Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، این روزهایی که نقد از عملکرد دولتمردان و مسؤولان اجرایی کشور نقل همه محافل شده است و گرانی‌های افسارگسیخته، نابه‌سامانی بازارهای مالی از جمله بورس و ارز بی‌تدبیری در برخی از مجموعه‌های کشور را بیشتر به رخ کشیده است؛ حالا در چنین شرایطی مسئله مطالبه‌گری بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطالبه‌گری که در فرمایشات رهبر معظم انقلاب خطاب به دانشجویان بیشتر دیده می‌شد، اخیرا رهبر معظم انقلاب این مسؤولیت خطیر و حساس را به همه جوانان انقلابی کشور واگذار کردند و به جوانان انقلابی توصیه فرمودند که اجازه ندهید علم مطالبه‌گری دست جریان نااهل بیافتد.

در چند ماه اخیر یا شاید بهتر بگوئیم بعد از ایجاد معاونت مطالبه‌گری در ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر در چهارمحال و بختیاری، جریانات متعدد مطالبه‌گری احیا و برخی هم برای اولین بار ایجاد شدند.

پرداختن به مشکلات مردم سرخون، پیگیری مطالبات حدود یک هزار کارگر اخراجی برفاب، فعال کردن ظرفیت‌های فرهنگی تپه نورالشهدا، برگزاری جلسات متعدد مطالبه‌گرانه با حضور مسؤولان ارشد استان از جمله استاندار، دادستان، فرمانده انتظامی، مدیران کل اجرایی استان و ... از جمله برخی از این اقداماتی بود که با محوریت معاونت مطالبه‌گری استان و به همت گروه‌های انقلابی و جوانان و نوجوانان دغدغه‌مند در استان کلید خورد.

آخرین برنامه جوانان انقلابی و مطالبه‌گران جلسه هم‌اندیشی و مطالبه‌گری با حضور دادستان مرکز استان و فرمانده انتظامی مرکز استان بود که بعداز ظهر امروز در شهرکرد برگزار شد؛ در زیر روایت خبرنگار فارس از این جلسه آمده است.

روایتی از یک جلسه متفاوت

از روزهای قبل دعوتنامه این جلسه به دستم رسیده بود، از شیوه دعوت در همان روز، می‌توان فهمید که باید خود را برای یک جلسه متفاوت آماده کنم؛ جلسه‌ای که با جلسات استانداری و سایر جلسات روتین دیگر تفاوت‌های ماهوی دارد؛ در این جلسه خبری از تعریف و تمجیدهای مرسوم و قربان صدقه رفتن‌های اداری نبود؛ همه دلی آمده بودند و شاید به همین دلیل دقیقا راس ساعت و بدون تاخیر جلسه را شروع کرده بودند؛ من هم که طبق معمول بر اساس ذهنیت قبلی با 15 دقیقه‌ای تاخیر رفتم به زحمت توانستم جایی را پیدا کنم؛ پنجاه، شصت نفری آمده بودند که همه سرگروه‌های جهادی بودند که با ستاد امربه معروف همکاری می‌کنند.

سرگروه‌های جهادی مطالبه‌گر، همه با دست پر آمده بودند/ مدیران از انتقادات برآشفته نشدند

وقتی یک به یک شروع می‌کردند به صحبت می‌دیدم در حد یک کارشناس خبره در حوزه تخصصی خود حرف برای گفتن داشتند؛ همه دست پر آمده بودند از کارگروه حجاب و عفاف گرفته که آمار دقیقی از وضعیت پارک‌ها به خصوص پارک بانوان داشت، تا کارگروه مبارزه با مواد مخدر و سایر کارگروه‌ها.

بدون ترس، با رعایت اخلاق ولی بسیار جدی مطالبات خود به دستگاه قضا و نیروی انتظامی را به مدیران ارشد این مجموعه‌ تذکر دادند؛ انگار آمده بودند مطالبه‌گری را از اعضای ستاد امر به معروف شروع کنند

بدون ترس، با رعایت اخلاق ولی بسیار جدی مطالبات خود به دستگاه قضا و نیروی انتظامی را به مدیران ارشد این مجموعه‌ تذکر دادند؛ انگار آمده بودند امر به معروف را از اعضای اصلی ستاد شروع کنند؛ هم فرمانده انتظامی و هم دادستان مرکز استان با شنیدن این انتقادات برعکس باور ذهنی من، نه‌تنها برآشفته نشدند بلکه از منتقدان تشکر هم می‌کردند؛ صفا و صمیمت، دلسوزی و جدیت گروه‌های جهادی مطالبه‌گر آنچنان فرمانده انتظامی را به وجد آورد که همان‌جا به معاونش دستور داد این جلسات هر ماهه برگزار شوند.

اهم موارد مطرح شده در جلسه توسط سرگروه‌ها

اشاعه فرهنگ بی‌عفتی در فضای مجازی توسط عده‌ای قلیل، کشف حجاب‌های موردی در برخی از مناطق شهرکرد، برخورد جدی با سارقان خرد، برخورد با توزیع‌کنندگان مواد مخدر، بی ثباتی در بازار و تفاوت معنادار قیمت اجناس در فروشگاه‌های مختلف، پیشگری از هنجارشنکی اوباش در سطح شهر، برخورد با دور دورهای عصرگاهی و شبانه در شهر، برخورد جدی‌تر دستگاه قضا با هنجارشکنان فرهنگی و... از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود.

گفتنی است در پایان جلسه از برخی از فرماندهان نیروی انتظامی که همکاری بیشتری با ستاد امربه معروف داشتند تقدیر شد.

امید است با پیگیری مستمر مصوبات این جلسات و همچنین فعال کردن سایر ظرفیت‌های اداری و مردمی موج ایجاد شده در حوزه مطالبه‌گری در استان چهارمحال و بختیاری به یک جریان قدرتمند و اثرگذار تبدیل شود.

انتهای پیام/3339/م

منبع: فارس

کلیدواژه: عملکرد دانشجویان رهبر معظم انقلاب بازارهای مالی فرمانده انتظامی مطالبه گری آمده بودند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۸۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید چگینی در دومین نشست کمیته ویژه وصول مطالبه‌ها در سال (۱۴۰۳) که با هدف ارایه گزارش وضع مطالبات شرکت‌های گاز استانی در سال ۱۴۰۲ و بررسی چالش‌ها و تمهیدات پیش‌بینی‌شده برای امسال برگزار شد، با اشاره به نقش مهم وصول مطالبه‌ها بر تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای کشور و تأمین رفاه عمومی با اتخاذ رویکرد جهادی برای وصول بدهی مشترکان با اولویت ابر بدهکاران تأکید کرد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در ادامه تاکید کرد: ارایه مستمر خدمات دولت، رونق اقتصادی کشور در طرح‌ها و پروژه‌های زیرساختی، منوط به تأمین منابع مالی است و یکی از اجزای مطلوب مصادیق آن توجه به وصول مطالبات است.

وی عنوان کرد: مدیران‌عامل شرکت‌های گاز استانی به عنوان رییس کمیته وصول مطالبه‌ها در استان و مدیران مالی این شرکت‌ها به‌عنوان دبیر کمیته، اهتمام ویژه‌ای به تحقق وصول مطالبه‌ها داشته باشند.

الزام پرداخت مطالبات برای توسعه طرح‌های شرکت ملی گاز ایران

مسلم رحمانی مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، گفت: وصول مطالبه‌ها و بهینه‌سازی مصرف از اولویت‌های شرکت ملی گاز ایران است و بی‌تردید حصول به نتیجه در این فرآیند با سختی و مشکلاتی همراه است. کمک به بخش مولد اقتصاد کشور با هدف جهش تولید، دغدغه جدی شرکت ملی گاز ایران است، اما در صورت نبود همراهی صنایع در پرداخت مطالبات، شرکت در خدمات‌رسانی با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

کد خبر 6088516

دیگر خبرها

  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است
  • ۳۰۰۰ جوان کهگیلویه و بویراحمد در انتظار وام ازدواج
  • تنبیه رژیم صهیونیستی مطالبه عمومی بود
  • ۲ راهبرد ایران برای افزایش اقتدار و حرکت به سوی قله
  • مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند
  • عقلانیت انقلابی راه حل مواجهه با معادله و حل مسائل کشور است
  • محموداباد، میزبان مسابقات فوتبال مناطق امید‌های کشور
  • عقلانیت انقلابی اهل دوقطبی‌های کاذب نیست
  • رئیسی: وحدت بین ایران و پاکستان ناگسستنی است
  • جلسه اضطراری حفظ سهمیه خوزستان!