Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-25@17:58:03 GMT

جهنمی ترین ال کلاسیکوی تاریخ؛ کشتار فیگو در نوکمپ

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۷۸۱۳

جهنمی ترین ال کلاسیکوی تاریخ؛ کشتار فیگو در نوکمپ

20 سال مثل برق و باد گذشت. روزی که لوئیس فیگو تاوان جنجالی ترین انتقال تاریخ فوتبال را در نوکمپ پس داد.

به گزارش "ورزش سه"، لوئیس فیگو پس از 5 سال درخشان با پیراهن بارسا تصمیم به جدایی از این تیم و انتقال به رئال گرفت. یک جا به جایی بسیار جنجالی که به دلیل اختلافات او با "جوزپ نونیز"، رئیس وقت بارسا رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر برنامه های فیگو با فلورتینو پرز پیش قراردادی امضا کرده بود که در صورت انتخاب پرز به عنوان رئیس رئال، فیگو راهی این باشگاه شود؛ در غیر این صورت(زیر پا گذاشتن توافق) باید غرامت سنگینی می دادند.

پرز در میان حیرت همگان، انتخابات را از لورنزو سانز برد و ستاره پرتغالی به این ترتیب از بارسا راهی رئال شد. پرز برای جذب فیگو 62 میلیون یورو بند فسخ او را به بارسلونا پرداخت کرد.

 

 

 

 

21 اکتبر 2000 فیگو با پیراهن رئال به نوکمپ بازگشت و انتظار فضایی جهنمی را هم داشت. سال 1995 مایکل لادروپ که مستقیما از بارسا راهی رئال شده بود نیز جوی مشابه را تجربه کرد ولی خورخه والدانو مدیر ورزشی وقت رئال معتقد بود فرق فیگو و لادروپ در این است که فیگو می داند دقیقا چه چیزی انتظارش را می کشد.

 

 

 

 

خوان گاسپارت رئیس بارسا در مورد استقبال از فیگو گفته بود:« ما اینجا قرار نیست به فیگو خوش آمد بگوییم. وقتی ما به مادرید می اییم با گل مورد استقبال قرار نمی گیریم.» 

جوزپ نونیز اما در مورد جدایی فیگو دیدگاهی رادیکال نداشت:« فیگو یک حرفه ای واقعی است. به شما اگر سه میلیارد پزوتا بدهند، چکار می کنید؟»

 

رائول پیش از بازی به موندودپورتیوو گفته بود که فیگو نوکمپ را ساکت خواهد کرد و ویسنته دل بوسکه مربی وقت رئال هم معتقد بود فیگو از پس فشار نوکمپ بر می آید.

پپ گواردیولا هم به فیگو هشدار داد که استقبال از او مثل اسقبال هواداران رئال از لوئیس انریکه در برنابئو خواهد بود.

 

 

 

 

یک روز قبل از بازی فیگو به مارکا گفت:« گاهی حس می کنم من قاتلی چیزی هستم در حالی که اصلا خودم را یک خائن نمی بینم. از بازی در نوکمپ ترسی ندارم و فقط از این بیم دارم که با حرکتی غیر ورزشی و خشن مواجه شوم.»

 

 

 

 

نشریه اسپورت روز بازی با انتشار و توزیع پول های کاغذی بین هواداران که روی آن تصویر فیگو با عنوان مزدور چاپ شده بود خبرساز شد. باشگاه بارسلونا نیز اعلام کرد قصدی برای جمع آوری بنرهای ضد فیگو در نوکمپ ندارد مگر اینکه روی آنها توهین زشتی نوشته شده باشد.

شب قبل از بازی هواداران بارسا مقابل هتل رئال تجمع کردند و با خواندن سرود رسمی تیم و فریاد علیه فیگو مانع خواب راحت بازیکنان شدند. 

 

 

 

 

روز بازی ستاره پرتغالی در میان سوت و اعتراض شدید هواداران بارسا وارد میدان شد و رکورد 112 دسیبل در نوکمپ به ثبت رسید. او در عمل نتوانست هیچ کار خاصی انجام دهد و هنگام ضربات کرنر با مزاحمت هواداران بارسا روبرو می شد و در نهایت شاهد شکست 2-0 تیمش برابر بارسا بود.

تیم سرافرر توانست با گل های لوئیس انریکه و سیمائو بر رئال مادرید که کاملا تحت تاثیر جو ورزشگاه قرار داشت پیروز شود.

 

 

 

 

فردای بازی فلورنتینو پرز رئیس رئال گفت:« تصور می کردم فضای نوکمپ فیگو را تحت تاثیر قرار دهد ولی کل تیم را تحت تاثیر قرار داد.»

والدانو گفت:« نتوانستیم حریف نوکمپ شویم.» لوئیس انریکه:« بدون شک فیگو بهترین بازیکن رئال بود.» کارلس پویول:« من و هواداران اجازه ندادیم فیگو کار خاصی انجام دهد.» یوهان کرویف:« نوکمپ نه تنها فیگو که کل رئال را بلیعد. عجیب ترین بازی عمرم بود.»

 

 

 

 

فیگو هنگام پرواز برگشت به خبرنکاران گفت:« بیشتر به خاطر هم تیمی هایم متاسفم. ناراحتم که شکست خوردیم.»

 

خوان گاسپارت در بیستمین سالروز بازگشت فیگو به نوکمپ با پیراهن رئال و موج وحشتناک سوت و فحاشی به او گفت:« واکنش هواداران هوشمندانه بود.بازیکنان بزرگی قبلا از بارسا رفته بودند بدون اینکه اتفاق خاصی رخ بدهد. شکلی که فیگو بارسا را ترک کرد، برای هواداران قابل درک نبود. پس از 20 سال هنوز آن شب بازگشت او به نوکمپ به یاد آورده می شود. فیگو مثل یک خائن بارسا را ترک کرد و قدردان باشگاه نبود. تصمیم او غلط بود و هواداران هرگز او را نبخشیدند.»

 

 

 

 

 

گاسپارت در روز انتخابش به عنوان رئیس بارسا با خبر وحشتناک انتقال فیگو به رئال روبرو شد. او در مورد جدایی فیگو گفت:« شبی که من رئیس بارسا شدم، بهترین بازیکن لالیگا راهی رئال شد. بله، از لوئیس فیگو صحبت می کنم. آن یک بازی کثیف، شبانه و خیانتکارانه از سوی دوست خوبم فلورنتینو پرز بود. پرز شروعی اینگونه در باشگاه رئال مادرید داشت.»

 

 گاسپارت ادامه داد:« همان شب فیگو به من زنگ زد و گفت خوان، دو بلیت دارم یکی برای بارسلونا یکی برای مادرید. به او گفتم فرودگاه به استقبالت می آیم ولی پاسخ داد که اگر به رئال نروم، ایجنتم باید مبلغی هنگفت را به عنوان غرامت پرداخت کند. او گفت که حاضر است در بارسا بماند اگر ما حاضر شویم این غرامت را پرداخت کنیم و اینکه دوست ندارد خیانت کند. من گفتم این مبلغ را پرداخت خواهیم کرد ولی فیگو گفت باید چکی به عنوان ضمانت بدهم.

 

 

 

 

تصور کنید ساعت 12 شب چنان درخواستی از من داشت. به او گفتم من به نام بارسا قطعا به تعهدم عمل خواهم کرد ولی او فردایش به رئال پیوست. برنامه پرز دقیق و حسابگرانه بود. اگر فیگو به رئال می رفت که برایش عالی می شد و اگر نمی رفت هم مبلغی هنگفت به عنوان غرامت می گرفت.»

 

 

 

 

نقش فلورنتینو پرز:« من در مورد انتقال فیگو به رئال، نقش پرز را بیشتر می بینم و او را مقصر اصلی می دانم. پرز جوان بود و کاری غیرقانونی انجام داد.»

 

رخ به رخ با فیگو:« به عنوان یک عاشق بارسا حس این را داشتم که به من خیانت شده است. از او خواستم رخ به رخ ملاقات کنیم تا برایش توضیح بدهم ولی پاسخی به من نداد. او فرم کار را رعایت نکرد.»

  ال کلاسیکو لوئیس فیگو بارسلونا رئال مادرید پیشکسوت پرتغال

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: ال کلاسیکو لوئیس فیگو بارسلونا رئال مادرید پیشکسوت پرتغال لوئیس فیگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۷۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده لاپورتا به هواداران بعد از ماندنی شدن ژاوی

به گزارش "ورزش سه"، ژاوی که اعلام کرده بود در پایان فصل از بارسا می‌رود، در نهایت تغییر عقیده داد و بعد از جلسه دیشب با خوان لاپورتا اعلام کرد تا پایان قراردادش (2025) می‌ماند. 

بارسا ولی همچنان مشکلات مالی دارد و نمی‌تواند خریدهای بزرگ انجام دهد، با این وجود او گفته است با این معضل کنار می‌آید. بارسا به خاطر تراز مالی‌اش، در حال حاضر باید 4 بازیکن بفروشد تا یک خرید داشته باشد.

خوان لاپورتا در نشست خبری امروز خود ابراز خوشبینی کرد و وعده داد تیم را در تابستان تقویت می‌کنند: «ما سعی می‌کنیم به فرمول یک برابر یک برسیم (یک خرید در ازای یک فروش). لالیگا به ما به خاطر تلاش‌هایی که برای کاهش صورت‌حساب دستمزد انجام داده‌ایم، تبریک گفته است. در پایان فصل ما تلاش می‌کنیم، برخی از پروژه‌های اقتصادی را که روند خوبی داشته‌اند، نهایی کنیم. در نهایت با همکاری تیم مدیریت ورزشی، بهترین تصمیم‌ها را برای تابستان خواهیم گرفت و تیم خوبی را در اختیار ژاوی قرار خواهیم داد.»

لاپورتا وقتی رئیس بارسا شد، گفته بود فصل بدون جام تبعاتی برای کادر فنی خواهد داشت ولی حالا به ژاوی اعتماد کرده است. او در این رابطه گفت: «ما فکر می‌کنیم که در این فصل علی‌رغم عدم دستیابی به اهداف، چیزهای مثبتی در تیم دیده شد. پروژه نیاز به ثبات دارد و شاهد ظهور جوانان در تیم اصلی بودیم. من می‌بینم که اشتیاق و اعتماد به نفس تیم دست نخورده است.»

تغییر اسپانسر از نایکی به پوما: «من وارد جزئیات نمی شوم زیرا در حال مذاکره مجدد برای یک قرارداد جدید هستیم. این قرارداد تمام نشده و نمی‌توانم بیشتر بگویم. ما بهترین قرارداد را در بازار خواهیم داشت.»

دیگر خبرها

  • وعده لاپورتا به هواداران بعد از ماندنی شدن ژاوی
  • واکنش جالب آنچلوتی به ماندنی شدن ژاوی در بارسا
  • با 123 بازی کمتر از دیوید بکام؛ جود بلینگام گلزن‌ترین انگلیسی تاریخ رئال مادرید شد!
  • تونی کروس: ال‌ کلاسیکو؟ خوب نبودیم وگرنه 4-0 بارسلونا را می‌بردیم!
  • وضعیت تکان‌دهنده پنج خرید تابستانی بارسا
  • دلداری پرز به لاپورتا قبل از ال‌کلاسیکو!
  • چرا باید برای کارلو آنچلوتی احترام قائل شویم؟
  • درخواست هواداران از ستاره رئال: لطفا بمان!
  • لائوتارو: تاریخ‌ساز شدیم، نباید این خوشحالی تمام شود
  • پس از درخشش برابر بارسا: یک جایزه ویژه برای جود