Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ مهدیه کارگر، رئیس مرکز مشاوره پلیس کرمان با اعلام اینکه مرکز مشاوره آرامش پلیس یکی ازمراکزی است که در زمینه کاهش و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی نقش شایانی داشته است، گفت: ۷۵ درصد پرونده‌های وارده به این مرکز از طریق مراجعه حضوری، تلفنی و یا ارجاع کلانتری‌های سطح شهر طی پارسال به صلح و سازش ختم شده است که این امر بیانگر اهمیت وجود و توسعه این مراکز در ارتقای سلامت روان و آرامش جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به کیفیت بالای خدمات مشاوره‌ای نیروی انتظامی و استفاده از نیرو‌های مجرب در حوزه روانشناسی، افزود: طی پارسال بالغ بر سه هزار مشاوره تربیتی، خانوادگی، آموزشی و روان‌سنجی در مرکز مشاوره آرامش پلیس کرمان ارائه شده است.

سرهنگ کارگر با بیان اینکه مرکز مشاوره آرامش پلیس کرمان در ارائه آموزش‌های مشاوره‌ای و مشاوره‌های فردی و خانوادگی به خوبی ورود کرده است، تصریح کرد: مرکز مشاوره پلیس در راستای اقدامات مددکاری و اجتماعی نیروی انتظامی راه اندازی شده؛ زیرا کمبود مهارت‌های زندگی و توجه نکردن به مشاوره موجب افزایش مشکلات اجتماعی از جمله مشکلات خانوادگی، طلاق‌های عاطفی و... می شود که در نهایت نیاز به مداخله انتظامی خواهد بود.

او به فعالیت ۱۹ ساله مرکز مشاوره آرامش پلیس اشاره کرد و بیان داشت: رویکرد فعالیت‌های مراکز مشاوره پلیس بر مبنای پیشگیری و ارتقای سلامت روان و افزایش مهارت‌های زندگی در بین مراجعان شکل گرفته که تاکنون نیز به خوبی نتیجه بخش بوده است.

رئیس مرکز مشاوره پلیس کرمان گفت: مرکز مشاوره آرامش پلیس در بسیاری از موارد به مراکز مداخله در بحران بهزیستی و اورژانس اجتماعی نیز کمک کرده و همواره بر مبنای تعامل با سایر دستگاه‌ها برای ارتقای سلامت در جامعه تلاش می‌کند.

او امانت‌داری را شرط اول در فعالیت‌های مرکز مشاوره آرامش پلیس کرمان عنوان کرد و افزود: تمامی موارد مطروحه در پرونده‌های وارده به این مرکز، محرمانه باقی می‌مانند و این مرکز بر مبنای امانت‌داری و صحت عمل توانسته اعتماد بسیار خوب مردم را جلب کند.

کارگر بر لزوم ارتقای فرهنگ مشاوره در حوزه‌های مختلف تاکید و تصریح کرد: داشتن جامعه سالم و به دور از هرگونه تخلف و آسیب اجتماعی یک هدف والا است که بر مبنای توسعه آموزش‌های همگانی و فعالیت‌های مشاوره‌ای و مددکاری دست یافتنی خواهد بود.

رئیس مرکز مشاوره پلیس کرمان بیان داشت: با حضور مشاوران و مددکاران در هر کلانتری می‌توان گام‌های موثری به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در هر حوزه استحفاظی برداشت و از سطح خرد تا کلان این اقدامات موثر را فراگیر کرد.

کارگر گفت: علاوه بر حضور مشاوران و مددکاران در اداره مشاوره مرکز استان، مددکاران و مشاوران در کلانتری‌ها نیز برای پیگیری مشکلات مردم و نقش آن‌ها در روند پرونده‌ها حضوری پررنگ دارند و خدمات رایگان ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی مشاوره رایگان مرکز مشاوره پلیس کرمان مرکز مشاوره آرامش پلیس بر مبنای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۸۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنوز بعد از سال ها درپی متولی در دریا هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شریفی پیش ازظهر چهارشنبه در ستاد ساماندهی سواحل با بیان تاکید بر رصد و شناسایی طرح‌های دریا در استان خواستار رفع آن شد و گفت: ما خدمات ملی و فراملی ارائه می‌دهیم ولی طرح دریا از ظرفیت و امکانات محلی و شهرستانی برخوردار است.

وی گفت: انتظار داریم ساحلی در خور شأن کشور داشته باشیم ولی خدمات توسط شهرداری و شهرستان ارائه می‌شود و لازم است نگاه ملی به سواحل برای ارتقای خدمات رسانی شود.

وی با بیان اینکه قوانین یکسان در زمینه طرح سالمسازی دریا وجود ندارد، گفت: هنوز بعد از سال‌ها دنبال متولی برای طرح‌های دریا هستیم و این مسائل باید حل شود.

شریفی عدم وجود صدای واحد و مشترک در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در طرح‌های دریا از دیگر مشکلات بیان کرد و گفت: همچنین تعداد طرح‌های سالمسازی دریا در منطقه کم است و از سوی دیگر بسیاری از ساختمان‌ها مشرف بر دریا و ساحل هستند و امنیت لازم برای حضور بانوان وجود ندارد.

فرماندار چالوس امکانات ضعیف نظیر دوش، رختکن، نظافت و فقدان آب بهداشتی سالم را از دیگر مشکلات طرح‌های دریا برشمرد و گفت: همچنین ۱۵۰ ناجی برای طرح‌های دریا در شهرستان لازم است و این افراد باید به درستی و در مناطق مشخص بکارگیری شوند.

کد خبر 6080880

دیگر خبرها

  • افتتاح سامانه تلفنی رایگان مشاوره حقوقی در آذربایجان شرقی
  • استقرار مدیرسرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان غربی
  • برگزاری اولین برنامه طرح شمیم و همیاران آرامش اجتماعی در اهواز
  • بیماران سرطانی گروه هدف پویش ملی سرطان هستند
  • مشاوران پلیس مرکزی بیش از ۴۲ هزار خدمت روانشناختی ارائه کردند
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • نجات یک شهروند از خودکشی در مسکن مهر لنگرود
  • هنوز بعد از سال ها درپی متولی در دریا هستیم
  • ارتقا سامانه، علت وقفه در ارائه خدمات نسخه نویسی الکترونیکی
  • تعرفه روانشناسی در سال ۱۴۰۳