Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@19:54:08 GMT

برداشت برنج از شالیزار‌های گیلانغرب

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۸۰۰۴

برداشت برنج از شالیزار‌های گیلانغرب

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سعید حیدرپور مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت : امسال کشت برنج نسبت به پارسال ۱۵ درصد رشد داشته که با توجه به عملکرد تولید سه تن شلتوک و ۲ تن برنج در هر هکتار پیش‌بینی می‌شود در مجموع بیش از یک هزار و ۶۵۰ تن شلتوک و یک هزار و ۱۰۰ تن برنج از شالیزار‌های گیلانغرب به ارزش ۲۷۵ میلیارد ریال برداشت و روانه بازار مصرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : برنج برداشت شده در این شهرستان در فصل زراعی امسال در مقایسه با سال قبل از آن ۶۵۰ تن افزایش داشته و برداشت محصول نیز تا نیمه اول آبان ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب افزود: با توجه به وضعیت منابع آبی ناشی از بارندگی‌های پارسال و امسال، کشت برنج در نقاطی انجام شد که از منابع آبی و از شرایط مطلوبی برخوردار بوده و از آب مازاد برگشتی به چرخه استفاده مفید شده است.

حیدرپور افزود: برنج کشت شده در شالیزار‌های دشت «دیره» و منطقه «گلین» از توابع این شهرستان از نوع «عنبربو» است که از عطر و طعم مطلوب و از مواد نشاسته‌ای کاملا مرغوب و متفاوتی برخوردار است.

او گفت: کار برداشت از طریق سه دستگاه کمباین و بخشی هم به صورت دستی انجام می‌شود و با توجه به وجود سه واحد کارخانه شالیکوبی در دهستان دیره، کار شلتوک‌گیری نیز در همین دهستان انجام می‌شود .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی محصول کشاورزی اراضی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۸۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت بیش از یک میلیون تن چغندرقند در خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا سیداحمدی عصر امروز یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: براساس پیش بینی‌ها و برنامه ریزی‌های انجام شده، بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان به زیر کشت چغندر قند پاییزه رفته است.

وی با اشاره به آغاز عملیات برداشت چغندر قند در خوزستان از ۲۵ فروردین امسال، افزود: پیش بینی می‌شود امسال یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن محصول از مزارع استان برداشت شود.

سیداحمدی در ادامه زمان پایان برداشت محصول چغندر قند را اواخر خرداد امسال اعلام کرد و گفت: در ۵۰۰ هکتار از اراضی کشت و صنعت نیشکر خوزستان چغندر قند کشت شده و کار برداشت این محصول همزمان با سایر اراضی کشاورزی استان در حال انجام است.

کد خبر 6084804

دیگر خبرها

  • نشاکاری ۲۵ درصد شالیزار‌های محمودآباد
  • شخم اولیه ۶۲ درصد از شالیزار‌های گیلان
  • برداشت بیش از یک میلیون تن چغندرقند در خوزستان
  • پیش بینی برداشت بیش از یک میلیون تن چغندر قند در خوزستان
  • ۶۲ درصد از شالیزار‌های گیلان شخم زده شد
  • خزانه گیری ۱۶۷ هزار هکتار شالیزار در مازندران
  • امسال ۱۶۷ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران خزانه‌گیری شد
  • خزانه گیری ۱۶۷ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران
  • خزانه گیری ۱۶۷ هزار هکتار شالیزار مازندران
  • 167 هزار هکتار شالیزار مازندران خزانه‌گیری شد