Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در نشستی دانشجویی در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان "درباره تحریف تاریخ از سوی حسن روحانی برای توجیه خود و این‌که حضرت امام حسن‌بن علی المجتبی(ع) را متهم به سازش با ظلم می‌کند، چه پاسخی دارید؟"، گفت: این تنها پرسش بی‌پاسخ این سال‌ها نیست، پرسش‌های بسیاری در این سال‌ها بیهوده به‌دنبال پاسخگو بوده است اما در واقع، این وضعیت که امروز می‌بینیم، مزد ترس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه "امروز همه جا و همه تیپ مردم، یک‌صدا شده‌اند که اعتماد به دشمن دین و دنیای مردم، عین نفسانیت و خلاف عقلانیت بود"، گفت: شاید تنها دستاورد مفید اما ناخواسته تجربه شکست‌خورده دیپلماسی این شیخ، همین باشد که برای تاریخ ایران می‌ماند اما وقتی نوبت به غارت دین مردم هم برسد، سکوت، حرام‌تر می‌شود. آن که مذهب را فدای خود و دین را ابزار استفاده سیاسی کند  از وجناتش پیداست که از روحانیت، تنها لباسش را دارد، حال آن‌که پیش از این، روحانیت، به سوادش و به معنویت و روحانیتش بود، هر که به‌نام، روحانی است لزوماً به‌صفت، روحانی نیست.

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: شما درست می‌گویید. با وعدۀ سراب، اقتصاد کشور را به اینجا رساندند، پیش‌تر، معیشت و دنیای مردم را برجامی کردند، حال نوبت به برجامی کردن دین مردم رسیده است. اکنون لحظه‌ای بود که باید کمترین شجاعت مسئولیت‌پذیری را داشته باشند و دیگر حریم پاک اهل‌بیت(ع) را به وهم و ترس خود نیالایند اما این نخستین بار نیست که به امام حسن مجتبی(ع)، ستم می‌رود، نسبت سازش را اولین بار معاویه به ایشان بست تا خوارج و افراطیون را بر ایشان بشوراند. مظلوم بزرگ همه دوران‌ها، حسن‌بن علی(ع) است. شیعه امام حسن(ع)، آن‌ است که عاقبت چون حسن(ع)، به‌دست دشمن، به شهادت رسد و خون بالا بیاورد. تعجبی نیست اگر غرب‌باوران در وقت پاسخگویی، دین و دنیای مردم را قربانی کنند. من امثال قاسم سلیمانی را واجد روحانیت و اهل معنا می‌دانم و امثال حسن روحانی را  فاقد آن.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با ابراز اینکه "مردم دارند تاوان توهم و وعده‌های چند سیاستمدار با ضریب هوشی پایین را می‌دهند که  معلوم شد نه‌تنها مفهوم عزت و اقتدار ملی را نمی‌دانند بلکه سیاست بین‌الملل را هم نمی‌دانند"، اضافه کرد: پایان معامله با شیطان و اعتماد به وعده‌های او، به‌تعبیر قرآن، فحشای سیاسی و... می‌شود "الشیطان یعدکم الفقر و یأمرکم بالفحشا"، شیطان با ارعاب و تهدید و سپس وعده اقتصادی، ضعیفان را وادار به فحشا می‌کند. وضع مردم، در اقتصاد برجامی بد است اما خوب شد که همه، همۀ ماجرا را  با چشم خود دیدند.

وی افزود: در پایان ۸ سال مدیریت آرمان‌ستیزان، وقتی برای معلق‌زدن و طلبکار شدن نمانده، ضمن آن‌که دیگر کسی هم پشت‌سرشان نمانده و با تخیلات و دروغ‌هایشان تنها مانده‌اند. در سال‌های حاکمیت این ورژن از روحانیت، درجه اعتماد به لباس روحانیت به‌طرز بی‌سابقه‌ای تنزل یافت. اقتصاد برجامی و دیپلماسی ترس، در کنار دزدی‌های بی‌سابقه‌ای که این سال‌ها از بیت‌المال شد، ضربات سنگینی به دین و دنیای مردم زد اما نمی‌شود هر بار پس از تجربه‌های بد، همه پرونده‌ها را سوزاند و دوباره بازی جدید شروع کرد. آنچه در این سال‌ها با اقتصاد مردم و عزت ایران شد، در تقابل مستقیم با عقلانیت بود. این دستاورد ملی، گران تمام شد اما لازم بود یک بار دیگر، همه توهمات و وعده‌های تسلیم‌طلبان که نه‌تنها آرمانگرا نبوده‌اند بلکه هرگز واقع‌بین هم نبودند و این بار، پیش چشم نسل دهۀ هشتاد و نود هم محک بخورد و دیگر برای ابد در تاریخ پساانقلاب، به‌جای آب، سراب ننوشیم.

رحیم‌پور در پایان گفت: شانس مردم ما را ببین که آن یکی می‌خواهد با آنجلینا جولی خودشان دونفری مشکلات جهان را حل کنند و این یکی، در پایان هشت سال حکومتش هنوز منتظر ترحم ترامپ و تعهد اوباما و امید جدیدش، جو بایدن است.

منبع: الف

کلیدواژه: دین و دنیای مردم سال ها رحیم پور امام حسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۷۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی کارخانه سیمان خاش خسارت مالی سنگینی بر جا گذاشت

ایسنا/سیستان و بلوچستان مسئول ایستگاه آتش نشانی شهرداری خاش گفت: آتش سوزی گسترده‌ای که در قسمت برق کارخانه سیمان خاش رخ داد خوشبختانه خسارت جانی نداشت اما خسارت سنگینی بر جا گذاشت.

ظاهر قلندرزهی امروز سه‌شنبه اظهار کرد: به دنبال تماس تلفنی مبنی بر آتش سوزی در قسمتی از پست برق کارخانه سیمان شهر خاش، نیروهای آتش نشانی شهرداری خاش با کمک آتش نشانی کارخانه سیمان آتش را مهار کردند.

وی ادامه داد: در عملیات اطفای آتش سوزی از ظرفیت دستگاه‌های آتش نشانی شهرداری اسماعیل آباد و شهرک صنعتی خاش نیز کمک گرفته شد و تعداد ۲ دستگاه کامیون آتش نشانی و تانکر پشتیبان آب شهرداری خاش در عملیات اطفای حریق فعال بودند.

مسئول ایستگاه آتش نشانی شهرداری خاش گفت: در این حادثه به فردی خسارت جانی وارد شد اما خسارات فراوانی به تنها واحد تولیدی و صنعتی شاخص خاش وارد کرد و این سبب قطعی برق کل کارخانه شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آتش سوزی کارخانه سیمان خاش خسارت مالی سنگینی بر جا گذاشت
  • سمت و سوی اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۲
  • اقتصاد کشاورزی رژیم صهیونیستی تحت ضربات حزب الله
  • ضربات آکروباتیک تماشایی دنیای فوتبال (فیلم)
  • ضربات آکروباتیک تماشایی دنیای فوتبال / فیلم
  • انتقاد شدید نویدکیا از مسئولان شرکت مس
  • آقای رئیسی! درکی از اهمیت رسانه در دنیای جدید ندارید / برای رسانه و مردم عملکرد شما مهم است نه انگیزه‌های‌تان
  • گشتی در دنیای اقتصاد | وضعیت بازار شب عید
  • شرح دعای سحر|تفاوت و شأن رحمت رحمانی و رحمت رحیمی خداوند
  • روا: جشن شهر رمضان بعد از افطار در پاک لاله خوش می‌گذرد