Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-28@12:54:08 GMT

انگلیس بر تعهد این کشور به برجام تاکید کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۹۰۸۴

انگلیس بر تعهد این کشور به برجام تاکید کرد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، «جاناتان آلن» نماینده انگلیس در سازمان ملل در نشست روز گذشته شورای امنیت اظهار داشت لندن قاطعانه به حفظ برجام پایبند است. 

در این نشست که با موضوع امنیت در منطقه خلیج فارس برگزار شد نماینده انگلیس گفت «همانطور که بار‌ها در این نشست گفته‌ایم، تعهد ما به برجام همچنان قاطعانه باقی مانده و حمایت از ثبات منطقه‌ای در اولویت سیاست‌های ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

هرچند در ادامه  ادعاهای همیشگی غرب را علیه ایران تکرار کرد و اظهار داشت: «تسلیحات هسته‌ای ایران، پیامد‌های فاجعه باری بر امنیت منطقه و فراتر از آن خواهد داشت و برجام تنها وسیله موجود برای جلوگیری از این پیامد‌هاست.»

این مقام انگلیسی در پایان گفت: «از تعهدی که ایران نسبت به امنیت منطقه‌ای در نامه‌ای به شورای امنیت ابراز کرد، استقبال می‌کنم.»

نشست روز سه‌شنبه شورای امنیت به ریاست روسیه و با هدف تحلیل افزایش بالقوه تنش‌ها در منطقه خلیج فارس و راه‌های کاهش آن برگزار شد.

پربیننده ترین ایران و آمریکای ۲۰۲۱ موضع مشاور بایدن درباره شرایط بازگشت آمریکا به برجام بهبود شاخص‌های کلان اقتصاد ایران در سال۱۴۰۰/ رشد ۱.۵درصدی اقتصاد دود جنگ قره باغ در آسمان عراق +عکس صعود طلا به امید بسته‌حمایتی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: انگلیس تسلیحات هسته ای روسیه سازمان ملل متحد لندن برجام سازمان ملل و شورای امنیت قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۹۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس : آنچه در غزه رخ می‌دهد فاجعه انسانی است

سفیر و نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل متحد پس از رای موافق به قطعنامه شورای امنیت درباره آتش‌بس فوری در غزه، اوضاع انسانی در این باریکه را بحرانی توصیف و بر لزوم ترسیم مسیر آتش‌بس به برقراری صلح پایدار تاکید کرد.   به گزارش ایرنا، باربارا وودوارد روز دوشنبه طی سخنانی که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شد، گفت: رنج شدید غیرنظامیان بیگناه فلسطینی در غزه علائمی از کاهش نشان نمی دهد و یک فاجعه انسانی در برابر چشمان ما رخ می‌دهد.   وی عنوان کرد که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد «پیامی روشن و متحد در مورد نیاز به حمایت از حقوق بین‌الملل بشردوستانه و افزایش فوری کمک‌های امدادی از جمله برداشتن همه موانعی که مانع از تحویل آن ‌ها (به غزه) می‌شوند، ارسال می‌کند.»   دیپلمات ارشد انگلیسی ادامه داد: وزیر امور خارجه و نخست وزیر انگلیس این پیام ها را در تماس های خود با نخست وزیر و دیگر رهبران سیاسی [رژیم] اسرائیل طی هفته های اخیر تکرار کرده اند.   وودوارد با بیان اینکه انگلیس خواستار اجرای فوری قطعنامه شورای امنیت است، افزود: ما باید روی ترسیم مسیر آتش‌بس فوری به سمت برقراری صلح پایدار و بدون بازگشت به جنگ تمرکز کنیم.   وی ادامه داد: «این به معنای تشکیل یک دولت جدید فلسطینی برای کرانه باختری و غزه، همراه با یک طرح حمایت بین‌المللی، حذف ظرفیت حماس برای حمله مجدد به اسرائیل، عدم حکومت حماس بر غزه، و ترسیم مسیری معتبر و غیرقابل بازگشت به سوی راه حل دو دولتی است که بر اساس آن اسرائیل و فلسطین در کنار هم و در امنیت و صلح زندگی کنند.» کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • حکیم خواستار اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ غزه شد
  • وزیر خارجه عراق: سرنوشت ملت فلسطین به دست خود آن‌ها تعیین می‌شود
  • ادای احترام اعضای شورای امنیت به قربانیان حمله در مسکو
  • انگلیس: آنچه در غزه رخ می‌دهد فاجعه انسانی است
  • انگلیس : آنچه در غزه رخ می‌دهد فاجعه انسانی است
  • آنچه در غزه رخ می‌دهد فاجعه انسانی است/ تاکید بر تبدیل آتش‌بس فوری به صلح پایدار
  • استقبال حماس از قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌ بس در غزه
  • استقبال حماس از قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌بس در نوار غزه
  • بیانیه فوری حماس پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت