Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس؛ پیگیری مطالبات فارس من مهم‌ترین اولویت گروه‌های مختلف خبرگزاری است. مطالبات و پویش‌هایی که آمار آنها در سامانه تصاعدی در حال افزایش است. روزانه صدها کمپین تازه و هزاران شماره‌تلفن‌همراه جدید همه و همه نشان از اعتماد شما است. البته که پیگیری خبرنگاران فارس برای مطالبات شما همیشه همراه موفقیت نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماجرا چیست؟ چند درصد از پویش‌های مردم تا امروز به نتیجه رسیده است؟

 

بررسی آماری مطالبات فارس من؛ کدام پویش‌ها نصاب پیگیری را تأمین کردند؟

۲۱۸۳۷ پویش تا این لحظه در فارس من ثبت و منتشر شده است؛ پویش‌هایی که تک‌تک آن‌ها روایت‌گر دردها و مطالبات یک تکه از این مردم شریف است. البته که پیگیری ده‌ها هزار سوژه همزمان بیشتر شدنی نیست. برای همین چنان‌چه می‌دانید تنها مطالباتی روی میز خبرنگاران قرار گرفته، که توانسته باشند نصاب لازم را کسب کنند. این نصاب برای اولین پیگیری تنها ۵۰ امضا است. برای آشنایی با نصاب‌‌های مختلف انواع کمپین‌ها این گزارش را مطالعه کنید.


نمایه برخی سوژه‌های تاریخ فارس من

چند درصد از همه مطالبات ثبت‌شده در فارس من اما توانسته‌اند نصاب پیگیری را کسب کنند؟ ۸۲۸۱ پویش؛ یعنی ۳۷ درصد. حجم کمپین‌های ارسال‌شده آنقدر بالا است که لاجرم باید آنها را اولویت‌بندی کرد. اولویت‌بندی مستقیماً مرتبط با خواست شما است. البته که هرچه امضاهای یک سوژه بالاتر برود، به‌معنای داغ‌تر بودن آن در میان افکار عمومی است. چنان‌چه می‌دانید تعهد خبرنگاران فارس انجام تنها یک پیگیری برای کمپین‌های بالای ۵۰ امضا است.

 

چند پویش توانسته‌اند بالای ۵۰۰ امضا جمع کنند؟ ۷۱۴ سوژه؛ که از میزان ۴۵۱ کمپین(۲درصد کل پویش‌ها) از جنس «مطالبه»اند. یعنی سوژه‌هایی که برای درخواست یک موضوع از مسؤلین مرتبط ایجاد شده‌اند. مابقی سوژه‌ها یا از جنس «خبر»، یا «پیشنهاد و انتقاد» یا حتی «کار خیر» بوده‌اند. البته که «موفق» بودن یا نبودن یک سوژه مثلاً برای خبر یا کار خیر عملاً بی‌معنا است. تنها کسانی انتظار پیگیری و نتیجه را دارند، که پویشی از جنس «مطالبه» ثبت کرده‌اند.

 

کمپین‌های بالای ۵۰۰ امضا طبعاً بیشترین اولویت را برای پیگیری میان خبرنگاران گروه‌های مختلف خبرگزاری داشته‌اند. البته که همین مداومت در پیگیری‌ها می‌تواند شانس توفیق یک مطالبه را افزایش دهد. سؤال بعدی اینجاست؛ پیگیری چند درصد از این مطالبات حالا به نتیجه رسید؟ به بیان بهتر چند کمپین از ابتدای تأسیس فارس من به سوژه «موفق» تبدیل شد؟ ببینیم:

 

۱۵۰ پویش از میان ده‌ها هزار پویش ثبت‌شده شما توانست با پیگیری‌های همکاران من «موفق» شود. نمایه تک‌تک آنها از این پیوند قابل مشاهده است. به بیان آمار یعنی، ۰.۶۸ درصد از کل سوژه‌ها و ۳۳ درصد از تمام مطالبات بالای ۵۰۰ امضا. بعبارت بهتر یعنی بیش از یک‌سوم مطالبات بالای ۵۰۰ امضا تا امروز در «فارس من» به‌نتیجه رسیده است. آماری که البته مطلقاً قانع‌کننده نیست؛ ولی قابل توجه است.

البته که مستحضرید توقع آن‌که پویش‌هایی با ۵۰ امضا یا کمتر «موفق» شوند، واقع‌بینانه نیست. داغ شدن یک مطالبه هم اولویت و کیفیت پیگیری‌های همکاران من را افزایش خواهد داد، هم ضریب اهمیت رسانه‌ای آن‌را. مثلاً همین مطالبه جلوگیری از قیمت‌گذاری دستوری فولاد؛ مطالبه‌ای که خیلی زود در فارس من توانست ۲۵ هزار امضا جمع کرده و حسابی داغ شود. همین هم احتمالاً باعث شد خیلی سریع به‌موفقیت برسد.

 

«موفق» بودن یا نبودن؛ مسأله این است!

پای حرفمان هستیم؛ «فارس من» قرار بود از همان روز نخست کمپین‌های بالای ۵۰ امضا را «پیگیری» کند. البته که «موفق» بودن یا نبودن هر مطالبه‌ای دست خبرنگار که چه عرض کنم، در حوزه اختیارات خبرگزاری هم نیست! در همین رابطه در یک گزارش مفصلاً بزرگ‌ترین کمپین‌های تاریخ سامانه را که «موفق» نشد، بررسی کردیم. کمپین‌هایی که هرکدام بالای ده‌ها هزار امضا جمع‌آوری کرده بود. اطلاعات بیشتر اینجا.

 

فرهنگ پاسخگویی یا احترام به افکار عمومی بهرحال اگر در میان مدیران ما نهادینه می‌شد، البته که اوضاع فرق می‌کرد! مستحضرید که؛ برخی حضرات مسؤل اساساً بنای کار کردن ندارند؛ پاسخگو هم نیستند. اصطلاحاً «خبرنگار جِن است و آنها بسم‌الله!» بعضی از مطالبات مردم هم بعلاوه آن‌قدر گسترده یا ریشه‌ای است، که حل‌وفصل آن کار و هم‌یاری ملی می‌طلبد. مثلاً حل معضل بیکاری. یا مهار تورم. یا حل بحران مسکن. و مطالبات و پویش‌هایی از این دست.

 

همه این حرف‌ها اما دلیل موجهی برای دست روی دست گذاشتن نیست؛ نباید تسلیم شد. هر مطالبه‌ای را ولو گسترده ولو تاریخی باید پیگیری کرد. همین گفت‌وگوها همین فضای رسانه‌ای سرآخر مدیران تصمیم‌گیر را ناگزیر از اقدام و عمل خواهد کرد. برای همین «فارس من» مطلقاً نه سر تسلیم دارد، نه کوتاه آمدن! هم‌چنان که قبلاً وعده شد، تک‌تک مطالبات آن‌ها روی چشمان ما است. همه آن‌ها که نصاب‌های مختلف را تأمین کنند، حتماً پیگیری خواهد شد.

 

فارس من حالا میلیون‌ها مخاطب دارد؛ میلیون‌ها شهروند دغدغه‌مندی که برای پیگیری مطالبات‌شان به ما اعتماد کردند. همین بزرگ‌ترین لطف خدا و مهم‌ترین سرمایه خبرگزاری است. البته که تلاش مضاعف برای پاسخگویی به انتظارات شما ضروری است. برای ما دعا کنید؛ برای توفیق خدمت‌گذاری؛ برای پیگیری بهتر مطالبات خلق‌الله؛ برای آن‌که درمقابل دریای اعتماد و مهربانی سرافکنده نباشیم.

 

گزارش از محمد آزادی

انتهای پیام/ ع

منبع: فارس

کلیدواژه: تلفن همراه مطالبات کمپین فارس من خبرگزاری فارس محمد آزادی مطالبات موفق فولاد بودن یا نبودن پیگیری ها پویش هایی بالای ۵۰ کمپین ها سوژه ها فارس من ۵۰ امضا پویش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۸۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش، فدایی بودن برای ملت را با خون امضا کرده است

از هم‌رزمان شهید علی صیاد شیرازی است که 35 سال در ارتش خدمت کرد، خدمتی که آن را با هیچ چیز دیگری عوض نمی‌کند؛ امیر غلامحسین دربندی از شعار فدایی بودن ارتش برای ملت می‌گوید، شعاری که نیروهای ولایت‌مدار ارتش با نثار خون خود در سال‌های دفاع مقدس آن را امضا کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال و بختیاری، روز ارتش بهانه‌ای است برای تجلیل از بزرگ‌مردان جان به کف در این ارگان که در طول چهار دهه پس از پیروزی انقلاب مصداق بارز «ارتش فدای ملت، ملت برای ارتش» در ایران اسلامی را به منصه ظهور رساندند.

فرارسیدن این روز بهانه‌ای شد تا پای صحبت‌های یکی از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس ارتشی بنشینیم، سرتیپ دوم امیر دربندی که در سال ۱۳۳۴ در تهران متولد شد، او در سال ۱۳۵۱ در رسته بهداری به استخدام ارتش درآمد و در مرکز آموزش بهداری نیروی زمینی مشغول به خدمت شد و پس از گذراندن دوره آموزشی در سال ۱۳۵۳ به هوانیروز اصفهان منتقل شد.

سرتیپ دربندی در دوران پیش از انقلاب، هم‌گام با نیروهای انقلابی و نظامیان هم‌فکر خود به صف راهپیمایی‌ها پیوست، او پس از گرفتن دیپلم در سال ۱۳۵۸ و طی دوره افسری، در اول شهریور ۱۳۵۹ به گردان ۱۴۵ پیاده لشکر ۹۲ زرهی اهواز که در پادگان تیپ ۳ دشت آزادگان قرار داشت، منتقل شد، در آن زمان هنوز جنگ آغاز نشده بود.

در سی‌ویکم شهریور سال ۱۳۵۹ تهاجم عراق با حمله هوایی به فرودگاه‌های کشور آغاز شد، از این زمان، سرتیپ دربندی همراه با تیپ ۳ در منطقه حضور پیدا کرد و تا پایان جنگ در مناطق عملیاتی خوزستان به انجام وظیفه پرداخت و در تمام عملیات‌ها از جمله ارتفاعات الله‌اکبر، طریق‌القدس و فتح‌المبین به‌عنوان افسر بهداری، حضور چشم‌گیری داشت و در تخلیه مجروحان در خط مقدم جبهه‌ها نقش مهمی ایفا کرد.

امیر دربندی پس از ۳۵ سال خدمت در ارتش جمهوری اسلامی بازنشسته شد و امروز نیز به‌عنوان یکی از فعال‌ترین راویان دوران دفاع مقدس در هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی مشغول به خدمت است.

ارتش امروز، ارتش ولایی، مکتبی و وطن‌دوست است

امیر سرتیپ دوم غلامحسین دربندی چگونگی حضورش در ارتش را این‌گونه بیان می‌کند: برادر، دایی و بستگانمان در ارتش خدمت می‌کردند و من از کودکی به لباس نظامی که لباس خدمت است خیلی علاقه‌مند بودم و دوست داشتم در این لباس به مردم خدمت کنم که این دلیل حضور من در این ارگان شد.

وی تفاوت ارتش قبل از انقلاب و بعد از انقلاب را این گونه توصیف می‌کند: ارتش قبل از انقلاب یک ارتش سلطنتی و هدف از ایجاد آن حفظ تاج و تخت و یک فرد و یک خانواده بود اما امروز ارتش، ارتش ولایی، مکتبی و وطن‌دوست است که برای حفظ اقتدار جمهوری اسلامی تلاش می‌کند و منافع ملی را بر منافع یک فرد ترجیح می‌دهد.

سرتیپ دربندی با بیان اینکه، شاکله ارتش در شرایط انقلاب با مردم و امام (ره) بود، می‌افزاید: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با همان لباس‌های نظامی به خیابان‌ها می‌امدیم و علیه رژیم ستم شاهی مبارزه می‌کردیم، در پادگان کتاب حکومت اسلامی امام (ره) را دست به دست می‌کردیم تا با تفکرت امام (ره) آگاه شویم.

وی تصریح می‌کند: پس از پیروزی انقلاب ارتش به عنوان یک بازوی توانمند انقلاب و امام (ره) شروع به دفاع از ارزش‌های کرد و همین نکته باعث شد که منافقان شعار انحلال ارتش را مطرح کنند که امام (ره) مطرح کردند مگر می‌شود کشوری بدون ارتش باشد و بیست‌ونهم فروردین را روز ارتش اعلام کردند و گفتند: ارتش هر سال در روز رژه برود و اقتدار خود را نشان دهند.

این پیشکسوت ارتش و دفاع مقدس با بیان اینکه شهدا چراغ‌های را ما هستند، ابراز می‌کند: شهید سپهبد صیادشیرازی از شهدایی است که من از او درس تبعد، شجاعت، شهامت، ولایت‌مداری و مشورت‌پذیری را یاد گرفتم.

سرتیپ دوم غلامحسین دربندی کنار پیکر شهید صیاد شیرازی


سرتیپ دربندی با اشاره به شعار ارتش فدای ملت ادامه می‌دهد: ارتش همیشه در صف اول فداکاری قرار دارد و ۴۱ هزار شهید در دوران دفاع مقدس گواه پای‌بندی بر عهد این نیروی نظامی است، عهدی که بر مبنای اسلام و فداکاری برای مردم است، شما می‌بینید در حوادث گوناگونی که اتفاق می‌افتد ارتش در همان لحظات اول حضور پیدا می‌کند.

شما دیدید در همین سیل آق قلا یک ارتشی در برابر یک پیرزن خم شد و به پیرزن گفت که روی من پا بگذار و برو یا شما می‌بیند در سرما و برف شدید در غرب شکور نانوایان ارتش روزی ۲۰۰ نان پخت می‌کردند و به مردم می‌داد یا در سیل پل‌دختر ارتش، پلی را که حداقل چند ماه طول می‌کشید، برای رفاه مردم در عرض ۲۴ ساعت درست کرد، ارتش حتی در این راه هم شهید داده و جزو افتخاراتش است.

وی اضافه می‌کند: ارتش جمهوری اسلامی امروز مصداق اشداء علی الکفار رحماء بینهم است، ارتشی شجاع و مقتدر در مقابل دشمن و فداکار و خدمتگزار در برابر مردم فداکاری امروز در تک تک سلول‌های بچه‌های ارتش نهادینه شده است و شما مقایسه کنید با نیروهای ارتش آمریکا و اسرائیل که در نبردها خودشان را نجس می‌کنند یا پا به فرار می‌گذارند.

کد خبر 745311

دیگر خبرها

  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • مطالبات شهرداران کلانشهرها پیگیری می‌شود
  • کنسرت‌ها در انحصار مافیای موسیقی
  • گره‌گشا نبودن وام مسکن برای خانه‌دارشدن مردم
  • ۵۰۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند
  • ‌آزادی ۱۴۰ زندانی و صلح و سازش در ۳۶۶ پرونده محکوم به حبس در پویش نذر رهایی
  • اخذ موافقت نامه اصولی احداث واحد اتانول سنتزی در پتروشیمی فارابی
  • ارتش، فدایی بودن برای ملت را با خون امضا کرده است
  • آزادی ۱۴۰ زندانی محکوم مالی در فارس
  • مسأله حجاب و اهمیت همگرایی ملی