Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا،  سردار سلمان امیری روز چهارشنبه در آیین تجلیل از فرماندهان و پرسنل انتظامی استان همدان اظهار داشت: فضا و امکانات پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها برای ارائه خدمت به مردم باید بهبود یابد تا در شان و جایگاه مراجعه کنندگان باشد.  
وی اضافه کرد: باید با به خط کردن سازمان ها و نهادها و کمک گرفتن از خیران در عرصه امنیت، بتوان زیر ساخت های انتظامی را توسعه داده و بهبود بخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرمانده انتظامی استان همدان گفت: پلیس بنا ندارد با شعار دادن و لفاظی وقت کشی کند بلکه بازخورد کار پلیس را می‌توان در کف خیابان دید همچنین با نظرسنجی از مردم وضعیت ارائه خدمات صادقانه این نیرو یا کاستی ها را بررسی و ارزیابی کرد.
سردار امیری اظهار داشت: ناجا با علت فراوانی ماموریت بیشترین تعامل را با اقشار مختلف مردم دارد و کمتر کسی در جامعه با این نیرو ارتباط نداشته یا نیازمند به دریافت خدمت از این نیرو نبوده است.
وی ادامه داد: بالا بودن میزان ماموریتها در نیروی انتظامی زمینه را برای برقراری ارتباط کارکنان ناجا با لایه‌های مختلف اجتماعی، سازمان ها، نهادها و سمن ها فراهم کرده و موجب شده نیروی انتظامی مورد اعتماد این اقشار باشد.
فرمانده انتظامی استان همدان گفت: رهبری انقلاب اسلامی از ناجا به عنوان نیرویی خوب، خدمتگزار و خادم یاد کردند که این افتخار بزرگی برای کارکنان این مجموعه است بنابراین باید در جهت حفظ مدالی که رهبری انقلاب به گردن این نیرو انداخته تلاش کرد.
سردار امیری تاکید کرد: علاوه بر نیروی انتظامی دیگر سازمان‌ها و نهادها نیز در تولید، حفظ و پایداری و برقراری امنیت تکلیف دارند و هم اینک همه اقشار، گروه‌ها و سلیقه‌ها در کنار نیروی انتظامی برای برقراری نظم و امنیت هستند که سود این وفاق و همدلی مبارک به جامعه برمی گردد.
وی گفت: هر فردی که در مسیر رضایت‌مندی مردم گام بردارد به طور حتم در مسیر شهدا، امام راحل و  رهبری انقلاب اسلامی است و هر کس در فکر ناامید کردن مردم باشد آب در آسیاب دشمن می ریزد.
فرمانده انتظامی استان همدان افزود: با وجود اقدام های خوب صورت گرفته در عرصه‌های مختلف اما دشمن دنبال کمرنگ کردن این خدمات و ایجاد فاصله بین مردم و حاکمیت است و ما باید در جهت دفع توطئه‌ها و خنثی کردن آنها تلاش کنیم.
سردار امیری بزرگترین افتخار ناجا را خدمت به مردم عنوان کرد و گفت: مبارزه با بر هم زنندگان امنیت و نظم اجتماع، مقابله با اقدام‌های شرورانه اشرار که موجب ایجاد بی‌نظمی و استرس در جامعه شدند در دستور کار بوده و اجازه نمی‌دهیم اراذل و اوباش لحظه‌ای راحت باشند.
وی تاکید کرد: پلیس به مثابه خاری در چشم کسانی است که می خواهند به امنیت جامعه خلل وارد کنند و مهر و رافت پلیس نیز برای کسانی است که به آنها ظلمی صورت گرفته است.
فرمانده انتظامی همدان با بیان اینکه امکان شرارت را به کسی نمیدهیم افزود: با تعامل دادگستری و دادستانی و دیگر نهادها، اراذل و اوابش  را سر جای خود نشانده تا درس عبرتی برای دیگران متخلفان شود.
رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی همدان نیز گفت: رهبری انقلاب ناجا را نیرویی دارای کارکنان خوب، خدمتگزار و خدوم دانستند و فرمودند مردم قدردان تلاش‌های سبزپوش ناجا هستند.
حجت‌الاسلام محمد صادق جوشقانی داشتن ویژگی رافت در کنار اقتدار را نتیجه تلاش های صورت گرفته در چند سال گذشته دانست و اظهار داشت: این مولفه ها موجب شد که پلیس به نیرویی مکتبی و در تراز جامعه اسلامی برسد.
وی بیان کرد: به دنبال مطرح شدن پلیس در تراز جامعه اسلامی در سال ۹۷، همایش ملی «ناجا و جامعه اسلامی» سال گذشته در استان همدان برگزار شد که ۵۴ مقاله علمی برای رسیدن پلیس به جایگاه انقلاب اسلامی به دبیرخانه این همایش رسید.
رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی همدان گفت: توجه به مولفه‌هایی نظیر صیانت از کارکنان، آگاه سازی، دشمن شناسی، مباحث اخلاقی و آموزش مستمر، ایجاد نهضت نرم‌افزاری در راستای تحقق رسالت دینی، ملی و سازمانی، گفتمان‌سازی و نهادینه کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری در ناجا موجب شد رهبری لقب مجاهد در راه خدا و پلیس مقتدر و رئوف را به این نیرو بدهند.
حجت‌الاسلام جوشقانی یکی از مولفه ها و نمونه های بارز رافت پلیس را مشارکت در کمک مومنانه دانست و افزود: در این راستا ۸۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۲۴۰ میلیون تومان توسط پرسنل ناجا به محرومان اهدا شده است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: زیر ساخت همدان انتظامی انتظامی استان همدان فرمانده انتظامی انتظامی همدان نیروی انتظامی رهبری انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۷۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشت برگشت!

روزنامه هم میهن نوشت: بالاخره روز موعد یعنی ۲۵ فروردین‌ماه فرا رسید و بار دیگر حجاب به‌عنوان اولویت اصلی تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران در رأس امور قرار گرفت. اگر تا پیش از مرگ مهسا امینی، ون‌های گشت امنیت اخلاقی به‌طور پراکنده در پایتخت و برخی شهر‌های دیگر فعال بودند، این بار رویکرد عملیاتی تفاوت کرده است؛ به‌طوری‌که در تمام سال‌هایی که گشت ارشاد در خیابان‌ها حضور داشت، همواره یک ون و یک خودروی انتظامی در نقاط ماموریت مستقر می‌شدند، اما تصاویر و اخباری که روز گذشته از آغاز طرح در تهران منتشر شد، نشان‌دهنده حضور پرتعداد نیروی انتظامی با اکیپ‌های موتورسوار، ون‌های سفیدرنگ، خودرو‌های سواری و وانت بوده است.

البته این حضور پرتعداد با توجه به اینکه امکان درگیری یا تنش در اجرای این عملیات وجود دارد، می‌تواند یک مانور اقتدار در آغاز کار باشد و در نهایت دوباره ون‌ها به همراه یک خودروی انتظامی به ارشاد یا بازداشت مشغول شوند. در حال حاضر اجرای طرح سراسری نور مهمترین برنامه فرماندهی انتظامی هر استان است؛ به همین دلیل اطلاعیه‌های متعددی از سوی فرماندهی انتظامی هر استان منتشر شده است، اما گویا اجرای این طرح برای برخی از استان‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ برای نمونه فرماندهی انتظامی گیلان در اقدامی فراتر از طرح نور از «رزمایش عفاف و حجاب» خبر داده است. سردار حسین‌پور، جانشین فرمانده انتظامی این استان درباره این رزمایش گفت: «این رزمایش با همکاری سپاه و بسیج برگزار می‌شود.»

با توجه به این تصمیم این سوال جای طرح دارد که چرا در شرایط فعلی در عرصه بین‌الملل، باید یک نهاد نظامی به این موضوع ورود کند و رزمایش مشترک برگزار کند و مهمتر اینکه چرا باید تمام ظرفیت‌های موجود معطوف به مقوله حجاب شود؟ البته براساس اطلاع‌رسانی‌های صورت‌گرفته موضوع برخورد با افرادی که پوشش مناسب ندارند، تنها معطوف به خیابان‌ها و معابر شهری نیست و همچنان ناهنجاری اجتماعی در حوزه حجاب در خودرو ممنوع است. براساس طرح نور، مقابله با این امر به‌خصوص در خودرو از دیروز ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ وارد فاز جدیدی شد. بدین‌ترتیب مجازات آن همچنان ۳ مرحله دارد؛ مرحله اول، پیامک تذکر، مرحله دوم، توقیف سیستمی ۱۵ روزه و مرحله سوم، توقیف یک‌هفته‌ای در پارکینگ است.

هشدار رئیس پلیس پایتخت

عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس پایتخت، همزمان با آغاز مجدد گشت‌های ارشاد هشدار تندی به قانون‌شکنان داد و گفت: «مردم ایران به قانون‌مداری و رعایت قانون معروف هستند و فقط تعداد کمی از مردم نسبت به رعایت قانون بی‌توجهی می‌کنند. از امروز پلیس تهران و سایر استان‌ها به درخواست مردم مؤمن و متدین کشورمان و انتظاراتی که از جامعه اسلامی دارند، عمل کرده و با افرادی که ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بی‌حجابی را ترویج می‌دهند، برخورد می‌کنند. افرادی که به هشدار‌های قبلی پلیس توجه نکردند، از امروز به‌صورت ویژه در سطح شهر مورد تذکر قرار می‌گیرند و نسبت به آنها اقدام قانونی انجام می‌شود. از مردم انتظار داریم که مانند ایام نوروز در حوزه مأموریتی رعایت حجاب و عفاف با پلیس همکاری‌های لازم را داشته باشند تا نیازی به اقدام پلیسی و دستگاه قضایی نباشد. کشف حجاب قانون‌شکنی است و پلیس براساس قانون با قانون‌شکنان برخورد خواهد کرد.» 

کلیدواژه قانونی بودن حجاب طی دو سال گذشته توسط چهره‌ها و رسانه‌های مختلفی مورد استفاده قرار گرفته است. در مقابل نیز، برخی ناظران و کارشناسان از لزوم پذیرش یک قانون توسط جامعه و امکان بررسی آن در پارلمان گفته‌اند. آنچه منتقدان مطرح می‌کنند این است که یک قانون باید ظرفیت اصلاح، روزآمدی یا لغو را داشته باشد. درحالی‌که مسئله حجاب با لایحه جنجالی عفاف و حجاب به سمت سخت‌تر شدن رفته و برخی معتقدند که خروجی این لایحه و تبدیل آن به قانون، باعث افزایش برخورد‌های اجتماعی خواهد شد.

تکرار تجربه تلخ

پس از مرگ مهسا امینی و اعتراضاتی که به‌دنبال داشت، بعضی رسانه‌ها و چهره‌های سیاسی سعی در بی‌اهمیت نشان دادن گشت ارشاد داشتند. در همان زمان، نقل‌قول یکی از چهره‌های اصولگرا و مدیرمسئول وقت یکی از روزنامه‌های سراسری درباره وجود تنها ۵ ماشین گشت ارشاد که ۲ دستگاه آن نیز خراب بود، بسیار مورد توجه قرار گرفت. به‌دنبال اعتراضات در شهر‌های مختلف، ون‌های گشت ارشاد از سطح خیابان‌ها جمع شدند، اما ماموریت آنها به طرق مختلف ادامه پیدا کرد. حالا ممکن است بار دیگر این تجربه تکرار شود.

همزمانی بازگشت گشت‌های ارشاد به خیابان‌ها با روز‌هایی که مردم منتظر خبر واکنش احتمالی ایران به حمله سیزدهم فروردین اسرائیل به کنسولگری دمشق هستند، انتقاد‌هایی را برانگیخته است. تحلیل دیگر، مربوط به پایان انتخابات است. دی‌ماه سال ۱۳۰۲ اظهارنظر هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر اینکه زنان با پوشش اختیاری حق رای دارند، جنجال‌برانگیز شد. از سوی دیگر، بیست‌وچهارم بهمن‌ماه نقل‌قولی از سوی فرماندار شیراز منتشر شد که گفته بود هیچ‌کس مانع رای دادن زنان بدون حجاب نخواهد شد.

همیشه در موسم انتخابات و برخی مناسبت‌های سیاسی، دوربین‌های صداوسیما و رسانه‌های حاکمیتی برای انجام بهره‌برداری‌هایی خاص به سوی زنان بدون حجاب یا شل‌حجاب می‌چرخد؛ تیپ‌هایی که در روز‌های عادی و شاید همین روز‌ها در طرح سراسری نور با برخورد مواجه می‌شوند. جمع شدن گشت‌های ارشاد از خیابان‌ها در زمان انتخابات به‌خصوص انتخابات ریاست‌جمهوری رسمی مسبوق‌به‌سابقه است. برخی معتقدند با رقم خوردن آن نتایج در انتخابات مجلس دوازدهم و کاهش طبیعی مشارکت در انتخابات دور دوم که در اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، این طرح بدون نگرانی از عواقب آن اجرا شده است.

بالا گرفتن برخورد‌های اجتماعی

اگرچه اعتراضات مدنی ۱۴۰۱ پایان یافت، اما اثرات آن در جامعه از بین نرفته است. اثرات این اعتراض که در میان زنان در شهر‌های مختلف مشهود بود، برچسب‌های مختلفی خورد، اما متوقف نشد. در یک‌سال‌ونیم گذشته، در کنار اقدامات رسمی و ساختاری که در مورد مسئله حجاب اجرا شد، دست مردم نیز به‌طور رسمی برای ورود به مسئله حجاب باز گذاشته شد. وزیر کشور اسفندماه سال گذشته به‌طور رسمی اعلام کرد که امر به معروف و نهی از منکر لسانی نیازی به مجوز ندارد. همین مجوز وزیر، برخورد‌هایی هرچند محدود را رقم زد.

از سوی دیگر حجاب‌بان‌ها، گروه‌های فیلمبردار، آمران به معروف در اماکن تاریخی و گروه‌های دارای مجوز از ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز فعال هستند. مسئله حجاب اختیاری از یک‌سو کم‌اهمیت و متعلق به اقلیتی از جامعه معرفی می‌شود؛ از سوی دیگر طرح‌های گسترده حاکمیتی و مردمی برای مقابله با آن اجرا می‌شود که نهاد‌های مهمی مثل وزارت کشور، پلیس و حتی سپاه پاسداران را درگیر خود می‌کند. آن هم در زمانه‌ای که ایران بیش از همیشه به یکپارچگی احتیاج دارد و مشخص نیست که طی روز‌های آینده در صحنه بین‌المللی، چه اتفاقاتی رقم خواهد خورد.

tags # گشت ارشاد سایر اخبار چرا مو‌های بدن زنان کمتر از مردان است؛ آیا زنان مردان پشمالو را بیشتر می‌پسندند؟ مغز آلبرت انیشتین از مغز یک نئاندرتال کوچک‌تر بود! آیا انسان‌های اولیه عاشق می‌شدند؟ آنها چگونه همسر خود را انتخاب می‌کردند؟ قدیمی‌ترین راز تاریخ فاش شد؛ اول مرغ بود یا تخم‌مرغ؟!

دیگر خبرها

  • حمایت دستگاه قضایی ایلام از پلیس برای برخورد با بدحجابی در جامعه
  • قدردانی پلیس از بانوان مومن و متدین آذربایجان شرقی
  • همکاری وصف ناپذیر مردم به ویژه بانوان با پلیس در طرح نور
  • قدردانی فراجا از همکاری مردم در اجرای طرح نور
  • اطلاعیه شماره ۲ پلیس درباره برخورد با کشف حجاب
  • اطلاعیه شماره ۲ پلیس درباره برخورد با کشف حجاب/ تقدیر از روشنفکری آگاهانه زنان
  • اطلاعیه شماره۲ پلیس درباره برخورد با کشف حجاب/ تقدیر از روشنفکری آگاهانه زنان
  • مطالبه‌گری باید در دست جریان انقلابی باشد
  • وقف در حوزه ترویج مطالعه توسعه فرهنگی را به دنبال دارد
  • گشت برگشت!