Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در رابطه با بیماری پوکی استخوان گفت: بیماری پوکی استخوان یکی از شایع‌ترین بیماری‌های غیر واگیر در عصر حاضر است، در بین بیماری‌های مزمن، مرگ‌ومیر ناشی از بیماری استئوپروز به دلیل شکستگی‌های مکرر و هزینه‌های درمان و بستری، قابل‌توجه است. خبرگزاری میزان _  ایرنا نوشت: دکتر علیرضا دلاوری به مناسبت هفته پوکی استخوان در پیامی اعلام کرد: بیماری‌های غیر واگیر و مزمن، اصلی‌ترین عوامل مرگ و ناتوانی در دنیای امروز به شمار می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: بیماری پوکی استخوان یکی از شایع‌ترین بیماری‌های غیر واگیر در عصر حاضر است، در بین بیماری‌های مزمن، مرگ‌ومیر ناشی از بیماری استئوپروز به دلیل شکستگی‌های مکرر و هزینه‌های درمان و بستری، قابل‌توجه است.   وی بیان داشت: با افزایش امید به زندگی و کنترل بیماری‌ها جمعیت مسن جامعه رو به فزونی خواهد رفت و پیش‌بینی‌شده تا سال ۲۰۵۰ جمعیت بالای ۶۵ سال در جهان به ۱.۵ میلیارد نفر خواهد رسید، بدیهی است در صورت بی توجهی، این امر می‌تواند منجر به افزایش بار بیماری و خطر شکستگی در سالمندان شود.   دلاوری بیان داشت: عوامل خطر بروز بیماری به دودسته غیرقابل‌کنترل شامل (افزایش سن، جنس، نژاد و سابقه فامیلی مثبت) و عوامل قابل‌کنترل (عدم رعایت تغذیه سالم، فعالیت فیزیکی و مصرف سیگار) تقسیم می‌شوند. کمبود ویتامین دی از مهم‌ترین علل مرتبط با تغذیه نامناسب در ایران به شمار می‌رود.   از هر ۳ زن بالای ۵۰ سال یک زن درگیر شکستگی پوکی استخوان است   دلاوری بیان داشت: تراکم استخوانی با افزایش سن در هر دو جنس شروع به کاهش می‌کند، اما در زنان بعد از یائسگی کاهش تراکم استخوان، تشدید می‌شود؛ به صورتی که شکستگی ناشی از پوکی استخوان از هر ۳ زن بالای ۵۰ سال یک زن را درگیر می‌کند.   وی ادامه داد: مطالعات انجام‌شده در سال ۲۰۱۷ و برآورد نتایج حاصل از آن در سال ۲۰۱۸ در ایران حاکی از آن است ۴۹ درصد موارد  شکستگی ناشی از استئوپروز در مردان بوده و ۴ هزار وو ۲۲۵ مورد مرگ با استئوپروز مرتبط بوده است. بار اقتصادی ناشی از این بیماری بالغ بر ۳۱ میلیارد و ۹۴۹ میلیون ریال برآورد شده است.   معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: در مجموع خطر شکستگی‌های ناشی از استئوپروز در زنان ۵ برابر مردان است.  با رسیدگی درست و به‌موقع می‌توان احتمال بروز شکستگی‌های ناحیه لگن را تا ۲۵درصد کاهش داد.   وی گفت: با توجه به اینکه تشخیص زودهنگام در پیشگیری از عوارض این بیماری بسیار حائز اهمیت است، شعار سال جاری همانند سال گذشته مهار پوکی استخوان با تشخیص به‌موقع است، امسال زمان برگزاری پویش از ۲۹ مهرماه تا ۶ آبان ماه است. این هفته این فرصت را فراهم می‌آورد تا از طریق آموزش عموم مردم و به خصوص زنان و مردان بالای ۵۰ سال، زنان در سنین باروری و بیماران استئوپروتیک، گام‌های مهمی برای ارتقای آگاهی عمومی و تشویق افراد، خانواده و جوامع برای خود مراقبتی به منظور پیشگیری از بروز بیماری، درمان مناسب و پیشگیری از بروز عوارض برداشته شود.     بیشتر بخوانید: اثربخشی دارو‌های کرونا چقدر است؟   انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.   برچسب ها: پوکی استخوان بیماری واگیردار

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پوکی استخوان بیماری واگیردار پوکی استخوان غیر واگیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۶۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فشارخون و دیابت، بیماری شایع متقاضیان حج تمتع

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، نماینده مرکز پزشکی حج در هلال احمر خراسان رضوی امروز گفت: فشار خون و دیابت به عنوان شایع‌ ترین بیماری‌ ها میان متقاضیان حج تمتع امسال استان شناخته شده است.

  محمد رضا واحدی جو افزود: طبق بررسی های پزشکی انجام شده ۱۵ تا ۲۰ درصد متقاضیان حج امسال استان خراسان رضوی به فشار خون و ۱۰ تا ۱۵ درصد به بیماری دیابت مبتلا هستند.   وی شمار متقاضیان حج تمتع امسال استان خراسان رضوی را ۹ هزار و ۵۶۷ نفر اعلام کرد که چهار هزار و ۳۶۵ نفر از این متقاضیان مرد و پنج هزار و ۲۰۲ نفر زن هستند و در قالب ۶۷ کاروان راهی زیارت خانه خدا می‌ شوند.   نماینده مرکز پزشکی حج در هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه متوسط سنی این متقاضیان ۵۶ سال است، گفت: معاینات پزشکی کلیه این متقاضیان انجام شده و ۱۸ نفر به دلیل عدم توانایی جسمی و مسائل پزشکی فاقد استطاعت بدنی تشخیص داده شده و با سایر متقاضیان جایگزین شدند.   وی بیان کرد: تزریق واکسن متقاضیان حج تمتع نیز از هفته آینده آغاز می شود که تزریق واکسن مننژیت برای کلیه افراد اجباری و سایر واکسن ها از جمله آنفلوانزا بر اساس توصیه پزشکان تزریق خواهد شد.   نخستین کاروان اعزام متقاضیان حج تمتع امسال خراسان رضوی از روز ۲۹ اردیبهشت ماه جاری آغاز می شود و تا ۱۲ خرداد جاری ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در دنیا
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می‌گیرند؟/ شایع‌ ترین بیماری های اورولوژی در کشور
  • آغاز ایمن سازی رایگان دام‌های هویزه برعلیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • واکسیناسیون دام‌های هویزه علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • غربالگری ۳ سرطان شایع در خراسان رضوی
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • فشارخون و دیابت، بیماری شایع متقاضیان حج تمتع