Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در ۶ ماهه ابتدای سال گذشته ۳۵ درصد جان باختگان مربوط به موتورسیکلت بود، اما امروز این رقم به ۴۸ درصد رسیده است.

خبرگزاری میزان-  سردار حسین رحیمی گفت: همه ما زمانی که از منزل خارج می‌شویم در کمترین فاصله یک نفر از پرسنل راهنمایی و رانندگی را مشاهده خواهیم کرد، همه شهروندان به نحوی با این مجموعه در ارتباط هستند به همین سبب به دنبال تجهیز این نیرو هستیم تا خدمات بهتری به مردم ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در کرونا، در آلودگی هوا و در سرما و گرما، نیرو‌های راهنمایی و رانندگی به وظیفه خود عمل می‌کنند و هیچ گاه خسته نمی‌شوند، خاطرنشان کرد: امروز ترافیک تهران روان است و این تلاش نیرو‌های راهنمایی و رانندگی است.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه جان باختن یک نفر نیز برای ما قابل قبول نیست، تصریح کرد: در ۶ ماهه ابتدای سال گذشته ۳۵ درصد جان باختگان مربوط به موتورسیکلت‌ها بود، اما امروز این رقم به ۴۸ درصد رسیده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه جریمه ماسک نزدن امروز تعبیه شده است، اما ما باز هم تلاش می‌کنیم با تذکر امور را جلو ببریم و پروتکل‌های بهداشتی را وضع کنیم افزود: اگر افرادی باز هم قانون شکنی کنند قطعا آن‌ها را جریمه خواهیم کرد، به پلیس مترو نیز باز هم تاکید کرده ایم که حتی یک نفر را بدون ماسک به داخل مترو راه ندهند.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه امروز جامعه هدف پلیس راهنمایی و رانندگی همه مردم هستند، گفت: همین مقوله حساسیت کار پلیس راهنمایی و رانندگی را مشخص می‌کند و در همین راستا مرکز هوشمند پلیس راهنمایی و رانندگی دو سال پیش در تهران افتتاح شد که در خاورمیانه بی نظیر است.

این مقام ارشد انتظامی افزود: امروز جان باختن یک عضو یک خانواده متوسط در سانحه رانندگی منجر به از هم پاشیده شدن آن خانواده می‌شود، ما باید این اتفاق تلخ را به حداقل برسانیم، امروز بی تعارف باید گفت که تخلفات رانندگی توسط موتورسواران در تهران زیاد است.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه با آمدن کرونا، استفاده از موتورسیکلت افزایش پیدا کرده است، زیرا قیمت کمتری دارد و به راحتی می‌توان با آن وارد طرح ترافیک شد و شهروندان را سریع‌تر به مقصد می‌رساند، اما قانون گریزی موتورسواران زیاد شده است، برخی موتورسواران امروز محل امن پیاده رفتن شهروندان را ناامن کرده اند.

بیشتر بخوانید: ۵ میلیون تماس با پلیس پایتخت در ۶ ماه گذشته/کشفیات جرم ۱۲۴ درصد افزایش یافته است

وی افزود: طرح‌های زیادی را برای این قانون گریزی‌های موتورسواران اجرا خواهیم کرد و از آن خسته نخواهیم شد، اما زمانی ما به نتیجه خواهیم رسید که شهروندان نیز با ما همراه شوند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه امروز در تهران ۴ میلیون خودرو و ۳ و نیم میلیون موتورسیکلت وجود دارد، گفت: این تعداد کار را بسیار سخت می‌کند با این وجود زمانی که ما موتورسواران متخلف را توقیف می‌کنیم مورد نقد قرار می‌گیریم، موتورسوارانی که امنیت شهروندان را به خطر می‌اندازند.

انتهای پیام/

برچسب ها: پلیس راهور

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس راهور راهنمایی و رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۷۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری

سردار سید تیمور حسینی با اشاره به آمار اعلام شده از سوی سازمان پزشکی قانونی از شمار جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز ۱۴۰۳ گفت:‌ طرح نوروزی پلیس در جاده‌های کشور از ۲۵ اسفند آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ادامه پیدا کرد. در این مدت نیز متاسفانه ۱۰۶۵ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه به‌طور میانگین در این ۲۰ روز، روزانه حدود ۵۳ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند، گفت: این آمار در مقایسه با طرح نوروزی سال ۱۴۰۲ که شمار جانباختگان ۱۱۷۵ نفر بود، ۱۱۰ نفر یا به عبارتی معادل ۹.۴ درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور فراجا به تشریح آمار تفکیک شده از قربانیان حوادث رانندگی در معابر درون شهری و برون شهری نیز پرداخت گفت:‌ در طول اجرای طرح نوروزی سال ۱۴۰۲، تعداد ۹۴۲ نفر در حوادث رانندگی رخ داده در معابر برون شهری یا به عبارت بهتر در حوزه استحفاظی پلیس راه‌ها جان خود را از دست دادند که این آمار در نوروز امسال به ۸۰۷ تن رسیده و ۱۳۵ مورد کاهش داشت.

کاهش قربانیان حوادث رانندگی در جاده و افزایش قربانیان در شهرها

حسینی افزود:‌ شمار جانباختگان حوادث رانندگی در جاده‌های برون شهری در نوروز ۱۴۰۳ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱۴.۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد و این بیانگر این است که مسافران نوروزی توجه بیشتری به قوانین و مقررات رانندگی داشتند.

وی درباره شمار جانباختگان تصادفات رخ داده در معابر درون شهری در نوروز ۱۴۰۳ نیز گفت:‌ متاسفانه در نوروز امسال شمار جانباختگان در معابر درون شهری ۲۵ نفر در مقایسه با نوروز ۱۴۰۲ افزایش داشت و شمار قربانیان با افزایشی ۱۰.۷ درصدی از ۲۳۳ مورد فوتی در نوروز سال ۱۴۰۲ به ۲۵۸ مورد در نوروز امسال رسید.

رئیس پلیس راهور فراجا اضافه کرد: در مجموع می‌توان گفت که ۲۴.۲ درصد از کل جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز در تصادفات معابر درون شهری و ۷۵.۸ درصد نیز در تصادفات معابر برون شهری یا همان جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

اعلام روزهای دارای بیشترین تصادف مرگبار در طرح نوروزی ۱۴۰۳

حسینی همچنین درباره روزهای دارای بیشترین تصادف مرگبار در نوروز امسال نیز گفت: آمارهای پزشکی قانونی نشان می‌دهد که بیشترین مرگ‌های ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای سوم فروردین ۱۴۰۳ و ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ رخ داده است.

وی همچنین درباره جنسیت جانباختگان نیز گفت:‌ ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات در نوروز امسال مرد و ۲۴ درصد هم زن بودند.

رئیس پلیس راهور فراجا تعداد مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی در روزهای اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۳ را ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر  اعلام کرد و گفت: در شمار مصدومان نیز با کاهشی در حدود چهار درصد مواجه بودیم.

حسینی در پایان با تاکید بر اینکه حتی یک مورد فوتی در تصادفات رانندگی هم از نظر پلیس زیاد است و نباید رخ دهد، گفت: لازم است تمامی دستگاه‌ها به وظایف خود در این حوزه عمل کنند. ما امیدواریم که این روند کاهشی تا پایان سال و با شتاب بیشتری ادامه پیدا کند و در همین راستا نیز از تمام دستگاه‌ها و نهادها می خواهیم که به وظایف قانونی خود در این حوزه عمل کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هشدار پلیس راهور استان قم به موتورسواران متخلف
  • هشدار پلیس راهور قم به موتورسواران متخلف
  • مرگ جوان صومعه سرایی هنگام حرکات نمایشی با موتور
  • بی احتیاطی جان راکب موتورسیکلت در صومعه سرا را گرفت
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • پلیس راهور: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • سردار حسینی: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • سارق زورگیر در شاهرود دستگیر شد