Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر سیما لاری سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به تعطیلات پیش رو تاکید کرد: از کلیه هموطنان می‌خواهیم به منظور حفظ سلامت خود و خانواده‌شان از هرگونه اقدام به سفر جدا خودداری کنند.

لاری در بخش دیگری از صحبتش از وضعیت حاد استان یزد در روزهای کرونایی خبر داد و گفت: پس از گذر از خیز شدید بیماری در اسفندماه سال گذشته در استان یزد و عبور از یک خیز ضعیف‌تر در مرداد سال جاری، از اواسط شهریور نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان مجددا روند افزایشی به خود گرفته و این روند صعودی با شیب تندی در حال امتداد است و هم‌اکنون تمامی شهرستان‌های استان یزد در وضعیت قرمز بیماری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی درباره میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان اظهار کرد: رعایت پروتکل‌ها در یزد ۶۳ درصد گزارش شده است. همچنین میزان استفاده از ماسک توسط مردم در اماکن عمومی ۶۰ درصد و در وسایل نقلیه عمومی ۵۴ درصد گزارش شده است.

لاری گفت: در هفته چهارم مهرماه بروز موارد بستری در استان با افزایش نسبت به هفته ماقبل حدود ۲۸ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزارنفر جمعیت گزارش شده است که میزان بروز در این شاخص با اختلاف قابل توجهی بالاتر از میزان متوسط کشوری است. همچنین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در یزد ۲۴.۵ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت است که میزان بروز این شاخص نزدیک به میزان متوسط کشوری است.

چه خبر از محدودیت‌های جاده‌ای؟

اما درحالی‌که سخنگوی وزارت بهداشت به عنوان نماینده این وزارتخانه از مردم خواهش کرده که در تعطیلات پیش رو به سفر نروند، سرهنگ ایوب شرافتی، جانشین رئیس پلیس راهور کشور درباره محدودیت‌های ترافیکی در محورهای کشور طی تعطیلات پیش رو گفته است: در خصوص محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت سفر تا این لحظه هیچ محدودیت و ممنوعیتی برای تردد خودروهای سواری و منع سفر در جاده‌ها اعمال نشده است.

سرهنگ شرافتی اظهار کرد: البته در تعطیلات پیش رو هیچ تصمیمی برای ارائه تسهیلات تردد به خودروها در جاده‌های شمالی نخواهیم داشت و براین اساس هیچ یک از جاده‌های کشور به منظور سهولت تردد و تخلیه سریع بار ترافیک یکطرفه نخواهد شد.

جانشین پلیس راه کشور درباره محدودیت های اعمال شده برای موتورسیکلت ها و وسایل نقلیه سنگین در تعطیلات پیش رو نیز گفت: یکسری محدودیت ها از چهارشنبه ۳۰ مهر ماه تا دوشنبه پنجم آبان ماه برای تردد موتور سیکلت ها و وسایل نقلیه سنگین اعمال شده که بر این اساس تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه ۳۰ مهرماه تا ساعت ۶ صبح روز دوشنبه پنجم آبان ماه در محورهای کرج - چالوس، هراز ، فیروزکوه و محور تهران - سمنان - مشهد و بالعکس ممنوع است.

وی با اشاره به محدودیت های وضع شده برای وسایل نقلیه سنگین به استثناء حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی نیز گفت: تردد کلیه تریلرها کماکان در محور هراز  ممنوع است. همچنین تردد کلیه کامیون ها و کامیونت ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز چهارشنبه ۳۰ مهرماه و همچنین از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۲ بامداد روزهای بعد روزهای پنجشنبه، جمعه، شنبه، یکشنبه و دوشنبه در محور هراز ممنوع است.

کد خبر 559174 برچسب‌ها كروناويروس وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران سفر - جاده

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران سفر جاده تعطیلات پیش رو وزارت بهداشت وسایل نقلیه محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۸۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش زنده| نشست خبری ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3072821 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • محدودیت‌ های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور
  • محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور
  • ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های مازندران
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • هشدار محدودیت تردد در محور کرج-چالوس
  • اعمال محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین
  • پخش زنده| نشست خبری ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه