Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلای اروند، محسن قنبری با تأکید بر اینکه مجموعه تفریحی گردشگری اروند صغیر که جهت رفاه شهروندان توسط سازمان منطقه آزاد اروند ساحل سازی شده بود، به دلیل مدیریت نامناسب در نگهداری و کاربری هم اکنون به محلی نا مناسب تبدیل شن ازده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه بهره بردار این پروژه از تأسیسات ایجاد شده به خوبی نگهداری نکرده و غرفه ها با جانمایی، واگذاری و معماری نامناسب مجوز دریافت کردند و همین امر باعث بهم ریختگی در ساحل اروند صغیر و موجب ناامنی و نارضایتی عمومی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: با توجه به شرایط پیش آمده، سازمان منطقه آزاد اروند مجددا اراضی مذکور را پس گرفته و در نظر دارد با رعایت اصول شهرسازی و گردشگری غرفه ها را در حدفاصلی مشخص جانمایی و طی عقد قراردادی جدید با غرفه داران قبلی، محیط مناسبی را برای مردم منطقه ایجاد کند.

قنبری تصریح کرد: در همین راستا سازمان منطقه آزاد اروند انشعاب آب و برق این غرفه ها را جهت ایجاد روشنایی و تأمین آب در دستور کار خود قرار داده است.

او در خصوص نحوه عقد قرارداد جدید توسط غرفه داران، توضیح داد: هیچ جانمایی جدیدی انجام نمی شود؛ صرفابا افراد قبلی قرارداد بسته خواهد شد و آنها باید درخواستشان را به پیوست قرارداد قبلی به مدیریت سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند، ارائه دهند.

قنبری در ادامه گفت: مدیریت سرمایه گذاری پس از بررسی و تأیید درخواست، طبق اصول سازمان به مدیریت شهرسازی ارجاع می دهد و پس از جانمایی و تحویل زمین، مدیریت سرمایه گذاری طبق موازین و اصول جدید اقدام به عقد قرارداد، می نماید.

مدیر توسعه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد اروند ضمن اشاره به این موضوع که هر غرفه داری با سازمان وارد قرارداد شود برای دریافت تسهیلات صد میلیون تومانی کم بهره به بانک معرفی خواهد شد، اظهار داشت: غرفه داران بعد از طی کردن مراحل مشخص شده می توانند مجوز تأسیسات گردشگری را از این مدیریت دریافت و از معافیت ها و سایر امتیازات نیز بهره مند شوند.

محسن قنبری در پایان خاطرنشان کرد: حراست هم اکنون در این منطقه مستقر شده و در آینده فعالیت شان بیشتر خواهد شد، ضمن اینکه جمع آوری زباله ها و ساخت سرویس بهداشتی عمومی نیز بر عهده سازمان منطقه آزاد اروند خواهد بود.

48

کد خبر 1446116

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مناطق آزاد سازمان منطقه آزاد اروند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۷۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانمایی کانکس اطلاع‌رسانی گردشگری در ورودی‌های رامسر

نادر سحرخیز رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر، گفت: در ایام نوروز کانکس اطلاع‌رسانی گردشگری در دو سمت ورودی رامسرجانمایی شده است و با استقرار کارشناسان عضو ستاد و همچنین راهنمایان گردشگری، اطلاعات گردشگری در اختیار مهمانان نوروزی قرار می‌گیرد.

او افزود:هماهنگی‌های لازم برای ایجاد فضایی مفرح برای مهمانان نوروزی برنامه‌ریزی شده است و گردشگران در مدت حضور خود در شهرستان نمونه گردشگری رامسر از آن برنامه‌ها بهره‌مند خواهند شد.

سحرخیز گفت:ایجاد۳ نوروزگاه در باغ سی و سه هکتاری و ورودی شهرستان از سمت تنکابن و دیگری از سمت ورودی گیلان به شهر رامسر، ایجاد بازارچه سوغات، نوروز خوانی در واحد‌های بوم‌گردی، برنامه‌های فرهنگی هتل پارسیان رامسر، سفره‌های هفت سین، برنامه‌های افطار ماه مبارک رمضان، اجرای تور رامسر گردی، برنامه‌های فرهنگی موزه شهدای رامسر همگی بخشی از برنامه‌های نوروز و ماه مبارک رمضان در شهرستان رامسر است که همه روزه برای مهمانان نوروزی برگزار می‌شود.

او ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که به گردشگران در مراکز اطلاع‌رسانی معرفی می‌شود برنامه‌های کارگاه‌گردی است و شهرستان رامسر به واسطه تنوع محصولات صنایع‌دستی دارای کارگاه‌های متنوعی در این بخش است که تعدادی از این کارگاه‌ها مانند نمدمالی، چادرشب بافی، سفالگری، ساخت سرامیک، معرق چرم، گلیم بافی و انواع بافتنی‌ها از جذابیت خاصی برای بازدید کنندگان برخودار هستند و دهکده صنایع‌دستی شهرستان رامسر که در محیطی مفرح ساحلی یکی از مهمترین مقاصد کارگاه‌گردی در نوروز ۱۴۰۳ است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر یکی دیگر از برنامه‌های راهنمایان گردشگری در مراکز اطلاع رسانی ورودی شهرستان را معرفی جاذبه‌های گردشگری شهری و روستایی بیان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • فعالیت سامانه بارشی در اروند آغاز شد
  • صادرات ۱۶۶ میلیون یورویی «ماکو» در سال ۱۴۰۲
  • ایجاد اشتغال برای ۶۳ با افتتاح مجتمع گردشگری
  • برگزاری برنامه استیج شبانه در میدان مشاهیر | ساعات برنامه‌های پیش‌بینی شده در ایام ماه مبارک رمضان و نوروز
  • ویژه برنامه‌های مجموعه فرهنگی گردشگری عباس آباد برای نوروز و ماه رمضان
  • صدور کارت گردشگری با مزایای تخفیف ویژه در اراضی عباس‌آباد
  • برنامه‌های گردشگری پهنه مرکزی پایتخت در ایام نوروز
  • برنامه‌های گردشگری در پهنه مرکزی پایتخت در ایام نوروز
  • تقاضای سرمایه‌گذاری ۹۵ هزار میلیارد تومانی در ارس/ عملیات احداث ۴۱ طرح سرمایه‌گذاری آغاز شد
  • جانمایی کانکس اطلاع‌رسانی گردشگری در ورودی‌های رامسر