Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-19@05:23:36 GMT

احسان روزبهانی کرونا گرفت

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۷۳۵۰

احسان روزبهانی کرونا گرفت

به گزارش تابناک، احسان روزبهانی بوکسور ملی پوش کشورمان چند روز گذشته به کرونا مبتلا شده و هم اکنون نیز در قرنطینه به سر می‌برد.

این در حالی است که روزبهانی توسط کادر فنی تیم ملی بوکس به اردوی تیم ملی دعوت شده بود. با این شرایط مبتلا به بیماری کرونا، وی نمی‌تواند در این مرحله اردوها که 2 تا 16 آبان در جزیره کیش برگزار می‌شود، نمی‌تواند در جمع اردونشینان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: تابناک

کلیدواژه: چالش مومو استیضاح رئیس جمهور تحریم های تسلیحاتی انسولین علائم کرونا احسان روزبهانی بوکسور ابتلا به کرونا چالش مومو استیضاح رئیس جمهور تحریم های تسلیحاتی انسولین علائم کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۷۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشمندان می‌گویند کرونا باعث کاهش هوش مبتلایان شده است!

ایتنا - ​​​​​​​نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد ویروس کرونا روی هوش افراد تاثیر گذاشته و حتی افرادی که از این بیماری کاملا بهبود یافته‌اند نیز ممکن است پس از بهبودی هوششان کاهش یابد.

بنا بر گزارش سایت cidrap، بهبودیافتگان از کرونا ممکن است در آزمون‌های هوش شش نمره کمتر به دست بیاورند.

مجله نیوانگلند ژورنال آو مدیسین، مطالعه‌ای را از محققان کالج امپریال لندن منتشر کرد که نشان می‌دهد بیماران کرونایی که از علائم کوتاه‌مدت بهبود یافتند، دچار ناتوانی جزئی مشابه در حافظه، تفکر یا تمرکز یا همان «مه مغزی» شده‌اند، مانند کسانی که دوره طولانی‌تری از علائم را تجربه کرده‌اند.

محققان با استفاده از گزارش‌های خودگزارشی آنلاین عملکرد شناختی در میان ۱۱۲ هزار و ۹۶۴ بزرگسال شرکت‌کننده در یک مطالعه در انگلستان، نمره شناختی کلی را در ۸ تکلیف محاسبه کردند و نتایج بازماندگان کرونا را با همتایان غیرمبتلا مقایسه نمودند.

مطالعه نشان داد بازماندگانی که علائم آنها در کمتر از ۴ هفته یا حداقل ۱۲ هفته ناپدید شد، ناتوانی شناختی جزئی مشابهی نسبت به شرکت‌کنندگان غیرمبتلا داشتند. کاهش شناختی متوسطی پس از ابتلا به ویروس و با هر متغیر از جمله اُمیکرون B.1.1.529 مشاهده شد.

برای شرکت‌کنندگان غیرمبتلا، ناتوانی شناختی (از دست دادن ۳ نمره در ضریب هوشی) حتی در بین شرکت‌کنندگانی که به طور کامل از کرونای خفیف بهبود یافته بودند، مشاهده شد. شرکت‌کنندگانی که از علائم مداوم رنج می‌بردند، معادل از دست دادن شش نمره در ضریب هوشی را تجربه کردند، در حالی که کسانی که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده بودند، معادل از دست دادن ۹ نمره در ضریب هوشی را متحمل شدند.

واکسیناسیون علیه کرونا منفعت شناختی کوچکی داشت، در حالی که ابتلای مجدد با از دست دادن حدود ۲ نمره ضریب هوشی در مقایسه با عدم ابتلای مجدد مرتبط بود.

دیگر خبرها

  • بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا را شوخی نگیرید
  • آخرین آمار جهانی کرونا؛ فقط ۲ کشور در روز گذشته ابتلای جدید داشتند
  • آخرین آمار قربانیان کرونا، ۷ میلیون و ۶ هزار و ۱۴۹ نفر
  • آمار جهانی کرونا؛ فقط ۲ کشور در روز گذشته ابتلای جدید داشتند
  • بیانیه سازمان نظام پرستاری درباره خواسته‌های جامعه‌پرستاری
  • ترکیب آلومینیوم و نساجی مازندران اعلام شد
  • آمار جهانی کرونا؛ آمریکا رکورددار مبتلایان روزانه
  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۷ اسفند؛ ۱۰ فوتی و یک هزار ابتلای جدید
  • دانشمندان می‌گویند کرونا باعث کاهش هوش مبتلایان شده است!
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ‌کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه