Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس جمشیدی‌فر بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درباره ویژگی‌های بازی در فیلم‌های کودک و نوجوان به خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: کار برای کودک و نوجوان به شدت سخت است؛ چون یک بُعد روانشناسی دارد و اگر روانشناسی کودک ندانیم و شناخت کافی از آن نداشته باشیم، نمی‌توانیم کاری موفق انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما حتماً باید ذهنیت کودکان و آنچه را تخیل می‌کنند بشناسیم.

وی درباره علت حضور خود در فیلم «تورنا ۲؛ جزیره فضایی» بیان کرد: این فیلم نسبت به دیگر فیلم‌های سید جواد هاشمی و فیلم‌های کودک و نوجوان که دیده بودم، حال و هوای تخیلی و غیرواقعی‌تری دارد و به فضای ذهنی بچه‌ها نزدیک است. این موضوع برای من جذاب بود و فکر می‌کنم، دیدن این فیلم برای رده سنی کودک و نوجوان هم جذاب و دیدنی باشد.

این بازیگر درباره لزوم توجه به سینمای کودک گفت: ما نه تنها به سینمای کودک بی‌توجهی کرده‌ایم؛ بلکه به تئاتر کودک و بیشتر مسائل این رده سنی نیز کم توجه بوده‌ایم. فکر می‌کنم فرهنگ سازی برای کودکانمان را رها کردیم که این به شدت دردآور است. متأسفانه این رهاشدگی روز به روز بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: یادم می‌آید سال‌ها پیش زمانی که تئاتر کار می‌کردم جشنواره کودک به صورت گسترده هر سال در یک شهر و شهرستان‌های آن  برگزار می‌شد، ولی انگار چند سالی است دیگر اتفاق نمی‌افتد  یا شاید من نمی‌بینم. سال ۸۰ که اتفاقا جایزه هم گرفتم جشنواره در استان سیستان و بلوچستان و شهرستان‌های آنجا برگزار شد و نمایش‌ها اجرا شدند.

وی بیان کرد: اینکه سالهاست شاهد چنین اتفاقاتی نیستیم آدم فکر می‌کند شاید آن را رها کرده اند که البته بد و دردآور است. امیدوارم دوباره امکان برگزاری جشنواره در اقصی نقاط ایران میسر شود.

جمشیدی فر در پایان عنوان کرد: در یک جشنواره تئاتر خیابانی داور بودم که متاسفانه هیچ سنخیتی با بچه‌ها نداشت، اما باز هم با یک شور و ذوقی نمایش‌ها را می‌دیدند، به مسئولان برگزار کننده این موضوع را با درد گفتم و تاکید کردم این‌ها سرمایه‌های آینده هستند و باید به آن‌ها توجه ویژه و درخوری داشته باشد.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینمای ایران فیلم سینمایی کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۷۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان

۶۷ درصد از فروش کل سینمای ایران در فروردین ماه ۱۴۰۳ مربوط به ۴۰ سینمای اول کشور در این ماه بود و جمع کل فروش این سینما‌ها بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان اعلام شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، ۶۷ درصد از فروش کل سینمای ایران در فروردین ماه ۱۴۰۳ مربوط به ۴۰ سینمای اول کشور در این ماه بود و جمع کل فروش این سینما‌ها بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان اعلام شد.

براساس این گزارش، پردیس سینمایی «کوروش» تهران با فروش بیش از ۱۰ میلیارد و ۳۲۲ میلیون تومان، پردیس سینمایی «ایران‌مال» تهران با فروش بیش از ۸ میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان، پردیس سینمایی «آزادی» تهران با فروش بیش از ۴ میلیارد و ۴۴۳ میلیون تومان در جایگاه اول تا سوم قرار دارند.

دیگر خبرها

  • ماجرای ورورد فیلمساز مشهور آمریکایی به تهران
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • ماجرای ورورد فیلمساز مشهور آمریکایی به تهران | من زمان جنگ ویتنام هم به آمریکایی بودنم افتخار می‌کردم اما حالا...| تصاویر
  • روزی که پل شریدر فیلمساز معروف آمریکایی به تهران آمد
  • جزئیاتی درباره ۱۳ فیلم جدیدی که به جشنواره کن ۲۰۲۴ اضافه شد
  • بازیگر سینما و تلویزیون: دولت به اقتصاد خانواده‌ها توجه بیشتری کند
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی