Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در حاشیه بازدید از منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال، با اشاره به میزان پیشرفت این منطقه اظهار کرد: در بازدیدی که در تیرماه امسال به همراه وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه از منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال داشتیم، بنیاد مستضعفان و دولت متعهد شدند که مسیر رفت در منطقه ۲ این آزادراه را در دولت دوازدهم به زیر بار ترافیکی ببرند و بازدید امروز برای بررسی میدانی عملیات اجرایی این پروژه انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: در بازدیدی که امروز داشتیم و با توجه به گزارش هایی که مسئولان، مهندسان و پیمانکاران این پروژه ارائه دادند، می‌توانیم بگوییم که در حال حاضر از قول و قراری که برای تکمیل مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال داده بودیم، چندان دور نیستیم.

وی افزود: هم اکنون میزان پیشرفت فیزیکی در مسیر رفت منطقه دوم آزادراه تهران-شمال به ۴۷ درصد رسیده است.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه تمام برنامه‌ریزی‌ها برای تکمیل مسیر رفت در منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال انجام شده است، گفت: نکته قابل توجه این است که کار در این منطقه بسیار سخت‌تر از منطقه یک است؛ چراکه بزرگ‌ترین تونل تاریخ مهندسی کشور در این منطقه درحال احداث است و احداث این قطعه از آزادراه، دارای پیچیدگی های فنی بسیاری است؛ علاوه بر این پیچیدگی ها نیز، ممنوعیت تردد ماشین آلات سنگین در جاده چالوس، طی روز‌های آخر هفته، بر سختی کار افزوده.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

فتاح، مشکلات اقتصادی کشور و تورم را یکی دیگر مشکلات پیمانکاران این پروژه عنوان کرد و افزود: بنیاد مستضعفان و دولت اهتمام دارند که به تعهداتشان در قبال پیمانکاران عمل کنند و تا امروز بنیاد مستضعفان به ۱۰۰ درصد تعهدات خود عمل کرده است، ولی تورم باعث فشار به پیمانکاران شده و ما نیز باید آن‌ها را درک کنیم و مشکلات آن‌ها را که بخشی به ما و بخشی به دولت مربوط است، حل کنیم.

بیشتر بخوانید

آیا ایران برای افغانستان راه آهن می‌سازد؟

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه هزینه تکمیل این منطقه از آزادراه، به دلیل تورم موجود در اقتصاد کشور، بیش از برآورد انجام شده خواهد بود، ادامه داد: بر اساس برآورد‌های سال گذشته، تکمیل باقی‌مانده منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال، نیازمند اعتباری معادل ۲ هزار میلیارد تومان بود که با توجه به تورم اقتصادی در کشور، قطعا به این برآورد، اضافه شده و باید تعدیل اضافه اعمال شود؛ البته این تعدیل اضافه را بنیاد مستضعفان انجام خواهد داد و فکر می‌کنم دولت نیز این تعدیل منطقی را خواهد پذیرفت، ولی درحال حاضر نمی‌توان میزان این تعدیل را اعلام کرد و در جلسه‌ای که بزودی با مسولان دولتی خواهیم داشت، این موضوع بررسی می‌شود.

وی  بیان کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه پیشرفت کار در تونل البرز شرقی که طولی معادل ۶۴۰۰ متر دارد، بیش از مسیر رفت در منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال است، ما در تلاشیم تا این تونل را قبل از تکمیل مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه، زیر بار ترافیکی ببریم.

به گفته فتاح در حال حاضر حفاری تونل البرز شرقی به اتمام رسیده و از آبان ماه عملیات الکترومکانیکی در این تونل آغاز می‌شود تا این تونل عظیم هرچه زودتر زیر بار ترافیکی برود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیاد مستضعفان بنیاد مستضعفان آزاد راه تهران منطقه ۲ آزادراه تهران شمال رئیس بنیاد مستضعفان مسیر رفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۷۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید در جاده‌های ۱۷ استان/ چالوس یکطرفه و برفی شد

سرهنگ احمد شیرانی در گفتگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت: برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا در سراسر کشور در حال حاضر شاهد ترافیک نیمه سنگین در مسیر جنوب به شمال محور هراز در محدوده‌های لاسم، آب اسک، رینه و گزنک هستیم. در مسیر جنوب به شمال محور فیروزکوه در محدوده شهر دماوند نیز ترافیک پرحجم گزارش شده است.

وی ادامه داد: ترافیک در آزادراه کرج – قزوین محدوده‌های مهرویلا، گلشهر، زیاران و محمدیه و آزادراه تهران – ساوه در محدوده اورین نیمه سنگین گزارش شده است. در آزادراه تهران – قم محدوده‌های عوارضی اول و شکرآباد، بزرگراه سلفچگان – راهجرد محدوده تقاطع سلفچگان و بزرگراه توره – بروجرد در محدوده پلیس راه نیز وضعیت مشابه گزارش شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با بیان اینکه در دیگر محور‌های مواصلاتی شاهد افزایش حجم تردد‌ها هستیم، اما مشکل و گره ترافیکی خاصی وجود ندارد، گفت: جاده چالوس هم که از صبح امروز در مسیر جنوب به شمال یکطرفه شده بود، همچنان یک طرفه است و بر این اساس تردد وسایل نقلیه از مسیر شمال به جنوب محور چالوس مسیر و آزادراه تهران – شمال ممنوع است. 

شیرانی درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور نیز گفت: گزارش‌ها حاکی از بارش برف و باران در برخی از محور‌های استان‌های البرز و مازندران است. در همین راستا نیز در محور چالوس بارش برف و باران و محور‌های هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران – شمال و آزادراه قزوین - رشت بارش باران گزارش شده است.

وی ادامه داد:‌همچنین در برخی از محور‌های استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، زنجان، قزوین، قم، تهران، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان، مرکزی، ایلام و خوزستان نیز بارش باران گزارش شده است. در شرایط بارانی لازم است که رانندگان با سرعت مطمئنه رانندگی کرده و فاصله طولی مناسب را با خودروی مقابل حفظ کنند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با اعلام شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ و ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که برای اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور با این شماره تماس گرفته و پیش از شروع سفر با اطلاع از وضعیت راه‌ها، بهترین زمان و مسیر را برای رسیدن به مقصد انتخاب کنند.

tags # نوروز ، بارش باران ، بارش برف سایر اخبار توصیه عجیب دانشمندان؛ به این دلیل مهم گوشت مار پیتون بخورید! از حمام در خون دختران باکره تا خوردن خون کودک؛ آیا انسان راه غلبه بر مرگ را پیدا می‌کند؟ (عکس) جانور عجیبی که آنقدر رابطه جنسی برقرار می‌کند تا بمیرد! تجربه نزدیک به مرگ چیست و چه حسی دارد؟

دیگر خبرها

  • ممنوعیت تردد در محور چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • وضعیت ترافیکی محور‌های شریانی و غیرشریانی کشور در آخرین روز سال ۱۴۰۲
  • ممنوعیت تردد در محور چالوس و آزادراه تهران - شمال (شمال به جنوب)
  • ممنوعیت تردد در محور چالوس و آزادراه تهران - شمال ( شمال به جنوب)
  • ممنوعیت تردد در محورهای چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • جاده چالوس و آزادراه تهران- شمال بازگشایی شد
  • بارش شدید در جاده‌های ۱۷ استان/ چالوس یکطرفه و برفی شد
  • وضعیت راه‌های کشور؛ جاده چالوس یک‌طرفه شد
  • وضعیت راه‌های کشور؛ جاده چالوس یکطرفه شد
  • میانگین پیشرفت فیزیکی طرح‌های نهضت ملی شهر زنجان به بیش از ۷۰ درصد رسید