Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: قاسم جان بابایی امروز در یک برنامه تلویزیونی درباره آخرین وضعیت بیمارستان‌ها، افزود: تا پایان سال ۱۱ هزار تخت بیمارستانی در کشور به ظرفیت تخت‌ها اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: از حدود دو هفته قبل، روند رو به افزایش بستری در بیمارستان‌ها داشتیم که همزمان با مراجعه بستری به علت کرونا اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط برخی از هموطنان ما باعث شده که برخی از افراد با وجود رعایت کردن، مبتلا به ویروس کرونا شوند.

معاون وزیر بهداشت گفت: شکل جدید ابتلا به ویروس کرونا، خانوادگی است و موارد زیادی از ابتلای خانوادگی داریم که همزمان در بیمارستان‌ها بستری هستند.

وی افزود: خواهشی که از همه مردم داریم این است که افراد مبتلا به ویروس کرونا در صورتی که علائم خفیف دارند در منزل استراحت کنند. البته باید شرایط قرنطینه را در منزل رعایت کرده تا سایر اعضای خانواده به ویروس کرونا مبتلا نشوند. به خصوص اگر افراد سالمند یا دارای بیماری زمینه‌ای در منزل باشند، افراد مبتلا به کرونا باید قرنطینه را رعایت کنند.

جان بابایی اظهار کرد: میزان بیماران بدحال در هنگام مراجعه به بیمارستان بیشتر شده که یکی از دلایل آن، مراجعه دیرهنگام به بیمارستان است. قسمت اعظم بیماران با درمان مناسب خوب می‌شوند، اما باید به موقع مراجعه کنند تا درمان را به موقع دریافت کنند.

وی ادامه داد: نسبت به فصل‌های بهار و تابستان، بیماران در حال حاضر بدحال‌تر هستند. البته میزان پذیرش در بیمارستان‌ها نسبت به هفته گذشته بهتر شده و امیدواریم با مراعات بیشتر مردم، روند کمتر بستری را شاهد باشیم.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در بیماری کرونا می‌توان به مردم کمک کرد و با حمایت‌های دولت و پیگیری‌های وزیر بهداشت، در حال فراهم کردن شرایط مناسبی هستیم، افزود: تیم پزشکی نیز مسلط هستند و مراقبت‌ها در بیمارستان‌ها نسبت به اوایل بیماری به مراتب بهتر است. اصل بر این است که مردم بیمار نشده و با قرنطینه کردن و رعایت بهداشت، بیمار نشوند.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ظرفیت مناسبی از تخت بیمارستانی در کشور وجود دارد و بیش از ۴ برابر ظرفیت بیماران بستری شده کرونا در تهران، امکان بستری داریم و در صورت نیاز می‌توانیم ظرفیت را اضافه کنیم.

جان بابایی تاکید کرد: اگر بیمار در مراحل اولیه بستری شود، احتمال نجات او به مراتب بیشتر خواهد بود. زیرساخت‌های خوبی برای تامین اکسیژن ساز نیز فراهم شده که با حمایت‌های رئیس جمهور در اختیار بیمارستان‌ها و مردم قرار می‌گیرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: پذیرش بیماران کرونا ابتلای خانوادگی کرونا بیمارستان ها ویروس کرونا جان بابایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۶۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش وزیر بهداشت برای سمنانی‌ها؛ افتتاح مرکز درمان سرطان در هفته دولت امسال

عین‌اللهی  در حاشیه بازدید از مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان گفت: این مرکز مجهز به بخش‌های آزمایشگاه، پزشکی هسته‌ای، شیمی درمانی، رادیو تراپی و دستگاه‌های پیشرفته سی تی اسکن است.

وی ادامه داد: مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان از مراکز مهم درمان سرطان در کشور است که ساخت آن از سال ۱۳۹۰ آغاز شد و پس از پیشرفت ۵۰ درصدی، تامین اعتبار تکمیل آن در دولت سیزدهم انجام شد.

بهره‌برداری از مرکز درمان سرطان از مطالبه‌های مردم استان سمنان است که با اهتمام دولت سیزدهم در تزریق به موقع اعتبار به پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصد رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • معاون درمان وزیر بهداشت: پروانه ۱۰۰ بیمارستان دارای اخطار ایمنی تمدید نشد
  • دولت سیزدهم برای جاده معلمان و بیمارستان دامغان چه اعتباری درنظرگرفت؟
  • خبر خوش وزیر بهداشت برای سمنانی‌ها؛ افتتاح مرکز درمان سرطان در هفته دولت امسال
  • سرعت بخشی به پروژه بیمارستان هزارتختخوابی ازمطالبات اصلی مردم است
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • ضرورت تأمین اعتبار بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی تبریز
  • ۵ مطالبه مهم استاندار آذربایجان شرقی از معاون وزیر بهداشت
  • بهره برداری از بیمارستان اسلامشهر ۵۰۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد
  • وزیر بهداشت و درمان از بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر بازدید کرد
  • ۱۱۰ هزارعمل جراحی در بیمارستان‌های دولتی استان کرمانشاه