Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@22:13:35 GMT

عکس/ سمنان در روزهای قرمز کرونایی

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۷۴۰۲

عکس/ سمنان در روزهای قرمز کرونایی

موج سوم و شدیدتر شیوع ویروس کرونا از هفته های قبل و آغازین فصل پاییز شروع شده است. امروز اکثراً و تقریباً تمام نقاط استان سمنان در شرایط و وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۷۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و ساز غیرمجاز خط قرمز مدیریت شهری مشکین‌دشت

ایسنا/البرز رئیس شورای اسلامی مشکین دشت گفت: شوراهای اسلامی نهاد یاری رسان ارگان‌های دولتی و منتقل کننده مدیریت به مردم و موثر در رفع تبعیض ها هستند.

فرامرز فرمانی روز پنج شنبه ششم اردیبهشت در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در حالی که  امروز ششمین دوره از تشکیل شورا را پشت سر می‌گذرانیم، قطعا نواقصی در کار وجود دارد ولی مزایایی که از بابت تشکیل شوراها برای مردم حاصل شده است بیشتر باید در نظر گرفته شود. شوراهای اسلامی در  مقوله‌ای‌هایی نظیر  پر کردن خلاء مدیریتی، انتقال مدیریت به مردم و اجرای سیاست‌های عدم تمرکز و نظارت اجتماعی بر کلیه نقاط کشور و کامل کردن نقش دستگاه‌های دولتی نقش‌های موثری را ایفا کرده اند.  

وی افزود: در حال حاضر شوراهای شهر به عنوان یک نهاد  کمک کننده در کار ارگان‌های دولتی هستند و از این جهت هدایت و رهبری امور منطقه‌ای و محلی  به نحو احسن به رغم کاستی‌هایی که وجود دارد  انجام شده است. از جمله موارد نقش موثر شوراها  آگاه نمودن مردم نسبت به مشکلات محلی و از همه مهمتر رفع تبعیض است.

فرمانی ادامه داد: در حالی‌که ممکن است با نگاه ارگان‌های دولتی  بسیاری از منابع با جهت گیری خاصی تخصیص داده شود، اما با وجود شوراها این بستر فرام شده که با رفع تبعیض ها اختصاص منابع  به مناطق کم برخوردار مورد توجه قرار گیرند.

 وی افزود: در مورد فسادهایی که  اتفاق افتاده است در حال حاضر شناخت از کار شورها نسبت به آنچه که در ابتدای تشکیل شوراها بوده افزایش یافته،  اما اگر نظارت‌ها به صورت کلی‌تری انجام می‌شد شاید امروز  مشکلاتی را در زمینه و  مقوله‌های ناشی از فساد کمتر شاهد بودیم. اگرچه رسیدن این خطاها به صفر ممکن است دور از انتظار باشد اما قطع به یقین خیلی کمتر از این می‌تواند باشد.

وی با اشاره به ضرورت پیوستگی در امور شهری گفت: متاسفانه امور شهری از پیوستگی لازم برخوردار نیست و  علی رغم نمادهای قدرتی و اختیاراتی که در بستر شورا وجود دارد، اما بسیاری از ادارات  مستقل عمل کرده و این یکی از نقاط ضعفی است که شاید با اطلاع رسانی و پوشش‌های خبری، به پیوستار منظمی دست پیدا کنیم.

رئیس شورای اسلامی مشکین دشت بیان کرد:  اصحاب رسانه به عنوان دیده بانانان این مرز و بوم و چشم‌های نظارتی بوده و  باعث انتقال اخبار و مشکلات از مردم به مسئولین و اقدامات انجام شده از مسوولین به مردم  هستند.

رسانه‌ها پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند

در ادامه این مراسم علی سلگی شهردارمشکین دشت گفت: نقش رسانه بر کسی پوشیده نیست و خبرنگاران پل ارتباطی هستند  که می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد و رسانه به مردم می‌آموزد که چگونه از حقوق شهروندی شأن دفاع کنند. اصحاب رسانه با معرفی اقدامات مثبت مسئولین وظیفه امید آفرینی در بین مردم دارند و این امر سبب پایبندی مردم به آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی خواهد شد.

وی افزود: نقش رسانه یک نقش تسهیل کننده چه در سطح جامعه و چه در سطح مدیریت کلان و شهری است و باعث تغییر و دگرگونی در زمینه‌های مختلف می‌شوند و نباید این نقش را نادیده گرفت. لذا  شهرداری پذیرای انتقادات اصحاب رسانه است تا بتواند در راستای توسعه پایدار شهری و تمام زمینه‌های فرهنگی، عمرانی که باعث ارتقاء و پویایی زندگی شهری از این نقش استفاده کند.

سلگی ادامه داد: علاوه بر این موضوع مشارکت مردمی در همه زمینه‌ها طبق گفته مقام معظم رهبری باید تسری‌ پیدا کند. چرا که مشارکت مردم در  پیشرفت شهرهای توسعه یافته  دنیا بسیار نقش موثری داشته و استفاده از ایده پردازی و افکار نخبگان می‌تواند پروژه‌های شهرداری را  بومی سازی کند.  

وی در خصوص عملکرد ۹۰ خدمت در  ۹۰ روز در مشکین دشت گفت:  درخصوص استقبال از بهار اقدامات خوبی درخصوص نیازهای اولیه شهر انجام شد و کاشت گل و گیاه، ترمیم جداول شکسته و روکش و آسفالت معابر بوده است. این ۹۰ روز خدمت مستلزم این بود که طی  یک سال باید اتفاق  می‌افتد با توجه به  ابعادی و حجم کاری وجود داشت اما  به صورت جهادی و شبانه روزی محقق شد. امیدواریم در کنار پروژه‌های دیگر  نیازهای اولیه شهر به شکل بهتری محقق شود.

ژوی ادامه داد: تکمیل و بهسازی جاده سلامت و نیز تراش و روکش و بهسازی ۳۰ هزار مترمربع بلوار امام خمینی مشکین دشت هم انجام شده است. در مورد پیاده محوری و جاده سلامت هم نیاز است با توجه به دغدغه زندگی شهری اقداماتی را محقق کنیم که در بحث سلامت افراد ورود بیشتری اتفاق بیافتد.

وی درخصوص کنترل ساخت‌های غیرمجاز بیان کرد: این موضوع دغدغه بسیاری از مدیران و دست اندرکاران شهری  وخط قرمز شهرداری است و  تلاشمان در این راستا است، اما  مناسب بودن قیمت زمین باعث جمعیت پذیری ساخت و ساز در این منطقه شده است.

وی بیان کرد: وقتی ابتدا جمعیت وارد این منطقه شده و بعد زیرساخت تامین شده مشکلاتی از این دست به وجود می‌آید. اما شهربان‌ها در حال فعالیت هستند و تا حد توان کنترل سد معبرها و ساخت و سازها را برعهده دارند. تلاش شهرداری هم بر این راستا است که این وضعیت کنترل و ساماندهی بیشتری پیدا کند.

وی گفت: یکی از پروژه‌های امسال شهرداری پایانه کریم آباد است که جزو مناطق کم برخوردار مشکین دشت بوده و هدف  از آن ساماندهی و تسهیل در عبور و مرور از این پایانه خواهد بود و به زودی افتتاح خواهد شد.

سلگی اظهار کرد: امیدواریم هر سال شاهد افتتاح چند پروژه باشیم. زمینی هست برای ساخت درمانگاه در نظر گرفته شده و در حال حاضر سازه اسکلت انجام شده است. صورتجلسه‌های تنظیم شده که مقرر شده پس از تحویل صورتجلسه در  ۱۸ ماه کار سازه را به اتمام رسانده و تجهیز و بهره برداری آغاز شود تا با ساخت این درمانگاه سرانه بهداشتی در مسکین دشت افزایش یابد.

وی در مورد افزایش فضای سبز گفت: در تبدیل فضاهای بلااستفاده و خاکی به پارک‌ها اقداماتی صورت گرفته و پارک ابراهیم آباد نمونه این امر  است. در حاشیه ابراهیم آباد  ۵۰۰۰ مترمربع به احداث این پارک اختصاص یافته وظرف یک ماه آینده افتتاح خواهد شد. برای کتابخانه بعثت هم اعتباری حدود ۲۵ میلیارد تومان دیده شده که جزو پروژه‌های امسال است.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساخت و ساز غیرمجاز خط قرمز مدیریت شهری مشکین‌دشت
  • (ویدئو) خورشید قرمز رنگ در آسمان چین پدیدار شد
  • نمای سنگ بهتر است یا آجر نسوز نما؟
  • توزیع یک هزار تن مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازاری در مازندران
  • لیگ برای این بازیکن ملی‌پوش پرسپولیس تمام شد
  • انصراف میلان: خط قرمز روی نام مربی بزرگ
  • قیمت گوشت قرمز امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اجرای طرح تولید قراردادی با هدف خودکفایی گوشت قرمز
  • الهلال (4) 2-1 (5) العین؛ فرش قرمز فینال آسیا برای شگفتی‌سازان
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳