Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@03:16:50 GMT

اراضی عشایر محدوده کشت و صنعت مغان سنددار می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۸۳۹۴

اراضی عشایر محدوده کشت و صنعت مغان سنددار می‌شود

گروه استانها-استاندار اردبیل گفت: اراضی عشایر محدوده کشت و صنعت مغان سنددار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، اکبر بهنام جو عصر امروز در دیدار با معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: پس از تصویب واگذاری اراضی به عشایر مغان مقرر شد تا بعد از بررسی‌های لازم وزارت جهاد کشاورزی اراضی و روستاها را در چهار چوب قانون به نام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انتقال داده و این بنیاد نیز به نام عشایر سند صادر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مستندات و نقشه واحدهای مسکونی و طرح هادی و لیست روستاها در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت تا طبق قولی که به اهالی کشت و صنعت داده بودیم  به تعهد خود عمل کرده و برای اراضی و خانه‌های مسکونی این ساکنان  سند صادر شود.

خروج هر نوع اموال از شرکت کشت و صنعت مغان ممنوع اعلام شد / استقرار تیم بازرسی ‌در شرکتابطال کشت و صنعت مغان قدم بزرگی در راستای عدالتخواهی و احقاق حقوق بیت المال بودبررسی اموال ‌شرکت کشت و صنعت مغان /‌ دادستان مرکز اردبیل در شرکت مستقر شد + فیلم

استاندار اردبیل از تخصیص45میلیارد تومان اعتبار به پروژه های پایاب سد خداآفرین و آبیاری های تحت فشار استان خبر داد و گفت:  باید پیگیری بیشتری جهت جذب منابع و اعتبار لازم از سازمان برنامه و بودجه نیز انجام شود تا 13هزار هکتار از اراضی پایاب سد خداآفرین تاپایان سال جاری تکمیل و در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

بهنام‌جو تصریح کرد: بلاتکلیفی اراضی عشایر محدوده نشین کشت و صنعت مغان و پارس یکی از مطالبات به حق عشایر دشت مغان بود و در مورد  حق آبه و اراضی سه هکتاری  سالهای متمادی دغدغه مالکیت داشته‌اند که  با تصویب این لایحه دولت به اختلافات بین عشایر و کشت و صنعت‌ها، خاتمه داده شد.

وی  با بیان اینکه عشایر باید بیشتر مورد توجه و حمایت قرار گیرند، تصریح کرد:  با توجه به بررسی ها و پیگیری های انجام یافته چهارچوب واگذاری به زودی آماده می شود که همزمان با واگذاری واحدهای دامپروری، اقامتی و تجاری این اراضی نیز با صدور سند واگذاری قطعی می شود.

انتهای‌پیام/131/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشت و صنعت مغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۸۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل شناسایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، سیاوش نیرومند بعد از ظهر یکشنبه در بازدید از اراضی شهرستان اردبیل اظهار کرد: در سال گذشته تعداد ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در سطح حدود ۱۱ هکتار شناسایی شده است.

وی افزود: از این تعداد ۱۳۵ مورد با استناد به تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و ۳۹ مورد به استناد ماده ۳ قانون مذکور طبق احکام قطعی صادره از مراجع قضائی قلع و قمع شده و مابقی موارد شناسایی شده در دست اقدام است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل سطح اراضی آزادشده در سال گذشته را قریب به ۴۸ هزار متر مربع اعلام کرد و گفت: حفظ زمین‌های کشاورزی یکی از وظایف مهم این دستگاه است.

نیرومند ادامه داد: ما امانتدار اراضی کشاورزی هستیم و باید بهره‌برداری اصولی و صحیح از اراضی کشاورزی متعلق به نسل آینده داشته باشیم.

وی هدف از اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی را حفظ حقوق مردم و دولت دانست و افزود: مردم باید نسبت به موضوع حفظ زمین‌های کشاورزی و بهره برداری اصولی و صحیح از اراضی کشاورزی آگاه باشند و با جهاد کشاورزی همکاری لازم را داشته باشند.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل خاطرنشان کرد: از تمامی مالکین زمین‌های کشاورزی تقاضا داریم تا قبل از هر گونه تغییر کاربری برای اخذ مشاوره و مجوزهای قانونی به این مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌های حوزه خود مراجعه کنند.

کد خبر 6084640

دیگر خبرها

  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به شهرهای کشور
  • خراسان شمالی در پیشبرد طرح‌های مسکن رتبه هشتم را دارد
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل شناسایی شد
  • پروژه آبرسانی قشلاقات مغان تحویل شرکت آب و فاضلاب می‌شود