Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی بهزیستی شهر تهران؛ در مراسمی با حضور مهدی کاظمی خالدی مدیرکل مشارکت های مردمی بهزیستی کشور، محمد کریم آریا معاون مشارکت های مردمی و اشتغال بهزیستی استان تهران، سید سعید آرام مدیر بهزیستی شهر تهران، حسین میرزایی مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اشکان تقی پور مدیرعامل موسسه خیریه پیشگامان جمشید، مجید اکبری نماینده تولید کنندگان نوشت افزار و لوازم التحریر کشور، خیران و نمایندگان موسسات خیریه و چند تن از اعضای مجمع خیرین کشور از پازل همدلی در سالن اجتماعات بهزیستی شهر تهران رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل مشارکت های مردمی بهزیستی کشور گفت: طرح پویش پازل همدلی صرفا از سوی سازمان بهزیستی نیست و با کمک مجموعه های خصوصی و تولید کنندگان نوشت افزار و لوازم التحریر صورت گرفته است.  

مهدی کاظمی خالدی افزود: در طرح پازل همدلی، ظرفیت شفافی را ایجاد کردیم و به جای اینکه  ما برای جمع آوری کمک ها  تعیین کننده و تصمیم گیرنده باشیم، از بدنه خود مردم، این ظرفیت سازی صورت پذیرفته است و این مجمع های مردمی ساختاری دارند که این کمک ها با نظارت خود مردم به دست مردم برسد.  

به گفته وی : اولویت در این طرح شفاف سازی است به این صورت که همه، از جمله آنهایی که مشارکت کرده اند، رسانه ها و مردمی که به انجام کار خیر علاقه دارند، بتوانند شفاف ببینند که چه اتفاقی در جریان است و صفر تا صد این فرآیند کمک رسانی را بدانند.  

کاظمی تصریح کرد: مردم در پویش ایران همدل خیلی خوب عمل کردند و این پازل همدلی نیز به عنوان یک نماد برای این پویش و پویش ایران همدل به یادگار خواهد ماند.

مدیرکل مشارکت های مردمی بهزیستی کشور ابراز کرد: قرار است که یک پازل ۶۰۰ هزار  قطعه ای در یک مکان نصب شود که جزء میراث فرهنگی همه استان ها و ایران شناسی برای نسل های آینده خواهد شد و اسم کسانی که در آن مشارکت می کنند ثبت شده و این کار به عنوان بزرگترین پازل از طرف ایران در کتاب رکوردهای جهانی(گینس) ثبت و شاخص یک کار خیر جمعی ماندگار شود.  

وی عنوان کرد: هدف مهم دیگر طرح در این است تا ظرفیتی را ایجاد کنیم که افراد بیشتری بتوانند بیایند و در کنار دیگر خیرین، به جامعه خیرین بزرگ بهزیستی اضافه شوند و این قطعات پازل ۱۰ هزار تومانی برای این است که هر کسی با هر توان و امکانی بتواند مشارکت و نام خود را در این مجموعه ثبت کند.  

کاظمی اضافه کرد: در نهایت قرار است که با همت ۴۲ تولید کننده نوشت افزار و لوازم التحریر بتوانیم ۶۰ هزار بسته لوازم التحریر برتر تولید داخل را به دست دانش آموزان تحت پوشش بهزیستی برسانیم و آنها از این محصولات با کیفیت استفاده کنند.  

سعید سعید آرام مدیر بهزیستی شهر تهران ضمن تشکر  از خیران گفت: یکی از برنامه های اساسی سازمان بهزیستی، همواره بهره گیری از ظرفیت ها و مشارکت خیرین در مسیر کمک به اقشار آسیب پذیر و آسیب دیده است و حضور این انسانهای نوعدوست که درد جامعه و  مشکلات اجتماعی را با تمام وجودشان احساس میکنند و به واسطه توجه به مسئولیت اجتماعیشان به یاری دستگاه های حمایتی می آیند، در رفع مشکلات جامعه بسیار مفید و کمک کننده است.

 وی گفت: این طرح در ادامه پویش ایران همدل و در فراخوان عمومی جهت تهیه و توزیع کوله پشتی مدرسه به همراه بسته کامل لوازم التحریر جهت ارائه به دانش آموزان تحت پوشش بهزیستی در قالب طراحی و ساخت پازل با طرح و نقشه ایران صورت پذیرفته است، که همه ما تک تک، تکه های مهربانی این پازل را کنار هم قرار دهیم تا کار بزرگی که شاید بسیاری از دستگاه های دولتی و سیستم های اداری در انجام آن ناتوان باشند، با مشارکت و همدلی مردم به بهترین و زیباترین شکل ممکن به ثمر بنشیند.

وی ابراز امیدواری کرد که بتوانیم با کمک و همراهی و همکاری خیرین که بارها در مراحل مختلف، در راستای کمک به جامعه هدف بهزیستی شتافته اید، این گام خوب را هم برداریم و کمک کنیم به فرزندانی که آینده نظام و این مملکت را شکل می دهند و چقدر خوب است که همه ما  برای آینده کشورمان نقشی داشته باشیم.

همچنین حسین میرزایی  مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وقتی حاکمیت ورود مستقیم دارد کار زیاد خوب پیش نمی رود. ولی وقتی که امور اجرایی واگذار به بخش خصوصی و مردم  می شود، اغلب کار بهتر پیش می رود و نقش آفرینی که بخش خصوصی و مردم در عرصه های مختلف انجام داده اند، نماد خوبی از این ادعا است و در دیگر حوزه ها نیز قابل تکرار است.

وی تعبیر پازل همدلی را صیانت از اقتصاد حمایت دانست و گفت: هدف این پازل، شناسایی گروههای هدف، کسانی که کالا با هدف مسئولیت اجتماعی و با کیفیت بالا و قیمت پایین تامین می کنند و نیکوکارانی که منابع مالی تزریق می کنند، تبادل نظر خوب و منطقی دولت و بخش خصوصی است.

در انتهای این مراسم، با رونمایی از پازل همدلی بهزیستی شهر تهران، تعداد ۱۸ هزار قطعه پازل و هریک به مبلغ ۱۰ هزار تومان در فاز اول توسط خیران و حاضران در سالن به نفع دانش آموزان تحت پوشش بهزیستی شهر تهران خریداری شد.

برچسب‌ها شهر تهران ایران اداره کل بهزیستی استان تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران ایران اداره کل بهزیستی استان تهران شهر تهران ایران اداره کل بهزیستی استان تهران اخبار کنکور بهزیستی شهر تهران مشارکت های مردمی لوازم التحریر پازل همدلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۷۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ زیست محیطی در جامعه ترویج شود / هیچ اقدامی بدون پیوست زیست محیطی معنا ندارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، حجت الاسلام قاسم روانبخش، در دیدار با کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم به مناسبت «هفته زمین پاک» اظهار داشت: محیط زیست دارای جایگاه بسیار متعالی و ارزشمند در فرهنگ ایرانی و اسلامی است، اما آنگونه که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه تخریب محیط زیست، امنیت و سلامت مردم را به مخاطره انداخته و مرگ و میر و بیماری‌های صعب العلاج به دنبال داشته است، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری، فرهنگ حفاظت از محیط زیست باید در جامعه ترویج شود.

منتخب مجلس شورای اسلامی با اشاره به احادیث و روایاتی در حوزه محیط زیست، ایجاد آلودگی و از بین بردن طبیعت و محیط زیست را از منکرات قطعی و بسیار مذموم دانست و گفت: باید نگاه به سازمان محیط زیست در میان برخی از مردم و مسؤولان تغییر یافته و نسبت به قوانین و ضوابط آن متعهد باشند.

وی با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست به تنهایی امکان پذیر نیست و همه باید در این مسیر همکاری و مشارکت داشته باشند، گفت: هیچ اقدامی به ویژه در حوزه صنعت بدون پیوست زیست محیطی معنا نداشته و در آینده موجب بروز مشکلات بسیاری خواهد شد.

روانبخش بر ضرورت تشکیل هیأت اندیشه ورز در حوزه محیط زیست با حضور صاحبنظران علمی و اجرایی تأکید کرد و گفت: امیدواریم با رایزنی با دولت و دیگر نمایندگان مجلس، بتوانیم در جهت رفع مشکلات زیست محیطی در حوزه تقنین اقدامات خوبی صورت بپذیرد.

دیگر خبرها

  • آمار جمعیت ایران تا سال ۲۰۵۰ اعلام شد
  • رونمایی از بزرگ‌ترین مسئله ایران و جهان که از فقر هم وحشتناک تر است
  • بانک‌های دشتی در تحقق شعار سال مشارکت و همکاری لازم داشته باشند
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • نهایت تاثیر گذاری را در اجرای شعار سال خواهیم داشت
  • مسوولان برای مشارکت مردم در تولید طرح بدهند
  • آغاز گرامیداشت هفته زمین پاک
  • فرهنگ زیست محیطی در جامعه ترویج شود / هیچ اقدامی بدون پیوست زیست محیطی معنا ندارد
  • تلاش کشاورزان سرعین برای تحقق مشارکت مردم در شعار سال
  • اصحاب رسانه وظیفه سنگینی در تحقق شعار سال برعهده دارند