Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@08:22:21 GMT

مقام انگلیسی: قاطعانه به برجام متعهد هستیم

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۹۲۰۱

مقام انگلیسی: قاطعانه به برجام متعهد هستیم

خبر‌گزاری فارس: «جاناتان آلن»، نماینده انگلیس در سازمان ملل در نشست روز سه‌شنبه شورای امنیت با موضوع امنیت در منطقه خلیج فارس، طی اظهاراتی گفت کشورش قاطعانه متعهد به حفظ توافق هسته‌ای برجام است.

جاناتان آلن در این اظهارات که متن آن به شکل بیانیه‌ای در وبسایت رسمی وزارت خارجه انگلیس قرار گرفته، عنوان کرد: «همانطور که بارها در این نشست گفته‌ایم، تعهد ما به برجام همچنان قاطعانه باقی مانده و حمایت از ثبات منطقه‌ای در اولویت سیاست‌های ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی در ادامه اظهارات خود با تکرار ادعا‌های گذشته علیه ایران مدعی شد: «تسلیحات هسته‌ای ایران، پیامدهای فاجعه باری بر امنیت منطقه و فراتر از آن خواهد داشت و برجام تنها وسیله موجود برای جلوگیری از این پیامد‌هاست.»

آلن همچنین مدعی شد: «در حالی که ما به توافق هسته‌ای [برجام] متعهد هستیم، عدم پیروی سیستماتیک ایران از تعهدات برجام، این [توافق] را به خطر می‌اندازد. ایران باید با سازوکار حل اختلاف تعامل سازنده داشته باشد و باید به تعهدات خود در چارچوب این توافق عمل کند. این امر برای امنیت در سراسر خاورمیانه بسیار مهم است.»

این مقام انگلیسی در پایان اظهارات خود همچنین مدعی شد: «من از تعهدی که ایران نسبت به امنیت منطقه‌ای طی نامه ۱۵ اکتبر خود به شورای امنیت ابراز کرد، استقبال می‌کنم، اما ایران به عنوان یک طرف درگیر در اختلافات سرتاسر منطقه، یک بازیگر بی‌طرف نیست و برای هر طرحی با رهبری این کشور مناسب نخواهد بود.»

نشست روز سه‌شنبه شورای امنیت با هدف تحلیل افزایش بالقوه تنش‌ها در منطقه خلیج فارس و راه‌های کاهش آن برگزار شد.

این نشست توسط روسیه که از ماه جاری ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را برعهده دارد برگزار شده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: مقام انگلیسی برجام شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۹۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان : توافق ما با اروپا باید به فشار به اسرائیل برای توقف درگیری در غزه منجر شود

«فیصل بن فرحان» وزیر امورخارجه عربستان دوشنبه شب پس از دیدار با چوسپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: می‌خواهیم که توافق میان کشورهای حاشیه خلیج [فارس] و اروپا در برخی از موارد به فشار بیشتر [به اسرائیل] برای توقف درگیری در غزه منجر شود.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «الخلیج اونلاین»، بن فرحان این سخنان را پس از نشست با «جوسپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در لوکزامبروگ بیان کرده است.

وی اضافه کرد: همچنان برای ثبات و امنیت کشورهای منطقه خوش بین هستیم.

فرحان افزود: چشم انداز منطقه حرکت به سوی توسعه، آبادی و ثبات منطقه است.

سخنان بن فرحان ساعتی پس از آن بیان می شود که بورل نیز با تاکید بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها افزود: در زمان ناآرامی و تشدید تنش‌ها، صلح و چندجانبه‌گرایی در هر دو منطقه خاورمیانه و اروپا به چالش کشیده خواهد شد و ما بیش از هر زمان دیگری به همکاری برای حل بحران‌ها، جلوگیری از تشدید اوضاع و حمایت از فضای بین‌المللی امن‌تر و باثبات‌تر نیاز داریم.

این جلسه ساعاتی پس از نشست ماهانه شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ برگزار شد که در جریان آن آخرین تحولات بین‌المللی مورد بحث قرار گرفت. پاسخ تنبیهی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، بحران انسانی در غزه و جنگ اوکراین از مهم‌ترین موضوعات این نشست عنوان شده است.

بورل در نشست با خبرنگاران عنوان کرد که دورنمایی از برقراری آتش‌بس در غزه دیده نمی‌شود و فاجعه انسانی در این منطقه ادامه دارد. وی به رژیم صهیونیستی هشدار داد: «تا زمانی که جنگ در غزه ادامه دارد صلح در منطقه خاورمیانه برقرار نخواهد شد.»

 رژیم صهیونیستی طی بیش از ۶ ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد پیشتر قطعنامه‌ای را در حمایت از برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه تصویب کرد. در این قطعنامه از تمام طرف‌ها خواسته شده است که به توقف فوری درگیری‌ها در ماه مبارک رمضان احترام بگذارند اما جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین، با وجود تصویب این قطعنامه، کماکان ادامه دارد.

بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۴ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۶ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • گروسی : ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • ایران با ساخت بمب اتم "چند هفته، نه چند ماه" فاصله دارد
  • گروسی: ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد
  • عربستان : توافق ما با اروپا باید به فشار به اسرائیل برای توقف درگیری در غزه منجر شود
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه می‌رود/ علت چیست؟
  • آغاز نشست سخنگوی وزارت خارجه
  • کنعانی: دفاع از اصول، ارزش‌ها و ارکان انقلاب و نظام با صلابت ادامه خواهد یافت