتر کارآفرین استان مرکزی است که ۱۲ سال قبل با دریافت تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی کمیته امداد، کارگاه کوچک خیاطی خود را راه اندازی کرد.
این بانوی کارآفرین که دانش آموخته رشته طراحی دوخت است توانست با چرخ خیاطی که پدرش به او هدیه داد سرویس آشپزخانه تولید و با سرمایه حاصل از فروش هنر خود و تسهیلات کمیته امداد چرخ خیاطی خریداری و کارگاه کوچک راه اندازی کند.
سمیعی می‌گوید: با سود حاصل از فروش لباس‌های تولید شده در کارگاه و دریافت تسهیلات بیشتر از کمیته امداد، از کارگاه ۱۲ متری به کارگاه ۲۰۰ متری و از یک چرخ خیاطی به ۲۲ چرخ خیاطی رسیده است.
او تاکنون توانسته برای ۵۰ سرپرست خانوار شغل ایجاد کند و هر هفته تا ۱۲ هزار دست انواع تن پوش زنانه، مردانه و لباس مخصوص کودکان تولید و در بازار به فروش می‌رساند.
در چهار سال گذشته ۱۹ هزار مددجوی کمیته امداد با اعطای هزار میلیارد تومان تسهیلات توانمند شده‌اند.

دیگر خبرها

  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی
  • برنامه امسال چهارمحال و بختیاری ایجاد ۱۲۹۵۱ فرصت شغلی است
  • برگزاری رویداد گامی نو ویژه دانش آموزان هنرستانی در هرمزگان
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • سیستان‌ و بلوچستان در جذب حامی رتبه نخست کشوری را کسب کرد