Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@06:41:08 GMT

مهاباد صاحب پردیس سینمای امید می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۷۴۱۷

مهاباد صاحب پردیس سینمای امید می‌شود

به گزارش ایرنا، این تفاهم‌نامه روز چهارشنبه به منظور احداث پردیس سینمایی امید با ۳۶۵ صندلی سینمایی در قالب سه سالن کوچک، متوسط و بزرگ بین "رمضانعلی حیدری‌خلیلی" معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و "کریم محمدنژاد" شهردار مهاباد امضا شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه گفت: این تفاهم‌نامه بیست و هفتمین تفاهم‌نامه بین سازمان سینمایی کشور و شهرداری‌ها در قالب طرح "پردیس‌های سینمایی امید" به همت دولت برای احداث سالن های سینما در شهرهای مختلف کشور اجرا می شود که در استان زنجان نیز، شهر قیدار برای اجرای این طرح انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"رمضانعلی حیدری‌خلیلی" افزود: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین سازمان سینمایی کشور و شهرداری مهاباد با ساخت سه سالن سینما موسوم به پردیس سینمایی امید، این شهر صاحب ۳۶۵ صندلی برای استفاده علاقه‌مندان به هنر هفتم خواهد شد.

وی اضافه کرد: طبق این تفاهم‌نامه  پردیس سینمای امید مهاباد پس از واگذاری به پیمانکار ظرف مدت ۶ ماه احداث می‌شود و برای احداث آن هفت میلیارد ریال از سوی سازمان سینمایی کشور و پنج میلیارد ریال از سوی سازمان شهرداری‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

وی افزود: با توجه به مشخص شدن مکان احداث پردیس سینمای امید مهاباد، پیش‌بینی می‌شود این سینما در ابتدای سال آینده (۱۴۰۰) راه‌اندازی شود و روزانه قابلیت اکران سه تا ۶ فیلم سینمایی را داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از مجموع تفاهم‌نامه‌های احداث پردیس سینمایی کشور ۲۶ تفاهم‌نامه با شهرداری‌ها بسته شده و تنها در استان خوزستان و در شهر اندیمشک این طرح با کمک بخش خصوصی راه‌اندازی می‌شود.

پنج سینما در آذربایجان‌غربی فعال است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: هم‌اکنون از مجموع ۲۲ سینمای آذربایجان‌غربی، پنج سینمای فعال شامل سه سینما در ارومیه، یک سینما در خوی و یک سینما در تکاب فعال و مابقی نیمه فعال یا متروکه است.

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری اظهار داشت: سینما از جایگاه ویژه‌ای برای نهادینه کردن فرهنگ و گسترش آیین‌ها، عرف‌ها برخوردار است و شهر بدون سینما مانند خانه بدون تلویزیون است.

وی اضافه کرد: دایر بودن سینما در یک شهر علاوه بر اینکه می‌تواند برای جمعی از هنرمندان زمینه فعالیت ایجاد کند، جامعه هدف بزرگی را نیز به همراه خود دارد که می‌تواند جامعه را از برخی آسیب‌ها مصون نگه‌ دارد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: در صورتی که پردیس سینمایی امید در مهاباد راه‌اندازی شود این شهر می‌تواند میزبان جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی در سطح استانی و منطقه‌ای نیز باشد.

وی اظهار داشت: مهاباد یکی از شهرستان‌های فرهنگی آذربایجان‌غربی است و هنرمندان برجسته‌ای در زمینه‌های مختلف تقدیم جامعه هنری کشور کرده و سرمایه‌گذاری در بخش فرهنگی این شهر  مفید و موثر خواهد بود.

فرماندار مهاباد هم گفت: این شهرستان در بین شهرستان‌های کُردنشین به عنوان مرکز زبان و ادبیات کُردی شناخته شده و اساتید بزرگی مانند استاد "عبدالرحمان شرفکندی" متخلص به "هه‌ژار" اهل این شهر بودند.

ایرج شجاعی افزود: مهاباد به عنوان قطب فرهنگی آذربایجان‌غربی یکی از شهرهای گردشگرپذیر این استان بوده و سالانه چندین هزار نفر از مناطق مختلف کشور از جاذبه‌های گردشگری این شهر بازدید می‌کنند.

وی اضافه کرد: این شهر در گذشته نیز دارای سینما بوده اما به مرور زمان فرسوده شده و چند سالی است که فعال نیست اما فعال شدن دوباره سینما در مهاباد به عنوان یک مطالبه مردمی و فعالان فرهنگی مطرح می‌شود.

فرماندار مهاباد گفت: سینمای جوانان مهاباد از چند سال قبل در این شهرستان فعال است و هر سال علاقمندان زیادی از شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌غربی در دوره‌های فیلم‌سازی و عکاسی این انجمن شرکت می‌کنند.

در ادامه این نشست، جمعی از هنرمندان و بازیگران تئاتر و سینما در شهرستان مهاباد به ارائه دغدغه‌ها و مشکلات خود در زمینه مسایل مختلف پرداختند.

سابقه آخرین اکران فیلم در سینما تربیت مهاباد به سال ۱۳۸۲ برمی‌گردد و از آن به بعد نمایش فیلم در این سینما انجام نشده است که به یکی از دغدغه‌های مردم مهاباد و دوستداران فرهنگ و هنر این شهرستان تبدیل شده است.

شهرستان مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

برچسب‌ها مهاباد آذربایجان غربی سینما

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد آذربایجان غربی سینما مهاباد آذربایجان غربی سینما اخبار کنکور فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان سینمایی آذربایجان غربی تفاهم نامه پردیس سینمایی سینمایی کشور پردیس سینمای سینمایی امید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۷۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان‌غربی رتبه دوم کشور در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد

فتحی مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی در حاشیه سفر خود به مهاباد گفت: خیران استان ۳۸ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان پرداخت کردند که از این حیث رتبه دوم کشور را در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را کسب کرده ایم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۶۵۰ نفر زندانی جرایم غیرعمد مالی در زندان‌های آذربایجان‌غربی هستند که با همت و کمک خیران می‌تواند دوباره به آغوش خانواده‌هایشان بازگردند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • رقم چشم‌گیر فروش «فسیل» در اکران آنلاین
  • سینمای ایران به طرحی نو نیاز دارد
  • تولید ۲۱ میلیون اصله نهال در نهالستان‌های آذربایجان‌غربی
  • نگاهی گذرا به عملکرد سازمان سینمایی
  • ۶هزار صندلی سینما برای عدالت فرهنگی
  • ساخت پردیس سینمایی مدرن سلماس چشم انتظار یاری مسئولان
  • سینما سعدی سلماس بازسازی می شود
  • بازسازی سینما سعدی سلماس در دستور کارحوزه هنری
  • آذربایجان غربی صاحب رتبه نخست نرخ ازدواج در کشور
  • آذربایجان‌غربی رتبه دوم کشور در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد