Web Analytics Made Easy - Statcounter

کِدی، سرزمین رنگ‌ها و رویاهایی است که درهایش به روی آن‌هایی که نگاه متفاوتی دارند باز است. اُتیسم تنها یکی از دروازه‌های این سرزمین است. ما ساکنان کِدی اعتقاد داریم که همه کودکان با نیاز به مراقبت‌های ویژه، حق دارند از زندگی به شیوه خودشان لذت ببرند.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام ایده های کوچک نوین، اُتیسم یک اختلال در کودکان است که تا حدی، بسته به درجه‌ی طیف اُتیسم، در توانایی ارتباط با دیگران مشکل ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این امر فعالیت‌های کودک را محدود می‌کند. کودکان دارای اختلال طیف اُتیسم، در بیان عواطف و احساسات خود با سختی مواجند و ممکن است از برقراری ارتباط با کودکان همسن خود و بازی با آنان کمتر لذت ببرند.

در موارد شدت اختلال طیف اُتیسم، ممکن است کودک درک درستی از موقعیت خود نداشته باشد و از نگاه کردن و تماس چشمی با افراد خودداری کند.

یکی از علامت‌های این وضعیت این است که کودک به انجام کارهای تکراری و فعالیت های محدود علاقه دارد. ممکن است تماشا کردنِ هرروزه‌ی یک کارتون، حوصله‌ِی کودک مبتلا به اختلال طیف اُتیسم را سر نبرد و حتی خوردنِ یک غذای تکراری و راه رفتن در مسیری یکسان او را ناراحت نکند.

دلیل این امر آن است که کودک اُتیسمی تغییر را دوست ندارد. حتی تغییرات جزیی ممکن است او را دچار اضطراب و ناراحتی کند.

کاردرمانی راهی برای بهبود رفتارهای کلیشه‌ای

رفتاردرمانی مناسب‌ترین درمان برای کودکان اوتیستیک است. در این روش به وسیله‌ی کاردرمانی و هدایت کردن کودک به سمت انجام فعالیت‌های خاص، فرایند درمان تسریع می‌شود. در کاردرمانی، از طریق شرطی‌سازیِ الگوهای رفتاری مناسب، توانایی زبانی و فکری کودک افزایش می‌یابد.

در اینجا نقش والدین باید بسیار پررنگ باشد و هرچه برنامه‌های مداخله زودتر صورت گیرد و سن کودک کمتر باشد فرایند کاردرمانی سریع‌تر جواب می‌دهد.

در این مداخله‌ی درمانی نباید در مقابل رفتارهای پرخاشگرانه‌ی کودک، رفتار نامناسب نشان داد یا حتی به او بی‌محلی کرد. برعکس هنگامی که کودک رفتار مثبتی انجام می‌دهد تشویق و پاداش بهترین روش خواهد بود؛ زیرا این کار، رفتارهای مثبت را در کودک تقویت می‌کند.

از طریق کاردرمانی و مراقبت‌های دقیق رفتاری، کودکان دچار اختلال طیف اُتیسم طی سال‌ها یاد می‌گیرند که با کودکان هم‌سن خود چگونه ارتباط برقرار کنند. به این ترتیب تلاش می‌شود که این کودکان قدرت کلامی مناسبی به دست بیاورند و کمتر رفتارهای مضطرب و پرخاش‌گرانه انجام بدهند.

نکته‌ی مهمی که در این روش درمان وجود دارد این است که مداخله‌ی افراد کم سن و سال، مانند برادر یا خواهر بزرگ‌تر، روی رفتار کودک بیشتر تأثیرگذار است. تحقیقات علمی نشان داده است که کودکان با اختلال طیف اُتیسم بیشتر تحت تأثیر همسالان خود قرار می‌گیرند تا بزرگسالان.

همچنین در این روش، مدرسه یا کادر درمانی مؤسساتی که برای کودکان با اختلال طیف اُتیسم طراحی شده‌اند نیز نقش بسزایی دارند. همکاری همه‌ی افراد خانواده و نهادهای اجتماعی مرتبط، به زندگی این کودکان که بعضا در برخی زمینه‌های بسیار هوشمند و مستعد هستند، امیدی دوباره می‌بخشد.

دندان‌گیر راه‌حلی برای کاهش استرس

فشارها و استرس‌هایی که جامعه یا افراد دیگر با رفتارها و برخوردهای نامناسب خود به کودک منتقل می‌کنند، او را آشفته می‌کند. نگاه‌های خیره به آنان، اخم کردن، یا واکنش‌های تند نسبت به رفتارهای کودک او را دچار تنش و تشویش می‌کند.

در این حالت کودک رفتارهای اضطرابی چون تکرار کردن گفتار یا حرکتی به صورت مداوم، جیغ زدن، به دور خود چرخیدن و پرتاب کردن وسایل نشان می‌دهد.

یکی از کارهایی که کودک در شرایط اضطراب انجام می‌دهد، جویدن آستین، یقه یا برخی وسایل است که هم ممکن است منجر به صدمه زدن به دندان و لثه‌ی او شود و هم می‌توان آلودگی را وارد بدن او سازد. اینجاست که دندان‌گیر راه‌حلی مناسب برای کنترل اضطراب و استرس کودک است.

پیشنهاد ما دندان‌گیر کِدی است. ساخت دندان‌گیر کِدی با توجه به اندازه، جنس و شکل آن به گونه است که هیچ آسیبی به دندان و لثه‌ی کودک وارد نمی‌کند و به خوبی استرس و فشار را از او دور می‌کند.

کدی، همراه کودک شما

کودکان با اختلال طیف اُتیسم نیازمند مراقبت‌های خاصی هستند. کدی لند محصولات ویژه‌ای را که کیفیت و استاندارد آنها تأیید شده است برای این کودکان تهیه می‌کند. بخش مهمی از تکامل رشد ذهنی کودکان وابسته به بازی‌ها و وسایلی است که در اختیار او قرار می‌گیرد.

نه تنها کنترل مشکلات و اختلالات کودکان با استفاده از اسباب‌بازی‌های استاندارد امکان‌پذیر است، بلکه هدایت و آموزش کودکان در سن مناسب و استفاده از اسباب‌بازی‌های مفید می‌تواند ضریب هوشی کودک را در سنین بالاتر افزایش دهد.

 کِدی مکانی است مطمئن برای شما تا مجموعه‌ی بزرگی از وسایل لازم جهت تضمین رشد مناسب کودک خود را تهیه کنید. فارغ از این که کودک شما از اختلال اُتیسم یا هر نوع اختلال اضطرابی دیگر رنج می‌برد یا نه، تهیه‌ی یک یا چند دندان‌گیر با طرح و رنگی که برای کودک شما جذاب باشد، یک تصمیم خوب و هوشمندانه خواهد بود.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اختلال طیف ا تیسم كاردرماني دندان گیر ی کودک کودک ا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۶۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یونیسف:اجساد متلاشی شده کودکان غزه دلیلی بر توحش اسرائیل است

صندوق کودکان سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه هر دقیقه یک کودک در غزه قربانی جنایات صهیونیست‌ها می‌شود تاکید کرد که اجساد متلاشی شده کودکان غزه دلیلی بر توحش اسرائیل است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با اشاره به وضعیت ناگوار کودکان غزه در سایه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اجساد متلاشی شده و زندگی از دست رفته کودکان غزه دلیلی آشکار بر توحشی است که علیه آنها تحمیل می‌گردد.

«تز انگرام» سخنگوی یونیسف که به تازگی از ماموریت خود در غزه برگشته در این زمینه اعلام کرد که در هر 10 دقیقه یک کودک در غزه کشته یا زخمی می‌شود و تنها راه برای جلوگیری از کشتار و معلولیت کودکان غزه، برقراری آتش‌بس فوری در این منطقه است.

وی تاکید کرد که در زمان ماموریت خود در غزه از مشاهده تعداد کودکان مجروح در بیمارستان‌ها و خیابان‌ها و چادرهای آوارگان به شدت شوکه شده بود.

سخنگوی یونیسف اظهار داشت که طبق آمار رسمی صادر شده توسط وزارت بهداشت فلسطین بیش از 12 هزار کودک در غزه به شدت مجروح شده‌اند اما از نظر من آمار واقعی بسیار بیشتر است.

وی در ادامه به داستان غم‌انگیز کودک 14 ساله‌ای اشاره کرد که در بیمارستان خان یونس او را دیده بود و گفت که این پسربچه ساعت‌ها مورد بازجویی و شکنجه شدید توسط نیروهای اسرائیلی قرار داشته و سپس آنها به سمت او تیراندازی کرده بودند.

جنگ اسرائیل علیه کودکان غزهیونیسف: 600 هزار کودک در رفح گرسنه و وحشت‌زده هستند

بر اساس گزارش اداره مرکزی آمار فلسطین، رژیم اشغالگر از زمان آغاز تجاوزات خود به غزه در 7 اکتبر 2023 تاکنون بیش از 15 هزار کودک را قتل عام کرده که شامل 44 درصد کل شهدای غزه می‌شود. همچنین بیش از 70 درصد قربانیان این جنگ ویرانگر رژیم اشغالگر علیه غزه، زن و کودک هستند. به طور کلی هر ساعت حدود 4 کودک فلسطینی در غزه به شهادت می‌رسند.

این آمار نشان می‌دهد که حدود 43 هزار و 349 کودک در غزه بدون والدین خود یا یکی از آنها زندگی می‌کنند. بیش از 30 کودک هم تا امروز به دلیل سوء تغذیه و تشنگی در بیمارستان‌ها جان خود را از دست داده‌اند و شدت گرسنگی در میان کودکان در شمال غزه و رفح همچنان در حال افزایش است.

بر اساس این گزارش، بیش از 816 هزار کودک در غزه از زمان آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی به این منطقه نیاز به کمک‌های روانی دارند و تأثیرات عمیق ترس و اضطراب و افسردگی در نتیجه جنگ وحشیانه‌ای که دشمن علیه غزه به راه انداخته، در ذهن و روان این کودکان به وضوح دیده می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شناسایی دو هزار و 613 کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان
  • شناسایی دو هزار و ۶۱۳ کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان
  • شوآف ممنوع، خودتان باشید
  • شهادت نزدیک به ۱۴ هزار کودک به دست صهیونیست‌ها
  • آمار هولناک کودکان شهید در غزه اعلام شد
  • اکران برنامه تلویزیونی سر سفره خدا با ضبط جدید
  • ممنوعیت تبلیغات در شبکه کودک برداشته شد؟
  • یونیسف:اجساد متلاشی شده کودکان غزه دلیلی بر توحش اسرائیل است
  • این درد را در سنین رشد کودکان را جدی بگیرید
  • به این دلایل به کودکتان زیاد بستنی ندهید