Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی اللؤلؤة، مرکز بین المللی حمایت از حقوق و آزادی‌ها با هشدار درباره وخامت حال عمومی دبیرکل جنبش آزادی‌ها و دموکراسی بحرین، مقامات آل خلیفه را به آزادی وی فراخواند.

بار دیگر مرکز بین المللی حمایت از حقوق و آزادی‌ها از مقامات بحرین خواست «حسین مُشَیمِع» دبیرکل جنبش آزادی‌ها و دموکراسی را به سبب وضع سلامت وی آزاد و حق او را برای ادامه زندگی حفظ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرکز در بیانیه‌ای اعلام کرد مشیمع به سبب وضعیت سلامتش شایسته آزادی است، چون او در شرایط سختی در زندان مرکزی به سر می‌برد و پیش بینی می‌شود پس از شیوع کرونا در بحرین وضعیت حبس او سخت‌تر شود.

مرکز بین المللی حمایت از حقوق و آزادی‌ها تاکید کرد وضعیت سلامت مشیمع بسیار وخیم است و پیش از این اداره زندان با درمان او به مدت ۱۱۷ روز مخالفت کرده بود و در آن زمان او را از انجام آزمایش‌های مربوط به بیماری سرطان محروم و پس از آنکه وی به بیماری دیابت مبتلا شد، او را از دریافت درمان منع کرد. سن مشیمع که نماد مبارزه است به بیش از ۷۰ سال رسیده است و او از سال ۲۰۱۱ پس از صدور حکم توطئه گرانه حبس به سبب اتهام‌های سیاسی در زندان به سر می‌برد. به همین علت این مرکز از مقامات بحرین خواست تا برای حفظ حقوق وی تدابیری اتخاذ کنند، به ویژه آنکه همه عواملی که باعث می‌شود این بیماری همه گیر او را گرفتار کند فراهم است، چراکه مشیمع در مکان بسته زندانی شده و سیستم ایمنی بدن او ضعیف است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آل خلیفه حقوق بشر زندانی سیاسی بین المللی آزادی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۷۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اعتراضات گسترده دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: برغم میل مقامات رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل و حامیان آنها، افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار غزه و کرانه باختری و سپردن جنایتکاران به محاکم صالحه بین‌المللی و اجرای عدالت در حق آنان است.

به گزارش تسنیم، پیشتر نیز کنعانی در خصوص سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس این کشور به‌دلیل حمایت از فلسطین نوشته بود: گزارش‌های خبری مربوط به سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا توسط پلیس این کشور به‌دلیل حمایت از مردم فلسطین، نقض خشونت‌آمیز حق رأی، آزادی بیان و حقوق بشر است که موجب نگرانی مردم در سراسر جهان شده است.

وی افزود: لازم است دولت آمریکا ضمن پایبندی به تعهدات حقوق‌بشری خود، آزادی بیان و تجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه را تضمین کند و به مطالبات و حقوق قانونی آن‌ها احترام بگزارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین تصریح کرد: با ایجاد فضای خفقان و خاموش کردن معترضان، نقش حمایتی دولت آمریکا از نسل‌کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی پاک نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • قانون جامعی در مورد حقوق عامه و آزادی‌های مشروع وجود ندارد
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • آمریکا به کمک‌های نظامی و مالی از «رژیم آپارتاید» پایان دهد
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • پیش بینی دولتمرد حسن روحانی از وضعیت اقتصادی؛ سال سختی پیش‌رو است
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • نظریه منسجم فقهی درباره آزادی نداریم
  • درخواست مردم افغاستان از ایران: بزن همسایه
  • تقابل شدید آلمان با آزادی بیان برای حمایت یکجانبه از اسرائیل