Web Analytics Made Easy - Statcounter

پویا نبی کارگردان، منتقد و عضو هیات انتخاب اولین جشنواره فیلم کوتاه «سلفی ۲۰» درباره برگزاری آنلاین جشنواره‌های سینمایی همزمان با شیوع ویروس کرونا و همچنین بخش ویژه قدردانی از قهرمانان سلامت در جشنواره «سلفی ۲۰» به خبرنگار مهر گفت: کرونا در واقع نه تنها سینما را متحول بلکه سبک زندگی بشری را نیز به طور کامل دچار تغییر و تحول کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی این تحول سریع مناسبات حرفه‌ای در سینما نیز مانند جشنواره‌ها و تولید فیلم ناخواسته مجبور به همزیستی با این پدیده شدند.

وی ادامه داد: بسیاری از جشنواره‌های رده اول جهانی هم به سمت برگزاری آنلاین و بی خطر جشنواره‌های خود رفتند یا اصلاً قید برگزاری را در این شرایط زدند. طبعاً این موضوع باعث شد تا تلویزیون‌های اینترنتی و vodها قدرت بیشتری پیدا کنند و اقبال عمومی به سمت آنها متمایل شود. کشور ما هم از این قاعده مستثنی نبود. با این تفاوت که چون در کشور ما همه چیز به حالت سنتی پیش می‌رفت در اوایل در برابر این تغییر مقاومتی از خود نشان داد اما رفته رفته سعی کرد که مانند همه دنیا با این شرایط برخورد کند. شاید هم شرایط به نوعی خودش را بر سینمای ما تحمیل کرد.

این کارگردان سینما با بیان اینکه کرونا روند آنلاین شدن در سینما را تسریع کرد، افزود: شاید اگر تا ۱۰ سال آینده کرونایی هم در کار نبود سینما به سمت پلتفرم‌ها و زیرساخت‌های اینترنتی پیش می‌رفت اما این مهمان ناخوانده منجر شد که ما ناچار به رفتن به سمت تکنولوژی بشویم.

وی تصریح کرد: تقریباً اولین جشنواره‌ای که از فروردین امسال در بحبوحه کرونا تصمیم به برگزاری آنلاین یک رویداد سینمایی گرفت جشنواره سلفی ۲۰ بود. به اعتقاد من برگزاری آنلاین جشنواره‌ها در شرایط امروز به دلیل رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و در عین حال پویایی و نشاط جامعه سینمایی نکته مثبتی است.

نبی در پایان با اشاره به بخش ویژه قهرمانان و شهدای سلامت در «سلفی ۲۰» عنوان کرد: بخش عظیمی از پزشکان و پرستاران با این بیماری درگیر شده‌اند و فروتنانه و خالصانه در حال خدمت رسانی هستند. خوشبختانه در این بخش از جشنواره نیز فیلم‌های بسیار خوبی را شاهد بودیم که متقاضی حضور در جشنواره بودند. به نظر من این مهمترین نکته جشنواره «سلفی ۲۰» است که به واسطه سینما از کسانی قدردانی می‌کند که با ایثار خودشان در حال جان‌فشانی برای مردم هستند. این قدردانی به موقع می‌تواند معنا و جلوه دیگری را از یک جشنواره سینمایی پدیدار سازد.

اولین جشنواره فیلم کوتاه «سلفی ۲۰» به دبیری مریم دوستی و با محوریت موضوع کرونا و سینما در حال برگزاری است. آخرین مهلت ثبت آرای مردمی به ۵۹ فیلم این رویداد تا ۴ آبان ماه است.

کد خبر 5053406 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا جشنواره سینمایی فیلم کوتاه تئاتر ایران فیلم سینمایی حضور هنر ایران در جهان ویروس کرونا برنامه تلویزیونی اکبر عالمی فیلم مستند برنامه رادیویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شبکه پنج سیما سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان موسیقی ایرانی جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان برگزاری آنلاین سلفی ۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۶۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوستر جنجالی جشنواره کن ۲۰۲۴ رونمایی شد

پوستر این دوره از فستیوال کن صحنه‌ای از فیلم کلاسیک ژاپنی «راپسودی در ماه اوت» را نشان می‌دهد که در سال ۱۹۹۱ در کن از صحنه رقابت حذف شد. براساس گزارش هالیوود ریپورتر، گویا کن دوست دارد تاریخ سینما را در محصولات رسمی خود یادآوری کند به همین دلیل پوستر امسال از این قاعده مستثنی نیست. این پوستر به خوبی با موضوعی که در جشنواره کن امسال به یک موضوع ژاپنی تبدیل شده است، همخوانی دارد.

در اوایل این هفته نیز کن اعلام کرد که امسال جایزه افتخاری نخل طلا را به استودیوی انیمه ژاپنی گیبلی (پسر و گوزن، روح دور) اهدا می‌کند و این اولین‌بار است که جشنواره فرانسوی بالاترین جایزه خود را به یک شرکت به جای یک هنرمند فردی اعطا می‌کند.

پوستر ۲۰۲۴ به هیئت منصفه امسال که توسط کارگردان باربی گریتا گرویگ رهبری می‌شود، نگاه خواهد کرد، در حالی که اعضای هیات منصفه فیلم‌های در حال اجرا برای نخل طلا را قضاوت می‌کنند.

۷۷ امین جشنواره کن در ۱۴ می‌با نمایش دوم کوئنتین دوپیو با بازی لیا سیدوکس و وینسنت لیندون آغاز می‌شود و تا ۲۴ می‌ادامه دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران حوان

tags # سینما سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • تصاویر ترانه علیدوستی در بیمارستان جعلی است (+عکس)
  • «پرویز خان» به خانه‌ها رسید/ روایتی متفاوت از مربی اخلاق فوتبال در راه اکران آنلاین
  • شترسواری گلاره عباسی در جنوب ایران | عکس
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • جزییات برگزاری جشنواره اقوام تشریح شد/ نمایش انسجام ملی در سینما
  • فیلمی که همه را شوکه کرد؛ بیماری ترانه علیدوستی چیست؟
  • فیلم سینمایی آپاراتچی ،روایتی از سینما برای سینما
  • کارگردان فیلم کاپیتان: اکران آنلاین یک قاچاق محترمانه است
  • پوستر جنجالی جشنواره کن ۲۰۲۴ رونمایی شد
  • پوستر جنجالی جشنواره کن ۲۰۲۴ | صحنه‌ای از یک فیلم که در این جشنواره رد شده بود | تصاویر