Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

امروز جلسه ستاد پیشگیری و هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در سالن کرامت استانداری برگزار شد، قم در هفته‌های گذشته وضعیت پرتلاطمی درزمینهٔ شیوع بیماری و روند صعودی مرگ‌ومیرها داشت آماری که مسئولان علوم پزشکی و دست‌اندرکاران امر سلامت قم را نگران کرده و به اعمال محدودیت‌های چند هفته ای هم ختم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تسنیم در این جلسه رئیس علوم پزشکی استان قم از کاهش نسبی روند بستری ها طی هفته گذشته خبرداد وگفت: وضعیت قم در رابطه با کرونا به یک حالت ثابت و روبه نزول رسیده‌ است اما نباید به این امر خوشبین بود چرا که اگر همچنان عادی انگاری در بین مردم کاهش یابد به همراه فصل سرما شاهد شیوع بیشتر این بیماری هستیم.

وی به همراه رئیس مرکز بهداشت گزارش و آمارهایی از روند و وضعیت ابتلا به بیماری در طی هفته گذشته ارائه دادند که جای بسی تامل دارد آن هم پایبند نبودن مردم قم به زدن ماسک و هم چنین روند افزایش مرگ و میر در بین سالمندان و افراد دارای سن 70 سال است که اگر خدایی نکرده در تجمعات غیر ضروری و یا بدون فاصله اجتماعی حضور یابند بحران و فاجعه جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

محمدرضا قدیر در این جلسه عنوان کرد: باید تا قبل از مدیریت این بیماری از برگزاری تجمعات غیر حضوری و همایش ها از سوی دستگاههای اجرایی پیشگیری شود و هم چنین مهدکودک ها و مراکز ورزشی مانند استخرها و ورزش های کشتی و کاراته تعطیل بمانند و محدودیت ها به مدت یک هفته دیگر تمدید شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین عنوان کرد: در زندان‌های قم به دلیل ویژگی‌های خاصی که در آن حاکم است باید سیاست جدی و پیشگیرانه‌ای صورت بگیرد.

وی افزود: شبستان امام راحل حرم مطهر حضرت معصومه(س) طی هفته‌های آینده به‌احتمال‌زیاد بازگشایی می‌شود و باید ماسک در ورودی حرم  در بین زائران توزیع شود و مقرر شد برای رعایت اصول بهداشتی در زندان قم حداکثر تلاش‌ها صورت گیرد و در حرم‌های مطهر و مسجد جمکران از ورود افراد خاص و معتادان متجاهر پیشگیری شود.

در این جلسه مدیر حرم مطهر حضرت کریمه اهل‌بیت حضرت معصومه (س) هم با ارائه گزارشی از رعایت اصول بهداشتی در این مکانهای مذهبی گفت: در حرم مطهر اصول بهداشتی کاملاً رعایت و حتی مورد رضایت دست‌اندرکاران امر بهداشت و سلامت قرارگرفته است طی جلساتی که داشتیم مقرر شد باوجود فصل سرد سال موضوع بازگشایی شبستان امام خمینی (ره) بررسی و بحث شد که باید این امر باوجود فصل سرد برای راحتی زائران پیگیری شود.

حجت‌الاسلام‌عبدی افزود: بعضا افراد بلاتکلیف و معتادان متجاهری در حرم حضور خواهند یافت که این امر برای افراد سالم و دیگر زائران خطرناک است باید درزمینهٔ نگهداری و جمع‌آوری آن‌ها تصمیم‌گیری شود.

معاون امور زائران استانداری قم هم گفت: باید در ستاد استانی کرونا گزارشی از عملکرد مسجد جمکران و حرم مطهر هم ارائه شود خادمان این حرم‌ها به‌عنوان سربازان سلامت همکاری خوبی دارند.

قم با کمبود کمپ نگهداری معتادان متجاهر روبرو است

فرمانده انتظامی قم نیز در این جلسه گفت: جمع‌آوری متکدیان در سطح شهر بر عهده شهرداری است و این نهاد نیز عملکرد مطلوبی در این زمینه تاکنون داشته است.

سرهنگ سید محمود میر فیضی اضافه کرد: روزانه به‌صورت متوسط 25 معتاد متجاهر در قم دستگیر و تحویل کمپ‌های نگهداری می‌شوند.

وی ادامه داد: ظرفیت کمپ‌های نگهداری معتادان متجاهر در قم 750 نفر است درحالی‌که هم‌اکنون 950 نفر در این کمپ‌ها حضور دارند.

فرمانده انتظامی قم گفت:میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نیروی انتظامی بیش از 97درصد است.

میر فیضی افزود: در این شرایط کرونایی باید محلی اضطراری برای نگهداری معتادان متجاهر در قم در نظر گرفته شود، روزانه 2 هزار و 200 نفر به‌صورت میانگین به مراکز انتظامی قم مراجعه می‌کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم نیز ابراز داشت: شهرداری برای جمع‌آوری متکدیان، کارتن‌خواب‌ها و معتادان متجاهر برنامه مدونی دارد و وضعیت قم در این رابطه بحرانی نیست.

سید امیر سامع گفت: با همکاری مسئولان حرم مطهر حضرت معصومه(س) و نیروی انتظامی از ورود افراد متجاهر به حرم جلوگیری به عمل خواهد آمد و افراد شناسایی‌شده به مراکز غربال‌گری منتقل می‌شوند.

اجرای برنامه‌هایی برای جمع‌آوری و غربالگری معتادان

معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: متکدیان و معتادان متجاهر از اطراف حرم‌های مطهر با برنامه‌ریزی جامعی از سوی شهرداری جمع‌آوری می‌شوند و به مرکز غربالگری منتقل خواهند شد این افراد بسیار خطرناک و زمینه بیماری مضری دارند با همکاری پلیس این برنامه را در اطراف مسجد جمکران حرم و شهر قم اجرا می‌شود.

گفتنی است در پایان از خانواده‌های شهدای جهادگران سلامت استان قم با اهدای لوح تقدیری تقدیر شد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: کرونا در قم ستاد ملی کرونا شبستان های حرم صراط معتادان متجاهر جمع آوری حرم مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۸۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعات کار طولانی در جوانی احتمال افسردگی و بیماری در میانسالی را افزایش می‌دهد

ایتنا - پژوهش‌ها نشان می‌دهد ساعات کار نامعقول ممکن است احتمال افسردگی و بیماری مزمن را افزایش دهد.
بر اساس بررسی جدیدی که در پلاس وان (PLOS One) منتشر شده است، پژوهش نشان می‌دهد که کار کردن شب دیروقت و برنامه‌های کاری نامعقول در جوانی ممکن است به افزایش خطر ابتلا به افسردگی و ضعف سلامت در دوره میانسالی منجر شود.

ون جویی هان، استاد دانشگاه نیویورک و نویسنده این پژوهش، پس از سه دهه بررسی برنامه کاری و الگوی خواب ۷۰۰۰ آمریکایی، متوجه شد که فقط یک‌چهارم افراد شرکت‌کننده طی روز و در ساعات منظم کار می‌کردند.

از افراد شرکت‌کننده در پژوهش از سن ۲۲ تا ۵۰ سالگی مصاحبه گرفته شد، و سه‌چهارم جامعه نمونه پژوهش کارگران آمریکایی متولد دهه ۱۹۶۰ بودند. برخلاف کارگرانی که روزکار بودند، کارگرانی که وقتی جوان‌تر بودند شیفت کاری شب یا چرخشی داشتند در نهایت گزارش دادند با مشکل خواب دست‌و‌پنجه نرم می‌کردند و بیشتر احتمال داشت در سن ۵۰ دچار بیماری و افسردگی شوند.

هان پس از دهه‌ها ساعات کاری طولانی و ذهنیت فرهنگ سخت‌کوشی، وقتی ۴۰ ساله بود پزشک به او گفت سن بیولوژیکی‌اش ۶۰ ساله است. این مسئله سبب شد تا تحقیق کند آیا ساعات کار طولانی می‌تواند اثر بلندمدت بر سلامت داشته باشد.

هان در مصاحبه‌ای روی زوم به ان‌پی‌آر (NPR) گفت: «کار دارد ما را بیمار و بیچاره می‌کند. کار قرار است به ما امکان جمع‌آوری منابع بدهد. اما برای بسیاری از افراد، کارشان به آن‌ها اجازه چنین کاری را نمی‌دهد. آن‌ها در واقعا به مرور زمان نزارتر و نزارتر می‌شوند.»

 

هان گفت ابراز امیدواری کرد پژوهش او «منابعی فراهم کند تا به افراد کمک کند وقتی به‌دلیل کار از لحاظ جسمی خسته و از لحاظ احساسی تحلیل رفته‌اند، زندگی شاد و سالمی داشته باشند.»

هان متذکر شد: «می‌توانیم بگوییم که آن‌ها داوطلبانه می‌خواهند ساعات طولانی کار کنند، اما در واقعیت، مسئله ساعات طولانی کار کردن داوطلبانه نیست. آن‌ها احساس می‌کنند که فرهنگ کار از آن‌ها می‌خواهد که ساعات طولانی کار کنند، وگرنه ممکن است مجازات شوند.»

یافته‌های پژوهش او نشان داد کسانی که استراحت مناسب را فدای کار کرده بودند از لحاظ آماری بیشتر احتمال داشت به افسردگی یا مشکلات سلامت دچار شوند.

او گفت: «وقتی کار به یک عامل استرس‌زای روزمره تبدیل می‌شود، پیامدهایش برای سلامت از آن نوعی است که می‌توانید انتظار داشته باشید ۳۰ سال بعد ببینید.»

این پژوهش ممکن است ارتباط شب‌کاری و شیفت‌های چرخشی با کم‌خوابی و ضعف سلامت را نشان دهد، اما نتوانسته است شواهد محکمی بیابد که یکی عامل مستقیم دیگری است. با وجود این، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا متذکر شده است که خواب ناکافی می‌تواند به افزایش احتمال بیماری‌های مزمن از جمله دیابت، بیماری قلبی و چاقی منجر شود.

دیگر خبرها

  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز
  • ساعات کار طولانی در جوانی احتمال افسردگی و بیماری در میانسالی را افزایش می‌دهد
  • جمع‌آوری و دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • ارجاع ۲۳ معتاد متجاهر به مراکز ترک اعتیاد در شوش
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ نفر از معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ معتاد و سوداگر مرگ در لنگرود
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • زاکانی: ظرفیت پذیرش در مراکز ماده ۱۶ بیشتر شده است | امیدواریم مشکل معتادان متجاهر را با مشارکت مردم حل کنیم