Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-24@16:37:02 GMT

رعایت فاصله گذاری در اتوبوس‌ها ممکن نیست

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۸۲۷۵

مدیر شرکت اتوبوسرانی تهران گفت: در خط راه آهن - تجریش با حداکثر ظرفیت داریم سرویس دهی می کنیم و اگر بخواهیم فاصله گذاری 1.5 متری را رعایت کنیم باید از خود تجریش تا راه آهن اتوبوس بچینیم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمود ترفع مدیر شرکت اتوبوسرانی تهران در گفتگو با شبکه خبر گفت: در خط راه آهن - تجریش (خط شماره ۷ تندرو) با حداکثر ظرفیت موجود در این خط داریم سرویس دهی می‌کنیم، روی این خط حساسیت ویژه‌ای داریم از این جهت که تلاقی دارد با خطوط مترو و خط یک تندروی اتوبوسرانی که خطوط انبوه بر دیگری هستند که باعث می‌شوند تبادل سفر بین این خط و آن خطوط اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منتها مطلع هستید کل جامعه به وضعیت فعالیت عادی اش بازگشته و این خط پر مسافرترین خط اتبوسرانی بوده و الان هم با این که تعداد مسافرانش نسبت به قبل کاهش یافته هنوز هم پر مسافرترین خط اتوبوسرانی است و در واقع ما حداکثر ظرفیت سرویس دهی می‌کنیم و سرویس ما کم نشده به هر حال مسافر زیاد است.

او گفت: فاصله گذاری در واقع آن چیزی که مطرح می‌شود یعنی یک و نیم متری به هیچ وجه نمی‌شود اگر بخواهیم چنین فاصله‌ای رعایت کنیم احتمالا در هر اتوبوس ۱۰، ۱۵ نفر مسافر بیشتر نشود سوار کرد یعنی این که من باید از خود تجریش تا خود راه آهن اتوبوس بچینم که مردم بتوانند با آن فاصله گذاری از اتوبوس استفاده کنند در دیگر کشور‌ها هم شرایط همین است، منتها مردم هم خودشان باید رعایت کنند.

ترفع گفت: در بخش خصوصی ما هم بر عملیات ضد عفونی اتوبوس‌ها نظارت داریم هم خطوطی که پرمسافر هستند بر میزان استفاده از ماسک نظارت داریم، خوشبختانه با همکاری‌ای که بسیج شهرداری تهران و اجرائیات شهرداری تهران با ما دارند نظارت بر استفاده از ماسک را در ایستگاه ه‌ای پرمسافر آن خطوط را هم اجرا می‌کنیم.

او افزود: در خطوط اتوبوسرانی بخش خصوصی به خصوص خطوطی که از مرکز شهر یک کم دور بودند، از مراکز اقتصادی و سفر دورتر بودند، اصلا مسافر به حدی کم است که عمده اتوبوسران‌ها برایشان نمی‌صرفد که شاغل شوند وحشتناک درآمد‌ها کاهش پیدا کرده و هزینه‌ها به دلیل تحریم‌های ظالمانه افزایش پیدا کرده است.

ترفع گفت: خوشبختانه بعد از برگزاری چندین مناقصه توانستیم قرار دادی با یکی از کارخانه‌های داخلی برای خرید ۲۵۰ دستگاه ببندیم که ۱۲۰ دستگاهش اتوبوس و ۱۳۰ دستگاهش مینی بوس است که امیدواریم تا حدود ۲ هفته آینده اولین بخشش را از کارخانه تحویل بگیریم.

مدیر شرکت اتوبوسرانی تهران گفت: برای نوسازی ناوگان هیچ کمکی به ما نشده و این ناوگانی هم که دارد خریداری می‌شود از محل منابع مالی شهرداری تهران است. برچسب ها: پیگیری ، اتوبوس ، بلیت ، کرونا ، ماسک

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: پیگیری اتوبوس بلیت کرونا ماسک فاصله گذاری راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۸۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند

تین نیوز سید حسین میرافضلی :

بسیاری از کارکنان و مسافرین شهر تهران روزانه بین ۲تا۳ ساعت از عمر ارزشمندشان را در ترافیک های دردناک و آزار دهند و ضایع کننده عمر و نابودکننده آرامش در شهر تهران و کلان شهرها از دست می دهند . طی نیم قرن گذشته روند افزایش ترافیک شیب تندی داشته و اکنون در شرایط غیر قابل تحملی قرار گرفته ایم. ابتدا لازم است عواقب و خسارت های ترافیک دردناک تهران و کلانشهرهای ایران را مرور نمائیم که از جمله آنها عبارتند از:
۱- انتشار ده ها هزار تن co2 در هوای فضای تهران و کلان شهر ها که منجر به مرگ بیش از ده هزار نفر در سال و دچار شدن ده ها هزار نفر به انواع بیماری های سخت و دردآور کوتاه مدت و بلند مدت و دردهای لاعلاج می گردند.
۲- اتلاف و ضایع شدن ده ها میلیون لیتر بنزین و گازوئیل در ترافیک تهران و کلانشهر ها که منجر به از بین رفتن بیش از ۵ میلیارد دلار سرمایه های ملی  بین نسلی می گردد.
۳- انواع تصادفات جزئی و سخت که منجر به جراحت و کشته شده هزاران نفر از هموطنان عزیزمان می گردد.
 آیا ترافیک درد بی درمان است؟ شاید هیچ شهری در جهان شدت و وسعت دامنه ترافیک شهر تهران را نداشته باشد.  
همه عقلا و حکومت ها و دولت های توسعه یافته جهان در جهت درمان این درد جانکاه اقدامات اثرگذار و ارزشمندی انجام داده اند و مردم خود را به آرامش نسبی رسانده اند و شر دیو خون آشام ترافیک های سنگین را از سر ملتشان کوتاه نمودند. شهر استامبول در طول روز حدود ۲۵میلیون نفر ساکن و مسافر دارد طول این شهر حدود صد کیلومتر و عرض آن بطور متوسط ۱۵ کیلومتر است اما ترافیک این شهر خصوصا در مکان های پر تردد کمتر از شهر تهران است چرا؟
ستون فقرات حمل و نقل استامبول اتوبوس است بیش از ۸ هزار اتوبوس جدید و کم مصرف در این شهر فعال هستند. سرفاصله اتوبوس ها از یکدیگر حدود ۶۰ثانیه است متروی استامبول از نظر طول و تعداد خطوط کمتر از نصف تهران است اما از نظر تعداد واگن به طول خطوط، شرایط  بسیار مناسب تری دارد لذا از بهره وری بالاتری برخوردار است. سرفاصله هر قطار مترو حدود سه دقیقه است. راه حل اساسی معضل ترافیک تهران در درجه اول دو مطلب است 1-  تامین ۵هزار اتوبوس مدرن مورد نیاز تهران 2-  تامین کمبود ۱۵۰۰ واگن مترو مورد نیاز
 لازم نیست بابت بحران ترافیک تهران،  شهرداری به اعدام محکوم شود اما هر روز تاخیر در تامین اتوبوس و واگن های مورد نیاز تهران و کلانشهر ها خیانت به ملت و کشور است و عاملین چنین خیانتی بی شک می بایست شناسایی ومحاکمه و متناسب با نقش خود در این ظلم ها مجازات شوند. ممکن است در بررسی جامع و عمیق عاملین این معضل و بحران بزرگ صدها نفر محاکمه و بیش از صد نفر محکوم به انواع مجازات ها شوند اما چنین بررسی و محاکمه ای لازم است تا کسانی که به عمد یا با ترک فعل نقشی در عدم تامین اتوبوس های مورد نیاز شهر  و واگن های مورد نیاز مترو داشته اند عادلانه محاکمه و مجازات شوند.  ابتدا لازم است کلیه مسئولین و افراد دارای عنوان کارشناسی که بهر طریق ممکن در تامین اتوبوس ها و واگن های مورد نیاز تهران و کلانشهر ها نقشی داشته اند به نسبت سهمی که داشته اند شناسایی شوند.
اکنون دولت و مجلس و شوراهای کلانشهرها می بایست از هر طریق ممکن به سرعت بودجه مورد نیاز برای واردات هر چه سریعتر واگن های مترو و اتوبوس های مورد نیاز را تامین نمایند و قوانین مورد نیاز را مصوب نمایند. تاخیر در اجرای این طرح فوریت دار ملی هزینه های جبران ناپذیری به دنبال دارد و حتی ساعتی تاخیر قابل توجیه نمی باشد
لازم است همه مناطق با تجمع جمعیت شهر به خطوط مترو متصل شوند و این هدف بزرگ با تمام توان سرعت ممکن اجرائی گردد.  خطوط ویژه اتوبوس از شمال تا جنوب و شرق تا غرب از ابتدا تا انتهای مناطق جمعیتی شهر ایجاد گردد. چنانچه دو هدف فوق محقق گردد و مردم بتوانند بدون معطلی با قطار یا اتوبوس سفرهای درون شهری را انجام دهند ضرورت استفاده از خودروهای شخصی شدیدا کاهش خواهد یافت و بدین ترتیب بستر برای افزایش قیمت بنزین نیز فراهم خواهد شد. ضرورت دارد بسترهای قانونی و ابزار تشویقی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حرکت بزرگ ملی مهیا گردد.
 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  • تمدید خدمات خطوط شبانه ناوگان اتوبوسرانی شیراز
  • ورود ۵ هزار اتوبوس نو به حمل و نقل عمومی تا پایان سال
  • ورود ۵ هزار اتوبوس فعال به حمل و نقل عمومی تا پایان سال
  • امسال ۵۰۰ اتوبوس شهری اورهال می‌شود
  • در معابر لغزنده پایتخت فاصله طولی را رعایت کنید
  • راه اندازی خطوط اتوبوسرانی شمال به جنوب و شرق به غرب
  • ورود ۵۰۰۰ اتوبوس نو تا پایان سال به شهر تهران
  • کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس ها در غرب تهران
  • راه اندازی خطوط اتوبوسرانی شمال به جنوب و شرق به غرب در کرمانشاه