Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: قسمتی از اعتبار طرح تامین کالاهای اساسی با فروش اموال موضوع بند (و) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ تامین خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا،‌ حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای مرکزی با اشاره به تصویب اصلاح قانون بودجه ۱۳۹۹ کل کشور و الزام دولت به پرداخت یارانه تامین کالاهای اساسی گفت: براساس این مصوبه، مبالغ مندرج در بند (و) تبصره (۲) و جدول تبصره (۱۴) در راستای اجرای احکام این قانون اصلاح و دولت مکلف می‌شود، به منظور تامین بخشی از نیازهای معیشتی خانوارهای کشور به ویژه خانوارهای کم برخوردار از ابتدای شش ماهه دوم امسال به‌صورت ماهانه، نسبت به تامین و پرداخت یارانه اعتبار خرید به هر فرد ایرانی شناسایی شده در طرح معیشت خانوار، موضوع ردیف(۳۱) جدول تبصره ۱۴ از طریق واریز اعتبار به کارت یارانه نقدی سرپرست خانوار به مبلغ 1 میلیون و دویست هزار ریال برای هر یک از افراد سه دهک اول و مبلغ 600 هزار ریال برای هر یک از افراد سایر دهک‌ها اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره هدف از تخصیص این اعتبار هم اظهار کرد: این اعتبار صرفا برای تامین کالای اساسی و ضروری در نظر گرفته شده و وزارت صمت موظف است، امکان تخفیف در خرید این کالاها را برای مشمولان فراهم کند.

 رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: منابع مورد نیاز برای اجرای این بند به میزان 300 هزار میلیارد ریال به این شرح تأمین می‌شود که مبلغ 150 هزار میلیارد ریال از محل تغییر در ارقام، مبلغ 500 هزار میلیارد ریال مندرج در بند(و) تبصره (۲) و مبلغ یکصدو 50 هزار میلیارد ریال از محل تغییر حداکثر تا 20 درصد ارقام هر یک از مصارف جدول تبصره (۱۴) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور به اسثتنای ردیف‌های(۱)_ (۲) _(۳)- (۶)،(۷)(۹)_(۱۰)- (۱۱) - (۳۳)- (۲۴) (۲۵)، (۲۶)- (۲۷) - (۲۸) (۲۹) - (۳۰) و (۳۱).

حاجی‌بابایی در مورد مبلغ 350 هزار میلیارد ریال باقیمانده هم گفت: مبلغ 350 هزار میلیارد ریال باقی مانده موضوع بند(و) تبصره(۲) به این شرح هزینه می‌شود که مبلغ 170 هزار میلیارد ریال برای اجرای همان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، مبلغ 180 هزار میلیارد ریال برای اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و قسمتی از این اعتبار نیز با فروش اموال موضوع بند (و) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ مازاد بر 500 هزار میلیارد ریال تا سقف 500 هزار میلیارد ریال دیگر به شرح زیر هزینه می‌شود.

وی عنوان کرد: اولین مجوز برای فروش اموال را مبلغ 200 هزار میلیارد ریال برای پرداخت مطالبات صندوق تامین اجتماعی از دولت برشمرد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: مبلغ 100 هزار میلیارد ریال برای اجرای باقیمانده همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان فولاد و کارکنان غیر هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در این اصلاحیه مد نظر قرار گرفته شده است.

حاجی بابایی تصریح کرد: همچنین در اصلاحیه قانون بودجه ۱۳۹۹، مبلغ 200 هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های تملک دارائی‌های سرمایه‌ای نیمه تمام در نظر گرفته شده است. آیین نامه اجرایی این بند مشتمل بر مبلغ یارانه سرانه، مصادیق کالاهای اساسی به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی حداکثر ظرف دو هفته پس از ابلاغ این قانون تهیه و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد و دستگاه‌های اجرایی مکلفند، گزارش عملکرد این قانون را هر دو ماه یکبار به کمیسیون‌های برنامه، بودجه و محاسبات، عمران و اجتماعی مجلس ارائه کنند.

انتهای پیام/4133

منبع: آنا

کلیدواژه: حمیدرضا حاجی بابایی طرح تامین کالاهای اساسی فروش دارایی های دولت رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس سازی حقوق بازنشستگان بودجه و محاسبات مجلس رئیس کمیسیون برنامه هزار میلیارد ریال کالاهای اساسی قانون بودجه برای اجرای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۷۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محل تامین بودجه واحد‌های مسکن مهر اعلام شد

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص محل تامین بودجه واحدهای مسکن مهر در سال ۱۴۰۳ گفت:  تمام هزینه هایی که برای تکمیل پروژه های مسکن انجام می شود صرفا از محل صندوق ملی مسکن امکان پذیر است. البته منابع این صندوق تقویت خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی  همچنین  در مورد زمان افزایش قیمت بلیت هوایپما و احتمال آزادسازی قیمت گذاری بلیت اظهار کرد: تا امروز که در خدمت شما هستم و رای دیوان عدالت اداری رسما مشخص نیست. مسئولیت نهایی قیمت گذاری بر عهده ستاد تنطیم بازار است.

وی افزود: شورای عالی هواپیمایی بررسی های لازم را کرده و پیشنهاد خود را به ستاد تنظیم بازار ارسال کرده است و منتظر بررسی پیشنهاد شورا در ستاد هستیم. مگر اینکه رای دیوان مسیر تعیین قیمت گذاری بلیت هواپیما را تغییر دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون
  • میزان اختصاص ارز واردات و نرخ آن اعلام شد
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی صنایع و واردات در برابر صادرات
  • آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از دو روز دیگر
  • ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی پرداخت می‌شود
  • مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو کاهش یافت
  • پرداخت ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی آغاز می‌شود
  • برگ برنده ایران در تامین امنیت غذایی/انبارها پُر از کالاست
  • محل تامین بودجه واحد‌های مسکن مهر اعلام شد
  • منابع و مصارف بودجه تبدیل به قانون شده است