Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@12:44:48 GMT

امروز شاهد تبعات رفتارهای شهریور ماه هستیم

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۸۹۸۰

امروز شاهد تبعات رفتارهای شهریور ماه هستیم

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار کاشمر گفت: رفتارهایی که در شهریور ماه با بازگشایی مدارس، تعطیلات تابستان، رفت‌ و آمدها و برگزاری مراسم‌های مختلف شکل گرفت؛ منجر شد تا در این هفته و هفته‌های آینده شاهد تبعات آن‌ها باشیم.

مسلم ساقی در چهل و چهارمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا که روز چهارشنبه در سالن همایش‌های فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: محدودیت‌های شهرستان در ۱۳ گروه شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و سایر زبان‌سراها و آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، استخرهای سرپوشیده، سینما، تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ‌موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، مساجد و مصلاها، مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته، جودو و موارد مشابه، کافه، قهوه‌خانه و چایخانه‌ها بدون عرضه مواد دخانی، باغ‌ وحش و شهربازی‌ها، مراکز تفریحی آبی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های بدن‌سازی و عدم برگزاری نماز جمعه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این محدودیت‌ها به مدت یک هفته در کاشمر اعمال خواهد شد، افزود: اگر نیاز باشد با اعلام نظر متولیان در هر بخش مجدد محدودیت‌ها قابل تمدید خواهند بود.

فرماندار کاشمر مطرح کرد: شهرستان کاشمر در وضعیت قرمز و هشدار قرار دارد، متأسفانه تعداد بستری‌های بیمارستان شهید مدرس در بالاترین سطح خود از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون قرار دارد و این مهم باعث شده تا کاشمر در کنار چهار شهرستان قرمز استان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه این محدودیت‌ها در ۵ شهرستان شامل کاشمر، گناباد، نیشابور، تربت‌حیدریه، سبزوار در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: انتظار داشتیم پروتکل‌های بهداشتی بیشتر از این رعایت می‌شد.

وی اظهار کرد: مشهد به نسبت جمعیت وضعیتی بهتر از ما دارد، اگر چه قبلاً مدعی بودیم وضعیت ما از شهرهای اطراف بهتر است اما اکنون ما هم درگیر شدیم و این نشان داد که ویروس هیچ مرزی را نمی‌شناسد.

فرماندار کاشمر بیان کرد: در هفته گذشته مواردی داشتیم که با تشنج و ایست قلبی مراجعه کردند و حتی در بیمارستان با نمونه مثبت فوت نمودند، هر چند برخی آگاهانه و یا مغرضانه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مخالفت می‌کنند اما مدیران و مسئولان در حوزه پیشگیری باید هر اقدام لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: متأسفانه طی هفته گذشته ۳۲ درصد نیروهای حوزه بهداشت و درمان کاشمر به کرونا مبتلا شدند، شرایط برای پرستاران و پزشکان و کادر درمان که زحمات بسیاری می‌کشند، بسیار سخت شده است.

ساقی گفت: نباید فراموش کرد که جان افراد در میان است، اگر هر کدام از مسئولان در حیطه وظایف خود کوتاهی کنند باید پاسخگو باشند و در جای خود برخوردهای لازم با متخلفان صورت گیرد.

رئیس ستاد مبارزه با کرونای شهرستان کاشمر مطرح کرد: تمامی آرامستان‌ها صبح و عصر تعطیل خواهند بود و تدفین افراد غیر کرونایی با حداقل جمعیت برگزار می‌شود، همچنین برای نظارت بر نانوایی‌ها نیروهای افتخاری اعلام آمادگی کردند و مشکلی نداریم.

ساقی یادآور شد: به طور مداوم باید از قصابی‌ها به خصوص قصابی‌های غیر مجازی که در حاشیه روستاها هستند بازدید کرد و در محل تعیین تکلیف شوند، اگر قیمت گوشت در قصابی‌های غیرمجاز ارزان‌تر اعلام می‌شود به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی است.

وی همچنین گفت: هر روز از بانک‌ها و ادارات بازدید می‌شود و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضمن اینکه اخطار و تذکر کتبی داده می‌شود اگر تداوم یابد، مدیر باید پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه تا کنون یکی از بانک‌ها به دادستانی معرفی شده و اگر رعایت نکند تعطیل خواهد شد، افزود: آژیر هشدار در سطح شهر به صدا در آمده و می‌طلبد مردم و مسئولان بیشتر رعایت کنند و تذکرهای لازم مداوم داده شود.

فرماندار کاشمر با توجه به وضعیت قرمز شهرستان از همه همشهریان خواست همان‌گونه که از ابتدا همراه ستاد کرونا در اجرای مصوبات و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده‌اند در ادامه با عمل به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، ماسک زدن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هر صنف یا قشری که هستند در کاهش روند بیماری ستاد کرونا شهرستان را یاری نمایند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها کروناویروس كرونا کاشمر رعایت پروتکل های بهداشتی فرماندار کاشمر محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۸۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در غرب آسیا کشوری تصمیم‌ساز است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علی خاتمی ظهر پنج‌شنبه در یادواره شهدای امنیت اقتصادی استان، با بیان اینکه امروز به عنیه شاهد گسترش اندیشه انقلاب اسلامی در منطقه بوده و غرب آسیا بدون نظر ایران تصمیمی اتخاذ نمی‌کند، افزود: بی‌تردید اقتداری که امروز در ایران اسلامی حاکم شده، به واسطه خون شهدا و رشادت این عزیزان است.

وی با اشاره به اینکه امروز به برکت خون شهدا شاهد موفقیت‌های روزافزون ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف هستیم، اظهار کرد: یکی از این موفقیت‌ها که سربلندی ایران اسلامی را به دنبال داشت، تحقق عملیات وعده صادق بود که همه به اقتدار ایران در بُعد نظامی اعتراف کردند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز در ادامه این مراسم با تاکید بر اینکه اقتداری که امروز ایران اسلامی در همه زمینه‌ها به ویژه حوزه دفاعی به دست آورده، مرهون خون شهدا است، تصریح کرد: در واقع این شهدا بودند که برای این کشور در عرصه‌های مختلف تولید قدرت کردند.

سردار جهانبخش کرمی به نمونه‌ای از قدرت‌آفرینی شهدا برای ایران اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: در این خصوص می‌توان به مجاهدت‌های شهید شهریاری در حوزه انرژی هسته‌ای و یا ابتکارات شهید طهرانی‌مقدم در حوزه صنعت موشکی اشاره کرد.

پدر شهید محمدحسین حدادیان نیز یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود که با اشاره به اینکه ما همه به تک‌تک شهدا بدهکار هستیم، خاطرنشان کرد: بی‌تردید خون شهدا ضامن حیات این انقلاب است و امیدواریم گوشه‌ای از بصیرت‌مندی شهدا نصبت ما شود.

کد خبر 6088544

دیگر خبرها

  • روزهای گرم اردیبهشتی در آسمان مازندران
  • ایران در غرب آسیا کشوری تصمیم‌ساز است
  • «فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید
  • فعالیت مستمر ۶۵ تیم نظارتی پلیس راه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • چرا باید حتما از پروتکل TLS (SSL سابق) استفاده کنیم؟
  • احتیاط، تفرقه‌افکنان مشغول کارند! | سناریوی اختلاف‌افکنی برای به حاشیه بردن حجاب
  • توافقات خوبی را در سفر رییس جمهور به سریلانکا شاهد خواهیم بود
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است