Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با تأکید بر اینکه هیچ پرونده‌ای سرقتی نیست که بر پرونده دیگر اولویت داشته باشد، گفت: در پرونده سرقت تلفن‌همراه دختر آقای قاسم‌خانی، مالباخته‌های دیگری نیز وجود داشتند که پرونده آنها در پروسه پی‌جویی پلیس آگاهی کشف شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا؛ صبح امروز (30 مهر 99) همزمان با چهارمین روز از هفته نیروی انتظامی، سردار محمد قنبری؛ رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی به همراه سرهنگ رضا مؤذن؛ معاون مبارزه با سرقت و سرهنگ احمد سعیدیان؛ معاون مبارزه با جرائم جنایی این پلیس تخصصی از خبرگزاری تسنیم بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از سؤالات خبرنگار تسنیم در این بازدید درباره ذهیت به وجود آمده مبنی بر پیگیری سریع‌تر پرونده‌ها برای افراد مشهوری بود که مورد سرقت یا زورگیری قرار گرفتند و پرسدیم: در بحث سرقتها بعضاً باوری در افکار عمومی وجود دارد مبنی بر اینکه اگر سرقت از فرد مشهور یا مسئولی صورت گیرد، پرونده به سرعت توسط پلیس آگاهی پیگیری و ضمن بازداشت سارق یا سارقان، اموال به سرقت رفته نیز سریعاً به شاکی اعاده می‌شود! آیا چنین ذهنیتی در پلیس آگاهی محلی از اعراب دارد؟

سرهنگ رضا مؤذن؛ معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی نیز در پاسخ به این سؤال گفت: بخشی از این تصورات به دلیل عدم شناخت مالباخته یا افرادی است که از خارج از سازمان به نیروی انتظامی می‌نگرند و به روند فعالیت یا  مأموریتهای پلیس آگاهی ندارند.

به طور مثال سرقت منزلی در تاریخ معینی روی می‌دهد، سارق 10 تا 15 مرحله به سرقت ادامه می‌دهد، در نهایت در پانزدهمین مرحله سرقت بازداشت می‌شود، فردی که در برای نخستین بار توسط این سارق مورد سرقت قرار گرفته، شاید بر این باور باشد که پرونده وی پیگیری نمی‌شود درصورتیکه در حین رسیدگی به پرونده، افسر پیجو به دنبال جمع‌آوری سرنخها، قرار دادن آیتمها کنار یکدیگر و به نتیجه رسیدن پرونده است.

در این فاصله شروع تا خاتمه پرونده، مدت زمان می‌برد و این ذهیت عنوان شده، ایجاد می‌شود، در صورتیکه در مجموع کشور، هیچ پرونده‌ای نیست که بر پرونده دیگر اولویت داشته باشد.

یک پرونده سرقت چه از لحاظ شرایط، شیوه، شگرد و ارزش ریالی، برای ما یک پرونده سرقت است و فرآیند پی‌جویی ابتدایی تا انتهایی را طی می‌کند.

 به طور مثال در پرونده سرقت از دختر آقای قاسم‌خانی، دوستان ما در پلیس آگاهی تهران، از نخستین شروع این سرقتهای قاپ‌زنی و به تعبیری خشن، شروع به جمع‌آوری ادله، داشته‌ها، تحلیل و بررسی وضعیت کردند تا به این نقطه رسیدند که طرح اجرا شود.

تلفن‌همراه دختر آقای قاسم‌خانی زمانی پیدا و متهم آن بازداشت شد که طرح در حال اجرا شدن بود؛ یعنی در کنار پیدا شدن تلفن‌همراه وی، تلفنهای همراه مسروقه دیگر نیز کشف شد.

در این حین شاید، شخصیتی مانند وی نیز جزو شکات پرونده‌های محوله به ما باشد که تنها وی برجسته شود اما در پرونده سرقت تلفن‌همراه دختر آقای قاسم‌خانی، مالباخته‌های دیگری نیز وجود داشتند که پرونده آنها در این پروسه کشف شد.

فیلم| بازداشت سارق زورگیر حین سرقت از خانم جوان

حمله سارق با تیغ جراحی به مأمور پلیس

کشف قمه آغشته به خون از سارقان زورگیر

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشفیات پلیس کشفیات عملیات پلیس پلیس آگاهی پلیس کشفیات پلیس کشفیات عملیات پلیس پلیس آگاهی پلیس معاون مبارزه پرونده سرقت تلفن همراه پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۷۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارق کابل‌های فشار قوی در اسفراین بازداشت شد

سرهنگ سیدسعید عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی سرقت‌های متعدد کابل‌های برق در سطح شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پاسگاه ایرج قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: مأموران با تحقیقات میدانی و رصد اطلاعاتی و گشت‌زنی هدفمند در محل‌های مورد سرقت موفق به شناسایی سارق حرفه‌ای شدند که متهم در یک عملیات غافلگیرانه در محل پاتوقش دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه مأموران دربازرسی از مخفیگاه متهم مقادیری کابل‌های برق کشف کردند، عنوان داشت: در ادامه روند پرونده متهم در بازجویی‌های به عمل آمده به سرقت کابل‌های فشار قوی از ترانس کنتور برق در نقاط مختلف شهرستان اعتراف کرد.

جانشین انتظامی شهرستان اسفراین با اشاره به اینکه اموال مکشوفه با هماهنگی قضائی تحویل نماینده اداره برق شد، خاطر نشان کرد: متهم پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 6057654

دیگر خبرها

  • بازداشت ۵ سارق خشن تهران
  • بازداشت ۵ سارق خشن در تهران
  • سارق کابل‌های فشار قوی در اسفراین بازداشت شد
  • ۹۲ درصد از پرونده‌های جرایم جنایی در کشور کشف شد
  • کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جنایی در کشور/ در پلیس آگاهی پرونده‌ای کشف نشده، مختومه نمی‌شود
  • کشف ۹۲ درصدی پرونده های جرایم جنایی در کشور
  • کشف ۹۲ درصدی پرونده‌های جرایم جنایی در کشور
  • ۱۰ فقره سرقت در پرونده سارق قطعات
  • سرقت ۳۰ میلیاردی ۲ سارق از منازل اصفهانی‌ها
  • رمزگشایی از ۲۲ فقره پرونده سرقت در گیلان