Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری «آناتولی»،‌ ژنرال «ادوا یوسف راغی» فرمانده ارتش سومالی در گفت وگوی مطبوعاتی گفت که نیروهای ارتش این کشور در یک عملیات نظامی علیه تروریست‌های الشباب، خسارت‌های سنگینی به این گروه افراطی وارد کردند و موفق شدند مخفی‌گاه‌ها و مراکز استقرار آن‌ها را در جنوب سومالی نابود کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندهی ارتش سومالی نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: این عملیات در استان «بای» در جنوب این کشور انجام شد و در نتیجه آن ۱۹ تروریست الشباب کشته شدند و دو تن از عناصر این گروه نیز دستگیر شد.

طبق این بیانیه،‌ نیروهای سومالی دو خودروی نظامی که عناصر الشباب از آن استفاده می‌کردند را نیز به آتش کشیدند.

سومالی طی هفته‌های اخیر شاهد عملیات‌ نظامی نیروهای ارتش این کشور علیه تروریست‌های الشباب در روستا و شهرک‌های جنوبی سومالی است.

الشباب یک گروه شبه‌نظامی سومالیایی است که از سال ۲۰۱۲ میلادی به با تروریست‌های شبکه «القاعده» پیمان بسته است.

این گروه در گذشته بخش‌هایی از مرکز و جنوب سومالی را در کنترل خود داشت، اما در سال ۲۰۱۵ میلادی شهرهای بزرگ را از دست داده و تنها چند منطقه روستایی را در سومالی در اشغال خود دارد.

این گروه در فهرست گروه‌های تروریستی ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، کانادا، استرالیا و امارات قرار دارد.

الشباب بارها به نظامیان دولتی و نیروهای صلح‌بان اتحادیه آفریقا در «موگادیشو» پایتخت سومالی حمله کرده‌ و چند عملیات‌ خونبار را نیز در سایر نقاط آفریقا انجام داده‌ است.

برچسب‌ها گروه تروریستی الشباب سومالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گروه تروریستی الشباب سومالی گروه تروریستی الشباب سومالی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۷۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ کشته در حمله افراد مسلح به یک پاسگاه در مرز پاکستان + عکس و جزئیات

به گزارش همشهری‌آنلاین، رویترز نوشت: شاخه رسانه‌ای ارتش در بیانیه‌ای بدون نام بردن از گروه شبه‌نظامی مسئول این حمله اعلام کرد که حادثه در شمال غربی پاکستان توسط شش مهاجم انجام شد.

در این بیانیه آمده است: «تروریست‌ها یک خودروی حامل مواد منفجره را به پاسگاه کوبیدند و به دنبال آن حملات انتحاری متعددی انجام شد که منجر به فروریختن بخشی از یک ساختمان و «شهادت» پنج نفر شد؛ دو نیروی دیگر نیز در درگیری با تروریست‌ها شهید شدند.»

ساکنان وزیرستان، منطقه ای هم مرز با افغانستان در استان خیبر پختونخوا پاکستان گفتند که در جریان این حمله انفجاری درها و پنجره ها به شدت لرزیده است.

گفتنی است پاکستان بارها اتباع افغانستان را مسئول حملات به نیروهای نظامی و مردم خود متهم می‌کند؛ موضوعی که طالبان آن را رد کرده است.

کد خبر 839592 منبع: شفقنا برچسب‌ها پاکستان طالبان خبر ویژه پاکستان افغانستان

دیگر خبرها

  • روسیه: اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • ارتش پاکستان از کشته شدن هشت تروریست در وزیرستان شمالی خبر داد
  • آمریکا: اوکراین به دلیل کمبود مهمات عقب نشینی می‌کند
  • جدیدترین تلفات نظامی و تسلیحاتی ارتش اوکراین
  • هلاکت فرماندهان و عناصر گروه تروریستی «الشباب»
  • حمله تروریستی به ارتش پاکستان ۷ کشته برجای گذاشت
  • حمله به پادگان ارتش پاکستان در نزدیکی مرز افغانستان چندین کشته بر جای گذاشت
  • ۷ کشته در حمله افراد مسلح به یک پاسگاه در مرز پاکستان + عکس و جزئیات
  • ۷ نظامی در حمله تروریستی در پاکستان کشته شدند
  • حمله انتحاری به نیروهای ارتش پاکستان در وزیرستان شمالی