Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: تاکنون با معرفی حدود ۱۷۶ هزار نفر به بانک‌ها، بیش از ۵۵ هزار نفر توانستند تسهیلات ودیعه مسکن را دریافت کنند. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمود محمودزاده اظهار داشت: با توجه به درخواست مردم برای دریافت تسهیلات وام ودیعه مسکن، هفته قبل مرحله دوم ثبت نام این تسهیلات را شروع کردیم که تا کنون ۲۰۰ هزار نفر جدید در سامانه ثبت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه مهلت ثبت نام بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا تا ۳۰ مهرماه است گفت: افرادی که ثبت نام کردند بعد از گذراندن مراحل پایش در صورت واجد شرایط بودن، به کارتابل بانکی معرفی می‌شوند تا مراحل اخذ تسهیلات را طی کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد: وام ودیعه مسکن، یکی از تصمیماتی بود که امسال موجب شد شرایط قابل قبولی نسبت به رشد، اجاره داشته باشیم و توانستیم آن را کنترل کنیم.

محمودزاده گفت: برای وام ودیعه مسکن با همت دولت ۲۰ هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات تخصیصی با موضوع کرونا در نظر گرفته شد این مصوبه در ستاد ملی کرونا و ستاد اقتصادی دولت تنظیم شد که بر اساس آن، قرار است به متقاضیان در شهر تهران ۵۰ میلیون، در کلانشهر‌هایی که بیش از یک میلیون جمعیت دارند ۳۰ میلیون و در سایر شهر‌های کشور، ۱۵ میلیون تومان بابت تمدید اجاره نامه پرداخت شود.

تا کنون ۵۵ هزار نفر وام ودیعه مسکن دریافت کردند

وی افزود: در مرحله نخست ثبت نام وام ودیعه مسکن، یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به طور پیامکی ثبت نام کردند و بیش از ۵۵۰ تا ۵۶۰ هزار نفر اطلاعات خود را وارد سامانه کردند و این اطلاعات پایش شد.

معاون مسکن و اقتصاد وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، سقف تمدید اجاره در تهران ۲۵ درصد، برای کلانشهر‌ها ۲۰ درصد و برای سایر شهر‌ها ۱۵ درصد در نظر گرفته شد، اما اخیراً مرکز آمار اعلام کرد افزایش نرخ اجاره به جای ۲۵ درصدی که ستاد ملی کرونا تعریف کرده، ۴۰ تا ۴۱ درصد است این رقم مربوط به کل اجاره هاست یعنی اجاره‌های جدید به اضافه اجاره تمدید شده است.

محمودزاده گفت: در صورتی که مصوبه ستاد ملی کرونا فقط، برای تمدید اجاره است و به طور کامل و حداکثر با دو درصد اختلاف بین ۲۵ تا ۲۷ درصد در تهران، در تمدید اجاره‌ها تفاوت داریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: ۴۱ درصدی که مرکز آمار اعلام کرده است مربوط به اجاره‌های جدیدی است که در این حوزه نرخ گذاری برای آن صورت نگرفته است.

وی گفت: دو تصمیمی که برای کنترل بازار اجاره گرفته شد یکی تعیین سقف اجاره، و دیگری وام ودیعه مسکن، در مجموع تأثیر مثبتی بر بازار اجاره گذاشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وام ودیعه مسکن محمود محمودزاده اجاره مسکن ستاد ملی کرونا وام ودیعه مسکن ستاد ملی کرونا راه و شهرسازی تمدید اجاره هزار نفر اجاره ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۷۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است

تین نیوز

 وزارت راه وشهرسازی در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن سامانه خودنویس را از سال گذشته  راه اندازی کرد و هم اکنون امکان ثبت انعقاد برای موجران، مستاجران و بنگاه داران فراهم شده است.

با راه اندازی این سامانه هم موجران و مستاجران و هم مشاوران املاک از بهمن ماه سال گذشته می توانند جهت ثبت قرارداد اجاره خود و تمدید قراردادها از طریق این سامانه اقدام کنند و طبق اعلام وزارت راه وشهرسازی به زودی تمامی معاملات مسکن از جمله خرید، فروش و تمدید قرارداد و ثبت قراردادهای اجاره از طریق این سامانه امکان پذیر خواهد شد.

در همین رابطه سالاری کارشناس سیاست گذاری مسکن با بیان اینکه در حال حاضر تمامی قراردادهای اجاره از طریق سامانه خودنویس ثبت می شود گفت: ثبت این قراردادها خود نقش بسیار موثری در بهبود وضعیت بازار اجاره دارد و این اقدام در راستای بهبود وضعیت بازار اجاره مسکن  نقش بسیار موثری دارد.

وی بیان کرد: طبق برنامه ریزی که صورت گرفته است  به زودی تمامی معاملات مسکن براساس استعلام برخط انجام می شود و با توجه به آنکه این سامانه نشان تجارت الکترونیکی را دریافت کرده است اعتبار و اصالت ملک آنها تایید شده است بنابراین از این پس تمامی بخش های که نیاز به کد رهگیری دارند از طریق این سامانه امکان پذیرخواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس
  • رهاشدگی قیمت ها در بازار اجاره بها و رهن مسکن
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره در انتطار مصوبه مجلس
  • پنجره‌ای رو به شفافیت
  • سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است
  • رهاشدگی قیمت‌ها در بازار اجاره‌بها و رهن مسکن
  • سخنگوی دولت: دهک‌های پایین را صاحب مسکن می‌کنیم
  • فشار شدید هزینه مسکن بر خانوارهای کم‌درآمد اروپایی
  • نرخ رهن مسکن تهران؛ رهن در محله آذری با ۳۵۰ میلیون تومان