Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان دادستان مرکز لرستان از راه‌اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های مطبوعات لرستان به‌منظور حفظ شان و جایگاه اصحاب رسانه لرستان خبر داد.

داریوش شاهون‌وند در جمع رسانه‌ها با اشاره به اهمیت کار رسانه‌ها، اظهار کرد: اصحاب رسانه بازوی قدرتمند دستگاه قضایی هستند و رویه دادستانی استان هم حمایت قضایی و قانونی از اصحاب رسانه لرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر لزوم تعامل بیشتر با اصحاب رسانه تاکید کرد و با بیان این‌که رابط اصحاب رسانه و دادستانی لرستان، تعیین خواهد شد، تصریح کرد: در پرونده‌های مربوط به مطبوعات لرستان، همواره تلاش شده است جایگاه اصحاب رسانه حفظ شود کمااینکه اصحاب رسانه هم باید در انتشار اخبار خود با هنرمندانه عمل کنند.

شاهون‌وند از راه‌اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های مطبوعات در دادستانی استان با هدف حفظ جایگاه و شان اصحاب رسانه خبر داد و خاطرنشان کرد: پرونده‌های مطبوعات لرستان ابتدا در این شعبه بررسی و در وهله اول به شورای حل اختلاف مطبوعات ارجاع داده می‌شود.

دادستان مرکز لرستان با تاکید بر این‌که در سیستم دادستانی استان مدیریت‌بندی برای پیگیری حقوق عامه انجام شده است از پیگیری بیش از ۴۰ مورد از موارد و مشکلات جامعه ازجمله روشنایی معابر و راه‌ها خبر داد و اضافه کرد: امنیت مردم خط قرمز دادستانی است و با هر اقدامی موجب سلب امنیت عمومی شود به شدت برخورد می‌شود.

وی با ذکر این مطلب که در بحث جرائم اولویت‌ها اعلام شده و شاهد کاهش چشمگیر تیراندازی‌ها هستیم، بیان کرد: بعد از تیراندازی موضوع و اولویت نزاع و درگیری است با سرقت‌های مسلحانه برخورد می‌شود این در حالی‌است که در خرم‌آباد سرقت مسلحانه به‌معنای اخص کلمه نداریم و مواردی اگر بوده مانند قیف قاپی بوده است.

شاهون‌وند با اشاره به جمع‌آوری معتادان متجاهر، به مشکلات شرایط کرونایی برای جمع‌آوری معتادان متجاهر اشاره کرد و افزود: اولویت دیگر دادستانی مرکز استان مبارزه جدی با اراذل اوباش بوده که در این امر موفقیت‌هایی حاصل شده است.

دادستان مرکز لرستان با تاکید بر این‌که رسانه‌ها مورد حمایت قاطع دادستانی هستند مشروط به این‌که فعالیت آنان در چارچوب عدل، انصاف و بدون اغراض شخصی باشد، ادامه داد: دادگاه مطبوعات روند تخصصی دارد و یک حمایت قانونی از اصحاب رسانه است.

وی با ذکر این مطلب که دستگاه قضایی نقدپذیری سالم را می‌پذیرد و از نقد سازنده حمایت می‌کند، افزود: دادستانی مرکز استان تا حد اختیارات از خبرنگاران دفاع می‌کند و خبرنگاران را بازوی قدرتمند می‌دانیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اصحاب رسانه دستگاه قضایی پرونده های مطبوعات اصحاب رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۶۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۱۲۷ میلیاردریالی برای قاچاقچی کالا در لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا لطفی امروز دوشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: پرونده قاچاق پارچه و فندک به ارزش ۹۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال در شعبه چهارم بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان خرم‌آباد رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه باتوجه‌به مدارک موجود، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالاهای کشف شده، متهم را به پرداخت ۹۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جزای نقدی معادل ارزش کالا محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان، گفت: شعبه همچنین متهم را به پرداخت ۳۰ میلیارد ریال برابر ارزش خودرو حامل کالا و در مجموع به پرداخت ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

لطفی، افزود: مأموران نیروی انتظامی این محموله قاچاق را از یک کامیون کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

کد خبر 6085636

دیگر خبرها

  • راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان
  • دود سیگار قاچاق به چشم قاچاقچی رفت
  • رای دادگاه مطبوعات برای همشهری آنلاین و جام‌جم
  • رای دادگاه مطبوعات برای همشهری‌ آنلاین و روزنامه جام‌جم
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها
  • همشهری آنلاین و جام جم در دادگاه مطبوعات مجرم شناخته نشدند
  • همشهری آنلاین و روزنامه جام جم در دادگاه مطبوعات مجرم شناخته نشدن
  • در دادگاه مطبوعات امروز چه گذشت؟
  • هیچ خط قرمزی در مبارزه با فساد وجود ندارد
  • جریمه ۱۲۷ میلیاردریالی برای قاچاقچی کالا در لرستان