Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، «دیمیتری پِسکوف»، سخنگوی کرملین امروز (چهارشنبه)‌ به تحریم‌های جدید آمریکا علیه نهادهای دیگر ارائه کننده خدمات برای پروژه انتقال گاز «نورد استریم۲» واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، پسکوف در جمع خبرنگاران در این خصوص گفت مسکو تحریم‌های جدید آمریکا علیه پروژه نورداستریم۲ را «ادامه‌ سیاست‌های مخرب» این کشور می‌داند که به روابط دو جانبه مسکو و واشنگتن ضربه خواهد زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کرملین گفت: «به طور کلی، این یک سیاست کاملاً مخرب و غیردوستانه است که به طور مداوم محدودیت‌های مختلفی را علیه ما، اقتصاد ما و نهادهای اقتصادی کشورمان معرفی می‌کنند.»

وی افزود: «متأسفانه، این [تصمیمات] در حال حاضر به بخشی جدایی ناپذیر این رقابت ناعادلانه و سیاست رقابتی آشکار واشنگتن تبدیل شده است. متاسفانه، آنها (آمریکایی‌ها) بیش از یک سال است که این سیاست مخرب را دنبال می‌کنند و مطمئناً به روابط دو جانبه ما آسیب خواهند رساند.»

وزارت امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه نهادهای ارائه کننده خدمات و تجهیزات بر روی کشتی‌هایی که برای ساخت خطوط لوله این پروژه استفاده می‌شوند را تحریم کرد.

تابستان امسال مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، از تحریم‌ شرکت‌های مرتبط با این پروژه تحت «قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها» خبر داده بود. 

اوایل ماه ژوئن نیز چند سناتور آمریکایی طرحی را برای تحریم‌ تمام شرکت‌های همکار با پروژه «نورد استریم۲» ارائه کردند.

نورد استریم ۲ یک پروژه مشترک میان شرکت «گازپروم» روسیه و پنج شرکت اروپایی است و این خط لوله قرار است ۱.۹۴۲ تریلیون فوت مکعب گاز را در سال از روسیه و از طریق آب‌های منطقه‌ای یا مناطق انحصاری اقتصادی دانمارک، فنلاند، آلمان، روسیه و سوئد به آلمان منتقل کند.

آمریکا در این زمینه تلاش داشته تا به هرقیمتی از پروژه گازی نورد استریم ۲ جلوگیری کند.


منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1077964 برچسب‌ها روسیه نورد استریم دولت آمریکا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: روسیه نورد استریم دولت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۷۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد

به گزارش جماران؛ دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد را با ادعای ارتباط با فعالیت‌های سایبری فرماندهی الکترونیک سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تحریم کرد.

ایلنا به نقل از ال‌بی‌سی نوشت: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد را با ادعای ارتباط با فعالیت‌های سایبری فرماندهی الکترونیک سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تحریم کرد.

بر این اساس، این بازیگران ده‌ها شرکت و نهاد دولتی ایالات متحده را از طریق عملیات سایبری هدف قرار داده‌اند.

در بیانیه مطبوعاتی وزارت خزانه داری آمریکا آمده است، در هماهنگی با اقدام فعلی، وزارت دادگستری ایالات متحده و دفتر تحقیقات فدرال در حال بازسازی کیفرخواست علیه این چهار نفر به دلیل نقش آنها در فعالیت‌های سایبری علیه نهادهای آمریکایی هستند.

در ادامه این بیانیه ادعا شده است: «این شرکت‌ها و افراد با استفاده از طیف وسیعی از فعالیت‌های مخرب سایبری، از حملات باج‌افزار علیه زیرساخت‌های حیاتی گرفته تا انجام فیشینگ نیزه‌ای علیه افراد، شرکت‌ها و نهادهای دولتی، به هدف قرار دادن ایالات متحده ادامه می‌دهند».

دیگر خبرها

  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد