Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در پاسخ به خبر تسنیم که به نقل از نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی بود٬ آورده است: ۳۰۰ روستای استان در مواقع پیک مصرف در تابستان دارای تنش آبی هستند که برای حل این مشکل اقدامات اساسی در حال انجام است - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ 16 مهرماه سال جاری محمد وحیدی نماینده مردم 5 شهر استان خراسان شمالی در شورای اداری استان که با حضور معاون وزیر کشور برگزار شد با تشریح وضعیت استان خراسان شمالی اظهار داشت: استان خراسان شمالی در زمینه راه روستایی و بزرگراه وضعیت مناسبی نداشته و در حال حاضر 300 روستای استان با تنش آبی روبه‌رو است لذا لازم است معاونت عمرانی وزیر کشور به شاخص‌های زیربنایی خراسان شمالی توجه ویژه‌ای داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده بجنورد در مجلس: 300 روستای خراسان شمالی تنش شدید آبی دارندآبرسانی تانکری به 4400 روستا / 170 شهر کشور در تنش آبی قرار داردوضعیت شهرهای در معرض تنش آبی

در پی درج این خبر در خبرگزاری تسنیم٬ روابط عمومی شرکت آبفای استان خراسان شمالی در پاسخی ضمن تأیید این خبر٬ از ایجاد سیستم یکپارچه آبفا در استان و تلاش برای حل مشکل تأمین آب روستاهای خراسان شمالی خبر داده است.

در این جوابیه آمده است: بعد از یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی در بهمن ماه سال 98 ، اولین گام شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی مطالعات تامین آب پایدار روستاهای استان با استفاده از توان مشاور و تیم‌های کارشناسی بود که ماحصل این اقدامات منجر به تدوین سند آبرسانی پایدار به روستاهای استان گردید. بر اساس این سند 300 روستای استان در مواقع پیک مصرف ( تابستان ) دارای تنش آبی و 314 روستای دیگر نیز در مرز تنش آبی قرار داردند.

در ادامه جوابیه روابط عمومی آبفای خراسان شمالی تصریح شده است: با برنامه‌ریزی های انجام شده در شرکت٬ برنامه 5 ساله‌ای طرح ریزی گردید که بر اساس آن پروژه‌های آبرسانی در قالب مجتمع های آبرسانی جدید و پروژه‌های آبرسانی تک روستایی تعریف شد. تا پایان تابستان سال جاری مجموع اقدامات انجام شده در این زمینه منجر به آبرسانی به 18 روستا گردید که در قالب پویش هر هفته «الف – ب – ایران» توسط وزیر محترم نیرو افتتاح شد و 32 روستای دیگر نیز در حال آبرسانی می‌باشد که انشاءالله در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید .

در پایان این جوابیه آمده است: خاطرنشان می‌شود در مجموع مطابق سند آبرسانی پایدار به روستاهای خراسان شمالی جهت حل مشکلات آب شرب روستاها نیاز به 903 میلیارد تومان اعتبار می‌باشد که شرکت پیگیر جذب این اعتبار و شروع عملیات اجرایی است.

انتهای یپام/311/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان خراسان شمالی خراسان شمالی تنش آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۶۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های آبفا درمازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، ذوالفقار مهدی زاده با اشاره به برنامه‌هایی که وزارت نیرو به مجلس ارائه داد،افزود: اجرای طرح‌های اولویت‌دار در سطح کشور بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب در شبانه روز طرح‌های تصفیه فاضلاب به عنوان برنامه این وزارتخانه به مجلس اعلام شد.

وی در بازدید از طرح‌های نیمه کاره تصفیه خانه فاضلاب شهر‌های نوشهر، چالوس و بابل اظهار داشت: این طرح‌ها به صورت مستمر و هفتگی در سطح وزارتخانه رصد وکنترل می شود که تعدادی از این طرح‌های ما در استان مازندران هستند از جمله تصفیه خانه فاضلاب شهر‌های چالوس نوشهر است.

مهدی زاده در باره بازدید از تصفیه خانه نوشهرو چالوس گفت: ما در این تصفیه خانه ۱۲ هزار متر مکعب در شبانه روز برنامه  توسعه تصفیه خانه داریم که مقرر شده تا شهریور ماه امسال این پروژه آماده آبگیری و وارد مدار بهره‌برداری شود.

وی همچنین در ادامه بازدید از تصفیه خانه نیمه کاره و ایستگاه پمپاژ کاظم بیگی شهربابل گفت: درمحله شهید کاظم بیگی تصفیه خانه فاضلاب بابل و طرح‌های متنوعی در این شهر تعریف شده است که قرار شد در جریان این بازدید ما اقدامات لازم را در خصوص تامین اعتبار طرح‌ها ارزیابی شودکه  پروژه‌ها،طرح های با کیفیتی هستند.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ادامه بیان داشت: در طرح‌های اجرا شده بایستی ما به لحاظ مالی و تامین نقدینگی در مجموعه وزارت نیرو کمک کنیم و در طرح‌های توسعه ای آبفا به ویژه طرح‌های آبرسانی و همچنین مجتمع‌های روستایی و طرح‌های جهاد آبرسانی هم نگاه ویژه داریم.

مهدی زاده از طرح جهاد آبرسانی روستایی خبر داد: وگفت: طراحی آبرسان روستایی برنامه وزارتخانه ۱۰ هزار روستا در قالب طرح جهاد آبرسانی قرار دارند که تا انتهای سال ۱۴۰۲تعداد ۵۰۰۰ روستا‌ها وارد مدار بهره‌برداری شده مقرر شده امسال هم ۵۰۰۰ روستای دیگر را در سطح کشور و در سطح استان‌ها و حمایت‌های دولت وارد مدار بهره‌برداری کنیم.

وی در ادامه افزود: فعالیت‌های بسیار خوب و ارزشمندی در سطح استان چه در پروژه‌های آبرسانی روستایی چه در پروژه‌های فاضلاب چه در پروژه‌های آبرسان شهری صورت پذیرفته با فعالیت خوبی که انجام دادن امسال با کمترین تنش آبی پشت سر گذاشته که نتیجه زحمات همکاران مان هست.

وی از اعتبار به پایان رساندن پروژه‌های نیمه کاره استان مازندران گفت: چیزی در حدود ۶۰۰ میلیارد تومان هم اعتبار امسال در سال ۱۴۰۳ برای طرح‌های فاضلاب پیش بینی شده که امیدواریم از سایر ردیف‌های قانونی از محل اعتبارات ماده ۵۶ هم بتوانیم منابع مالی بیشتری را برای تسریع در اجرای طرح ایجاد کنیم ما هفت طرح راکه اعتبار برایشان پیش بینی شده بوده چیز در حدود ۶۰۰ میلیارد اعتبار فقط در پیوست قانون داریم که البته با ابلاغیه‌های طی سال همچنین سایر ردیف‌های قانونی کمک خواهیم کرد

دیگر خبرها

  • مشکلات آبرسانی در روستاهای بخش گابریگ از زبان اهالی
  • شهروندان مصرف آب را مدیریت کنند
  • کسب مهارت ۲۰ هزار و ۷۲۰ نفر در خراسان شمالی
  • پیشرفت۹۰درصدی مرحله نخست جهاد آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی
  • مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های آبفا درمازندران
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومانی برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • تخصیص ۲۶ میلیارد تومان اعتبار برای احداث دیوار ساحلی جوادیه بجنورد
  • توقیف ۱۴۲ شرکت فاقد اعتبار مالیاتی در خراسان رضوی
  • ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان هزینه شد