Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاضلی با بیان اینکه فعالیت رسانه‌های گیلان در دوران شیوع کرونا فداکارانه و ستودنی بود گفت: مطبوعات گیلان در ایام کرونا تسهیل‌بخش بسیاری از فعالیت‌ها بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «فیروز فاضلی» امروز(چهارشنبه، ۳۰ مهر) در نشست هم‌اندیشی با برخی از مدیران رسانه‌های استان با قدردانی از تلاش رسانه‌ها در مدیریت فضای روانی استان در بحران کرونا گفت: با همدلی و وفاق رسانه‌های استان فضای روانی حاصل از کرونا به بهترین صورت ممکن مدیریت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به کسب رتبه ششم این استان در برخورداری از مطبوعات و رسانه ها افزود: گیلان با ۱۰ روزنامه رتبه ششم، ۱۹۸ پایگاه خبری رتبه سوم و در مجموع مجوز ۳۹۵ مطبوعات، پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌ها رتبه ۶ کشوری را دارد.

 

وی با بیان اینکه مطبوعات گیلان در ایام کرونا تسهیل‌بخش بسیاری از فعالیت‌ها بودند اذعان کرد: بسترسازی برای ایجاد امید در جامعه و افزایش تاب‌آوری اجتماعی از مهمترین اقدامات رسانه‌ها در روزهای کرونایی بود چون جامعه ناامید، جامعه غیرقابل کنترل همراه با هرج و مرج خواهد بود.

 

فاضلی اقناع افکار عمومی، آگاهی‌بخشی و جلب مشارکت حداکثری را از دیگر خدمات رسانه‌ها در این ایام برشمرد و بیان کرد: رسانه‌ها همواره تلاش بر جذب مشارکت حداکثری داشتند چون نظام ما مبتنی بر آرا است و این مشارکت مولفه‌ای اساسی در نظام مردم‌سالاری دینی ما است.

 

وی با بیان اینکه اعتمادسازی عمومی جهت اجماع، فرهنگ‌سازی و آموزش سبک زندگی مبتنی بر همزیستی از دیگر اقدامات رسانه‌ها در این ایام بود اظهارداشت: در اسفندماه رسانه‌های معاند علیه گیلان به لحاظ آمار ابتلا به کووید۱۹ و تعداد جانباختگان فضاسازی کردند و فضای اطلاع‌رسانی، قبل از کرونا بر ما غلبه کرد اما به همت رسانه‌های استان و قدرت رسانه توانستیم این فضا را مدیریت کرده و آرامش نسبی را بر استان حاکم کنیم.

 

فاضلی پوشش فعالیت‌های دستگاه‌های نظارتی، تولید محتوای آموزشی، بهداشتی، تقویت فرهنگ کمک مومنانه، ایجاد مطالبه‌گری عمومی در برخورد با متخلفان، پرهیز از بازنشر جلوه‌های منفی و ابهام‌ آفرین در مدیریت شرایط و مراقبت از دامن زدن به هر نوع ۲ قطبی شدن و شایعه پراکنی را از دیگر اقدامات رسانه‌های گیلان در این ایام عنوان کرد.

 

وی با بیان اینکه کار فرهنگی در این استان به سبب پیشینه فرهنگی و وجود نخبگان و تحصیل‌کردگان بسیار حرفه‌ای است اذعان کرد: رسانه‌های استان در چارچوب نظام و در مسیر قانون فعالیت می‌کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان عدم بازنشر القائات و جریان‌های رسانه‌های معاند در این ایام را از دیگر خدمات شابسته رسانه‌های استان عنوان کرد.

 

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: بحران کرونا ویروس رسانه های گیلان رسانه های استان رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۸۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۶۱۹ پروانه تولید صنایع دستی در گیلان

مصطفی خانعلی‌نژاد گفت: از مجوز‌های صادر شده سال ۱۴۰۲، ۶۶ مورد جهت صدور کارت شناسایی، ۶۱۹ مورد صدور پروانه تولید انفرادی، ۶ مورد صدور و تمدید پروانه تولید کارگاهی، ۱۳۴۸ مورد جهت تمدید پروانه تولید انفرادی بوده است.

معاون صنایع‌دستی استان گیلان گفت: رشته‌های مورد فعالیت در این استان بیش از ۸۱ رشته می‌‍باشد که هنرمندان این شهرستان در رشته‌های تولیدات چوبی و حصیری، رشتی‌دوزی، سفال و سرامیک، لباس‌های محلی اقوام، بافته‌های داری و غیرداری، رودوزی‌های سنتی، بافتنی‌های سنتی و... مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: هم اکنون در استان گیلان بیش از ۴۹۰۰۰ نفر هنرمند صنایع‌دستی مشغول فعالیت هستند و ۱۳۴ کارگاه با پروانه تولید گروهی فعال است که این کارگاه‌ها در رشته‌های فوق الذکر مشغول به فعالیت هستند.

گفتنی است هنرمندان دارای پروانه‌های تولید انفرادی و کارگاهی می‌توانند از مزایایی، چون شرکت در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها، اهدای تسهیلات و شرکت در دوره‌های آموزشی و مهارتی بهره‌مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • صدور ۶۱۹ پروانه تولید صنایع دستی در گیلان
  • رو به سوی بحران؛ چالش‌های بزرگ صداوسیما در جذب مخاطب
  • جزئیات فعالیت مراکز اهدای خون اصفهان در شب‌های قدر
  • جزئیات فعالیت مراکز اهدای خون استان در شب‌های قدر
  • معرفی ویژه برنامه‌های رادیویی رسانه ملی در شب‌های قدر
  • وزش باد گرم در گیلان/ کاهش ۶ تا ۱۲ درجه ای دما از فردا
  • رفت و برگشت هوای آفتابی و بارانی در ایام نوروزی گیلان
  • بازگشایی راه‌های گلستان/ صدور هشدار نارنجی برای فعالیت‌های دریانوردی
  • چرا جوان‌ها از پیرها غمگین‌تر هستند؟
  • تزریق ۲۳۶۷ مورد واکسن هاری از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون