Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@14:28:15 GMT

تجهیز نمازخانه‌های مدارس لرستان به فرش سجاده‌ای

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۶۳۰۴

تجهیز نمازخانه‌های مدارس لرستان به فرش سجاده‌ای

ایسنا/لرستان مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با اشاره به ساخت نمازخانه در تمام مدارس بالای ۳ کلاس لرستان، گفت: تمام مدارس لرستان با فرش سجاده‌ای مفروش می‌شود.

امیر غفوری‌نژاد در دومین جلسه ستاد اقامه نماز این اداره‌کل با تاکید بر لزوم توجه به ساخت نمازخانه‌ها در ساخت و سازهای مدارس، اظهار کرد: در تمام مدارس نوساز، نمازخانه تعبیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ذکر این مطلب که تمام سعی و تلاش مجموعه نوسازی مدارس لرستان، این است که بتوانیم زمینه‌ای فراهم کنیم تا نمازخانه‌ای در مدارس استان از لحاظ ساخت و ساز و فرش و دیگر تجهیزات مورد نیاز مشکلی نداشته باشد، تصریح کرد: همه نمازخانه‌های مدارس لرستان به فرش سجاده‌ای و دیگر تجهیزات مورد نیاز نمازخانه‌ها مجهز می‌شوند.

غفوری‌نژاد با اشاره به ساخت نمازخانه‌ها در تمام مدارس بالای سه کلاس، خاطرنشان کرد: چاپ کتاب «شرح احکام دینی» و توزیع آن در بین دانش‌آموزان از دیگر اهداف سازمانی اداره‌کل نوسازی مدارس است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان با تقدیر از کارکنان نوسازی مدارس به‌دلیل کسب رتبه برتر در ارزیابی عملکرد سال گذشته، ادامه داد: همت والا، پشتکار و کار جهادی سه مولفه شاخص کارکنان نوسازی مدارس در کسب این موقعیت در بین دستگاه‌های اجرایی شده و با همین خصائل شاهد درخشش هرچه بیشتر اداره‌کل نوسازی مدارس لرستان در استان خواهیم بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی مدارس نوسازی مدارس مدارس لرستان نوسازی مدارس تمام مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۶۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ آیین نامه استقرار مدارس و مراکز غیر دولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف کشور

هیئت وزیران آیین نامه استقرار مدارس و مراکز غیر دولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف را در جلسه ۱۴۰۲.۱۲.۱۶ تصویب کرده بودند که این آیین نامه اکنون جهت اجرا ابلاغ شده است.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس این سازمان با اعلام این خبر گفت: محمد مخبر معاون‌ اول  رئیس جمهور « آیین نامه استقرار مدارس و مراکز غیر دولتی در مناطق نواحی و محلات مختلف » را که به پیشنهاد شماره ۱۴۸۴۳۱ مورخ   ۱۴۰۲.۷.۱۰وزارت آموزش و پرورش و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون جمهوری اسلامی ایران ارائه شده بود و در جلسه ۱۴۰۲.۱۲.۱۶  تصویب شد، جهت اجرا ابلاغ کرد.

وی افزود: در ماده (۴) بعد از عبارت «غیر مسکونی» عبارت بدون الزام به تغییر کاربری در موارد غیر استیجاری» اضافه می‌شود.

خان محمدی با اشاره به اینکه در ماده (۶) بررسی جوانب فنی و ایمنی ساختمان‌های موضوع این آیین نامه تغییر کرد، ادامه داد: بررسی جوانب فنی و ایمنی ساختمانهای احداثی یا تکمیلی و تأیید استحکام بنای این ساختمانها با رعایت ضوابط طراحی فضاهای آموزشی برنامه ریزی معماری همسان مدارس ابتدایی و متوسطه موضوع بخشنامه شماره ۹۵/۵۷۶۷۴۹ مورخ ۱۳۹۵.۳.۳۱ سازمان برنامه و بودجه کشور در چارچوب مقررات ملی ساختمان برعهده سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور و واحدهای تابع خواهد بود.

وی گفت: همچنین بررسی جوانب فنی و ایمنی ساختمانهای استیجاری و خریداری شده و تأیید استحکام بنای این ساختمانها در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه از جمله مقررات ملی ساختمان و با رعایت ضوابط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور حسب مورد با استفاده از ظرفیت مهندسان مشاور واجد گواهی صلاحیت از سازمان برنامه و بودجه کشور برعهده سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور و واحدهای تابع است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور بیان کرد: در ماده (۱۱) بعد از عبارت و بناهای احداثی عبارت تکمیل اضافه می شود و تبصره این ماده حذف و تبصره 1 جدید با عنوان در مورد ساختمان مدارس و یا مراکزی که مطابق فرآیندهای مندرج در این آیین نامه استحکام بنا گرفته اند و توسط مؤسس دیگری اجاره یا خریداری می‌شوند به شرط منقضی نشدن تاریخ تأییدیه لحاظ جوانب فنی و ایمنی و استحکام بنای ساختمان تا زمان اعتبار تأییدیه اخذ مجدد تأییدیه یادشده ضروری نیست.

و تبصره 2  جدید در موارد فوق چنانچه حوادث غیر مترقبه مانند ،زلزله، سیل و طوفان رخ دهد، مؤسسان طبق اعلام سازمان، نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور ملزم به اخذ تأییدیه مجدد استحکام بنای ساختمان خواهند بود. به ماده یادشده الحاق می شوند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ معاون وزیر آموزش و پرورش اصلاح عبارت ظرف سه سال از تاریخ لازم الاجرا شدن این آیین نامه به عبارت حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۵ را تغییر ماده (۱۲) آیین نامه دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرانه فضای آموزشی استان اردبیل پایین‌تر از میانگین کشوری است
  • تجهیز ۲ هزار و ۸۰۰ مدرسه به فضای ورزشی 
  • ۲ هزار کلاس درس در استان اردبیل احداث می‌شود
  • بهسازی و شاداب سازی یک هزار و ۵۰۰ کلاس درس
  • احداث ۲۰۰۰ کلاس درس در اردبیل پیش بینی شده است
  • ۱۵۰ هزار مترمربع به فضاهای آموزشی سیستان و بلوچستان افزوده شد
  • پروژه های نیمه تمام خیرساز در اولویت تکمیل
  • ابلاغ آیین نامه استقرار مدارس و مراکز غیر دولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف کشور
  • انعقاد تفاهم‌نامه احداث مدرسه ۱۲ کلاسه مشارکتی در شهر قاین
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد