Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-03-19@03:30:12 GMT

اعضایی از بدن که شخصیت شما را رو می‌کنند

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۷۳۴۴

گرچه ساختار بدن انسان بر اساس ژنتیک شکل می‌گیرد تا اولویت‌های زیباشناسی . امّا چند عضو از بدن، حرف‌های زیادی درباره  شخصیت افراد دارند. زیرا برخی مطالعات نشان می‌دهند که ژنتیک می‌تواند چیز‌های زیادی در مورد آینده و نحوه درک جهان از طریق ژن‌ها بیان کند.   در ادامه با مطالعات علمی در مورد اعضای بدن آشنا خواهید شد که نکات جالبی را درباره شخصیت افراد بیان می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  برخی از افراد بر این عقیده‌اند که ظاهر می‌تواند فریبنده باشد، اما اگر از حقایق مطلع باشید، متوجه خواهید شد که می توان از ظاهر یک فرد اطلاعات زیادی را درباره شخصیتش به دست آورد.   شکل بینی   هر نوع بینی در نوع خود خاص است و با این حال، بر اساس تحقیق انجام شده توسط مجله Craniofacial Surgery در سال ۲۰۱۳، بافتی که استخوان‌ها را به هم متصل می‌کند و بینی انسان را تشکیل می‌دهد، می‌تواند موارد زیادی را در مورد شخصیت فرد منتقل کند که در پی آن، محققان تقریباً هزار و ۷۰۰ عکس از بینی افراد را بررسی و همه آن‌ها را در ۱۴ نوع دسته‌بندی کردند و سپس به تجزیه و تحلیل آن‌ها پرداختند و یافته‌های خود را ارسال کردند.  

  افرادی که بینی بلندی دارند، در زندگی حرفه‌ای خود بسیار بلندپرواز و افرادی بسیار سخت‌کوش هستند؛ علاوه بر این، تمایل به کمال گرایی دارند و معمولاً زندگی حرفه‌ای را در درجه اول و زندگی شخصی را در درجه دوم قرار می‌هند.   در مقابل، افرادی که بینی کوتاه‌تری دارند، افراد بسیار حساس و وفاداری هستند و بیش از هرچیز، به احساس، اهمیت می‌دهند و ترجیح می‌دهند در زندگی شخصی و خانوادگی خود خوشبخت باشند تا اینکه یک شغل موفق داشته باشند.   افرادی که بینی‌های تیزی دارند، می‌توانند مشاوران مالی خوبی باشند. زیرا تمایل دارند که پول خود را بسیار عاقلانه مدیریت کنند و در عین حال، آن دسته از افراد هم که دارای شکاف بینی هستند در تعهد دادن مشکل دارند.   حفره‌های بزرگ بینی علامت این است که فرد به جای پس‌انداز کردن، به خرج کردن پول علاقه دارد و در مقابل، حفره‌های کوچک، تعهد شدید به روابط شخصی و خانوادگی را نشان می‌دهد.   شکل صورت   چهره انسان دارای ساختار بسیار پیچیده‌ای است که می‌تواند چیز‌های زیادی در مورد عملکرد‌های اجتماعی و شخصی او بگوید. به طوری که, استدلال سزار لومبروسو، بنیانگذار انسان‌شناسی جنایی، این است که هر نوع جرمی را می‌توان با توجه به ساختار چهره شخص مرتکب جرم کشف کرد.  

  در سال ۲۰۱۴, پژوهشی در نشریه Plos One Journal منتشر شد که ۱۶۰ شرکت‌کننده را در بر می‌گرفت و از آن‌ها می‌خواست که ضریب هوشی ۸۰ دانش آموز زن و مرد را صرفا از طریق عکس آن‌ها ارزیابی کند.   این مطالعه نشان داد افرادی که  صورت کشیده ای داشتند بسیار باهوش بودند، در حالی که افرادی با صورت  باریک, بهره عاطفی بیشتری نسبت به بهره هوشی داشتند و این مطالعه, همچنین نشان داد  افرادی که صورت‌های پهنی داشتند, با وجود  متعصب‌تر و بی‌احساس  بودن, امّا بسیار موفق عمل می کردند.   رنگ چشم   وقتی شکسپیر جمله معروف استعاری خود، "چشم پنجره روح شماست" را گفت، انتظار نداشت که قرن‌ها بعد، دانشمندان گفته‌های او را با شواهد واقعی حمایت کنند چرا که مطالعه‌ای در این خصوص در دانشگاه اوربرو سوئد انجام شده است که بر اساس آن، دانشمندان، چشم ۴۲۸ نفر را در کنار ویژگی‌های شخصیتی آن‌ها بررسی کردند تا مشخص کنند که آیا چشمان آن‌ها شخصیتشان را منعکس می‌کند یا خیر؟ و سپس، الگو‌های موجود در انبساط و انقباض خطوط را هنگام گشاد شدن مردمک چشم در کنار منحنی عنبیه را نیز بررسی کردند.  

  بر اساس این آزمایش، محققان ادعا کردند که هر دو شخصیت و ساختار چشم با نرمی جلویی مغز به عنوان مسئول شکل‌گیری شخصیت انسان، مرتبط هستند.   افرادی که دارای چشمان بزرگ قهوه‌ای هستند به صورت طبیعی, رهبر و افراد بسیار باهوشی هستند و آن‌هایی هم که چشم‌هایی تیره و قهوه‌ای دارند، شخصیتی درونگرا، مرموز و مخفی دارند.   چشمان آبی روشن و کمی انحنا در عنبیه, نشان دهنده قدرت درونی بالای  افرادی است که این رنگ و فرم چشم را دارند؛ به طوری که آن ها تمایل زیادی به رقابت دارند و در مقابل، افرادی که دارای چشمان آبی تیره هستند، قدرت جسمانی بالا و روحیه‌ بسیار حساسی دارند.   به طور کلی می‌توان گفت، افرادی که چشم‌های تیره ای دارند, درون گراتر و مرموزتر هستند و افرادی با چشم‌های روشن‌تر, شخصیت اجتماعی‌تری دارند.   شکل چشم‌ها   با نگاه به چشمان افراد می‌توان احساس خوشبختی، غم یا حتی عصبانیت آن ها را تشخیص داد, اما چیزی که به طور مستقیم نمی‌توان از طریق چشمان کسی تشخیص داد، خصوصیات شخصیتی آن فرد است.  متخصصان چهره‌خوانی, به مدت هزاران سال بر این باور بودند که فرم چشم افراد می‌تواند ویژگی‌های پنهان شخصیت آن ها را به دلیل ساختار استخوانی جمجمه به درستی نشان دهد و در نهایت نیز, نتایج مطالعات خود را به اشتراک گذاشتند.  

  افرادی که چشمان پهن دارند تمایل دارند که در زندگی شخصی خود بیانگر و احساساتی‌تر باشند و علاوه بر این، بسیار جزئی‌گرا و محتاط  نیز هستند. اما افرادی که چشمان درشتی دارند، با ذهن باز به مسائل نگاه می‌کنند و باهوش و صمیمی هستند.   افرادی که چشمان کوچک و پهنی دارند کمال گرا و درون گرا هستند. این در حالی است که افرادی با چشمان کوچک و گشاد, بسیار تندخو و مرموز هستند.   اگرچه چشم‌های بادامی شکل، شور و عشق را منتقل می‌کنند امّا افرادی با چشمان نزدیک به هم افرادی تندخو هستند.   لب‌ها لب های ما نه تنها مانند انگشتانمان, تاثیرات منحصر بفردی دارند, بلکه از بسیاری از ویژگی های شخصیتی نیز خبر می دهند.  

  ژان هانر، متخصص چهره‌خوانی, پس از تحقیقات خود دریافت که لب‌های انسان بر شخصیت و همچنین احساس و رفتار  او نسبت به دیگران تأثیر می‌گذارد و علاوه بر این، جنبه احساسی و نحوه عملکرد انسان را در روابط شخصی نشان می‌دهد.   افراد دارای لب‌هایی با سایز و ویژگی‌های عادی تمایل دارند در روابط خود مستقل باشند, از محبت استقبال می‌کنند و از لحظات تلخ در زندگی خود بیزارند. این در حالی است که افرادی با لب‌های بزرگتر, نسبت به دیگران به سرعت رشد می کنند و نیاز‌های همه را در اولویت خود قرار می‌دهند.   افرادی که لب‌های پهن دارند، سخاوتمند و از اجتماع فراری هستند  و دوست دارند همیشه به نیاز‌ و خواسته های عزیزانشان رسیدگی کنند. این در حالی است که انسان‌هایی با لب‌های نازک, تنها و بیشتر اهل رقابت هستند؛ به طوری که گاهی اوقات تنها بودن را به گذراندن وقت با دیگران و در جمع بودن ترجیح می‌دهند، اما به طور کلی, همیشه دوست دارند در چشم عزیزانشان به فردی با ویژگی های قوی شخصیتی شناخته شوند.   استخوان‌های گونه   استخوان‌های برجسته گونه, یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های صورت یک فرد است. اما مطالعات نشان داده افرادی  که استخوان گونه آن ها ضخیم است و صورت پهن دارند، سطح هورمون مردانه شان نیز بالاست.  

  این مطالعه که در نشریه Science Direct منتشر شده, بیان می‌کند افرادی که  استخوان گونه شان بزرگ است, شخصیت پرخاشگری دارند و احتمال رفتار خشونت‌آمیز در آن‌ها خیلی بالاست و علاوه بر این، افرادی که استخوان گونه آن‌ها به سمت بالاست، افراد مغروری هستند.
این مطالعات همچنین نشان داده است که هرچه استخوان گونه افراد برجسته‌تر باشد، جدیت آن‌ها در نوع رفتارشان بیشتر است.   انگشتان دست   آیا تا به حال به انگشتان دست خود نگاه کرده‌اید تا به این فکر کنید که چرا انگشت حلقه شما از انگشت اشاره‌تان بلندتر است یا بالعکس؟ طبق یک مطالعه، طول انگشتان شما  نشان دهنده میزان هورمون مردانه‌ای است که وقتی  جنین بودید در معرض آن قرار داشتید و در اینجا، می توانید به اطلاعات تقریبا خوبی دست پیدا کنید.  

  اگر انگشت حلقه شما از انگشت اشاره بلندتر باشد، نشان‌دهنده این است که شما فردی بسیار جذاب هستید و در زندگی شخصی و شغلی خود, تمایل به ریسک بیشتری دارید. اما اگر انگشت اشاره شما از انگشت حلقه بلندتر است یعنی شما به صورت ذاتی، یک رهبر متولد شده‌اید.   انگشت اشاره و انگشت حلقه برابر هم نشان دهنده این است که شما  به خوبی ارتباط برقرار می‌کنید و می‌دانید چگونه تعادل را حفظ کنید.   دستان   علاوه بر انگشتان دست، خود دست‌ها هم راز‌های نهفته‌ای از شخصیت افراد نمایان می‌کنند. به طوری که؛ بر اساس تحقیقات آکادمی تجزیه و تحلیل دست آمریکا، همه دست‌ها ساختاری منحصر به فرد دارند که یافتن آن در دست شخص دیگر غیر ممکن است و درست مانند لب‌ها و انگشتان، دستان افراد نیز تاثیرات  منحصر به فردی دارند و برای درک بهتر این مسئله کافی است دست خود را بلند کنید و به کف دستانتان نگاه کنید.

  اگر انگشتان شما دور از یکدیگر (بیش از ۰.۵ سانتی‌متر) به نظر می‌رسند، نشان‌دهنده این است که شما عاشق کاوش و انجام آزمایش‌های جدید هستید. اما اگر انگشتان شما به هم نزدیک هستند، این بدان معنی است که شما محتاط و بسیار منظم هستید.
نظر شما در مورد این یافته‌ها چیست؟ فکر می‌کنید آن‌ها در مورد شما صدق می‌کنند؟ لطفاً در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: زیباشناسی شخصیت روانشناسی شخصیت شخصیت شناسی افرادی که چشم استخوان گونه انگشت اشاره زندگی شخصی انگشت حلقه نشان دهنده اگر انگشت بر اساس چشم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۷۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر تنوع ژنتیکی بر فشار خون

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سلول‌های بنیادی، محقق دانشگاه علم و صنعت نروژ (NTNU) می‌گوید:فشار خون بالا در همه گروه‌های سنی رخ می‌دهد و به عوامل ارثی مرتبط است. کارستن می‌افزاید: ما در تحقیقاتمان دریافتیم که عوامل ژنتیکی بر فشار خون از سال‌های اول کودکی و در کل زندگی تأثیر می‌گذارد.

او اضافه می‌کند:بیماری‌های سبک زندگی اغلب به دلیل ترکیبی از وراثت و محیط ایجاد می‌شوند. برای اینکه ما بفهمیم یک فرد چقدر در معرض خطر فشار خون بالاست، از داده‌های ژنتیکی مطالعات جمعیتی بزرگ استفاده کردیم. مقدار مشخصی روی هر گونه ژن قرار می‌گیرد که نشان دهنده میزان تاثیر آن بر فشار خون است. این گونه است که می‌توان افرادی را که به ویژه در معرض خطر هستند شناسایی کرد و اقداماتی را در مراحل اولیه قبل از بیان شرایط انجام داد. کارستن می‌گوید: با پایین نگه داشتن فشار خون، افرادی که دارای امتیاز خطر ژنتیکی بالا هستند نسبت به افرادی که فشار خون بالای تشخیص داده شده دارند و ما آنها را از نظر ژنتیکی محافظت شده می‌دانیم، می‌توانند خطر ابتلا به بیماری کمتری داشته باشند.

به گفته کارستن، اگر فشار خون در طول سال‌ها کمی افزایش یابد، بر میزان استعداد ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و کلیوی تأثیر می‌گذارد. وقتی محققان نمرات خطر و داده‌های سلامتی شرکت‌کنندگان در مطالعه را مقایسه کردند، مشاهده کردند که تفاوت فشار خون بین شرکت‌کنندگانی که بالاترین خطر را داشتند و آنهایی که کمترین خطر را داشتند در تمام طول زندگی آنها ادامه داشت. کارستن اضافه کرد: ما توانستیم همان افراد را از حدود ۳۷ سالگی تا ۷۰ سالگی دنبال کنیم. ما متوجه شدیم که این تفاوت‌ها همچنان ادامه دارد و منجر به خطرات بیماری‌های مختلف می‌شود. محققان همچنین نتایج مثبت بیشتری دریافت کردند که اگر اقداماتی مانند تغییر سبک زندگی و دارو‌ها انجام شود، خطر ابتلا به بیماری را می‌توان به میزان قابل توجهی کاهش داد.

دیگر خبرها

  • تاثیر تنوع ژنتیکی بر فشار خون
  • فعالیت مغز افرادی که بر چند زبان تسلط دارند با دیگران چه تفاوتی دارد؟
  • مورایس: شخصیت داشتیم و پیروز شدیم
  • گودی کمر خود را با این روش پر کنید
  • این افراد به هیچ وجه نباید از ژلوفن استفاده کنند
  • آلودگی هوا در سه شهر خوزستان /بهبهان در وضعیت قرمز
  • هشدار محققان؛ خطر شست و شوی بینی با آب لوله کشی
  • این بیماری با پیاده روی سریع بهبود می‌یابد
  • اختلالات روانی؛ واقعیت پنهان جراحی‌های زیبایی افراطی
  • این گروه از افراد اصلا نباید از ژلوفن استفاده کنند