Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، ایرج  کارخایی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در استان سمنان در سال جاری بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه بر اساس دستورالعمل اجرایی نکوداشت هفته پدافند غیرعامل با کمک دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها، و شهرداری‌های استان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هفته پدافند غیرعامل سال ۹۹ از ۵ تا ۱۲ آبان ماه با شعار محوری و کلی "پدافند غیرعامل؛ مقاومت فعال، تاب‌آوری حیرت‌انگیز، ایران قوی" نام‌گذاری شده است.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان سمنان اضافه کرد: هشتم آبان ماه سالروز فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل پدافند غیرعامل است که هرساله به همین مناسبت هفته پدافند غیرعامل نام‌گذاری می‌شود و فرصت مغتنمی است که با اجرای برنامه‌های مفید، متنوع، فراگیر و هدفمند شاهد معرفی حوزه پدافند غیرعامل در عرصه‌های مختلف عمومی و تخصصی، گفتمان سازی عمومی، فرهنگ‌سازی، ترویج اصول و اهداف پدافند غیرعامل و نهادینه کردن آن در بین مسئولین، مدیران کارکنان، متخصصان و عموم اقشار مختلف مردم باشیم.

کارخایی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل اجرایی به کلیه دستگاه‌های اجرایی استان گفت: برنامه‌های امسال در سطح ملی، سطح استانی، سطح دستگاهی توسط دستگاه‌های اجرایی، سطح شهرستانی توسط فرمانداری‌ها و سطح شهری توسط شهرداری‌ها با رویکرد آموزش، رزمایش، فرهنگ‌سازی و گفتمان سازی مقوله پدافند غیرعامل اجرا و عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: در برنامه‌های امسال با توجه به شرایط موجود و افزایش شیوع کرونا، همه برنامه‌ها و اهداف هفته پدافند غیرعامل با رعایت کامل پروتکل‌ها و شئونات بهداشتی باید اجرا شود و این مهم با استفاده حداکثری از ظرفیت حوزه فناوری، فضای مجازی و به‌صورت ویدئوکنفرانس قابل‌اجراست.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: امروز پدافند غیرعامل یکی از پراهمیت‌ترین محورها و موضوعات در عرصه دفاع، مصون‌سازی کشور، پیش‌بینی و پیشگیری از انواع تهدیدات دشمنان، حفظ و حراست از سرمایه‌ها و دستاوردهای مالی و معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می‌شود که نیاز است همه مسئولین و دستگاه‌های مختلف توجه لازم به رعایت ملاحظات و الزامات و اصول پدافند غیرعامل را داشته باشند و هفته پدافند غیرعامل فرصتی است که به مسائل راهبردی، اساسی و کاربردی پدافند غیرعامل دقت شود و به‌عنوان یک ضرورت و امر مهم در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: اهداف اصلی پدافند غیرعامل با توجه به توطئه‌ها و تهدیدات دشمنان، کم کردن و بی‌اثر کردن تهدیدات، کاهش آسیب‌پذیری‌ها، و مصون‌سازی کلیه تأسیسات زیربنایی، حساس، مهم و قابل حفاظت است. به‌ویژه استمرار و تداوم خدمات‌رسانی دستگاه‌های اجرایی خصوصاً سازمان‌ها و دستگاه‌های مهم و تأثیرگذار که ملزم به خدمت‌رسانی به مردم هستند.

کارخایی به برنامه‌های موردنظر در هفته پدافند غیرعامل سال ۹۹ ازجمله فرهنگ‌سازی و ترویج گفتمان پدافند غیرعامل، اطلاع‌رسانی، تبلیغات و انتشار عملکردها و فعالیت‌های حوزه پدافند غیرعامل توسط دستگاه‌ها، دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی برای کارکنان، مدیران و عموم مردم، دوره‌های رزمایش و مانور برای کسب آمادگی‌های بیشتر توسط ۱۲ کارگروه تخصصی و بازدید و سرکشی از زیرساخت‌های حساس، مهم و مراکز ثقل در استان اشاره کرد.

وی برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی ادبی هنری، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران، ائمه جمعه و علما، تجلیل از دست‌اندرکاران حوزه پدافند غیرعامل، انجام مصاحبه‌های مختلف با رسانه‌ها، مطبوعات و صدا و سیما، استفاده از ظرفیت فضای مجازی و کانال‌های اطلاع‌رسانی دستگاه‌ها، برگزاری مانور قطع برق اضطراری در دستگاه‌های اجرایی، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در هفته پدافند غیرعامل، انتشار پیام استاندار سمنان و فرمانداران، تشکیل شورای پدافند غیرعامل استان و شهرستان‌ها و ۱۲ کارگروه تخصصی ذیل شورای پدافند غیرعامل، برگزاری مانور زیستی، سایبری، شیمیایی و مردم محور توسط دستگاه‌های مختلف را از دیگر برنامه‌ها دانست.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: پدافند غیرعامل سمنان برنامه دستگاه های اجرایی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان هفته پدافند غیرعامل پدافند غیرعامل دستگاه های اجرایی دستگاه ها برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۹۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی یزد به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی

 سرهنگ یاوری  معاون فرهنگی و اجتماعی انتظامی استان یزد در جلسه هماهنگی اجرای طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: طرح ملی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، با اولویت ۳۳۰ محله آسیب‌پذیر و حاشیه‌نشین در سراسر کشور و در یزد با اولویت سه محله و با محوریت کوپ‌ها و با مشارکت، حمایت، هدایت و نظارت مستقیم معاونت فرهنگی و اجتماعی انتظامی استان یزد اجرا خواهد شد.

وی هدف از تشکیل جلسه را هماهنگی بین دستگاه‌ها در خصوص اجرایی کردن این طرح عنوان کرد و گفت: عمده مشکلات این سه محله باید توسط معتمدان محل و مشاوران کلانتری‌ها بررسی و احصا شود.

سرهنگ یاوری در پایان خاطر نشان کرد: کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند همکاری تعامل خوب و سازنده بین دستگاه‌های اجرایی است، در پایان مقرر شد محل اجرای طرح با هماهنگی رئیس کلانتری و معتمدین محل مشخص و اطلاع رسانی کامل زمان و مکان اجرای طرح از طریق نصب بنر، نصب اطلاعیه، ارسال پیامک، فضای مجازی و... انجام و نیز مشکلات هر منطقه احصا و نیز هماهنگی لازم با سایر دستگاه‌ها جهت اجرای طرح انجام و مشخصات نماینده هر دستگاه جهت شرکت در جلسات قبل و حین اجرای طرح اعلام شود.

جلسه هماهنگی اجرای طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی که با حضور نمایندگان دستگاه‌های دولتی و مردم نهاد از جمله استانداری، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، آستان قدس رضوی، موسسه نسیم اسکان یزد و... در سالن جلسات شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی معاونت اجتماعی برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • برگزاری بزرگداشت سعدی با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی
  • شعار سال باید در ابعاد مختلف تحقق یابد
  • ۹۲۷ سازه آبخیزداری در اردبیل اجرایی شد
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی یزد به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • آغاز اقدامات اجرایی پدافند غیرعامل شهرداری گرگان در سال 1403
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد/ اعلام جزییات
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • زمان و شرط اجرای «همسان‌سازی حقوق بازنشستگان»