Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@19:28:16 GMT

تولید روزانه ۴۰ هزار عدد ماسک در مهاباد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۹۳۳۸

تولید روزانه ۴۰ هزار عدد ماسک در مهاباد

محمد جهین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چهار واحد تولیدی ماسک سه لایه در صورت تامین مواد اولیه و پارچه می توانند ماهانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار عدد ماسک یکبار مصرف تولید کنند.

وی ادامه داد: با تولید و توزیع این میزان ماسک در سطح شهرستان، مشکلی در تامین اقلام بهداشتی برای اقشار مختلف مردم و کادر درمانی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد اظهار داشت: این تعداد ماسک براساس رعایت استانداردهای کامل در سطح کارگاه های فعال شهرستان تولید و برای کنترل و جلوگیری از بیماری کرونا در اختیار همه افراد قرار می‌گیرد.

جهین با اشاره به قیمت مصوب هر عدد ماسک بیان کرد: بر اساس مصوبات ستاد مقابله با ویروس کرونا و ستاد تنظیم بازار هر ماسک که با قیمت مصوب ۱۳ هزار ریال توزیع می‌شود.

وی همچنین اضافه کرد: روزانه ۵۰۰ هزار دستکش پلاستیکی یکبار مصرف در قالب ۲۵۰ هزار جفت در سطح شهرستان تولید و در بین مراکز مورد نیاز و داروخانه توزیع خواهد شد.

وی ظرفیت تولید روزانه دستکش در مهاباد را حدود ۷۵۰ هزار عدد اعلام کرد و گفت: علاوه بر واحدهای تولید، فعالان برخی از کارگاه‌ها نیز ماسک را به صورت خودجوش با دریافت پارچه از سوی خیران برای شهروندان و برخی از نیازمندان تولید کرده و به صورت رایگان در اختیار آنان قرار می‌دهند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر در وضعیت هشدار مقابله با کرونا قرار دارد و طبق اعلام مدیر شبکه بهداشت و درمان این شهرستان رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش یافته است.

برچسب‌ها ماسک مهاباد وزارت صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی پروندهٔ خبری کرونا و معضل بازار لوازم پیشگیری از آن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماسک مهاباد وزارت صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی ماسک مهاباد وزارت صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۹۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی آب از سد مهاباد/ توصیه به اهالی روستاهای اطراف شهرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، حسن عباسی افزود: سد مهاباد در نزديكي شهر واقع شده و ظرفيت آبراه ها و بستر رودخانه پايين دست سد نيز محدود است، بر همين اساس بخشي از آب آن در فصل بارش بايد رهاسازي شود تا سد ظرفيت لازم براي ورود آب حاصل از بارش هاي ديگر را داشته باشد.

او اضافه کرد: اگر ظرفيت آب سد تكميل شود و به اصطلاح سد سرريز كند، در صورت بارش باران شديد و افزايش ورودي آب، بايد تمامي حجم آب ورودي از دريچه ها خارج شود كه اين امر ممكن است مشكلاتي را به دنبال داشته باشد.

او اضافه کرد: مرحله دوم عملیات رهاسازی آب از سد مهاباد از ششم فروردین ماه سال جاری با میزان ۳۰ متر مکعب بر ثانیه آغاز شده است.

فرماندار ویژه مهاباد با اشاره به اينكه هم اكنون درصد زیادی از ظرفيت درياچه سد مهاباد از آب پُر است، افزود: با افزايش دوباره آب پشت درياچه سد و نزديك شدن به مرحله سرريز، رهاسازي آب دوباره انجام می شود.

عباسی گفت: با رهاسازی این میزان آب، از عموم مردم و ساکنان محلی خواست ضمن رعایت دقیق نکات ایمنی در زمان رهاسازی و پس از آن از نزدیک شدن به حریم و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند.

سد مهاباد يكي از سدهاي قديمي كشور با حدود 50 سال قدمت است و ظرفيت ذخيره آب در درياچه پشت سد مشخص و محدود است.

سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون متر مکعب ظرفیت اسمی و ۱۷۲ میلیون متر مکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تأمین آب شرب شهر، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رهاسازی آب از سد مهاباد/ توصیه به اهالی روستاهای اطراف شهرستان
  • برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید
  • سارقان محتویات داخل خودرو گردشگران در مهاباد دستگیر شدند
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • روزانه ۱۵۰ تن زباله در آستارا تولید می‌شود
  • تولید آب در بوشهر برای گردشگران نوروزی افزایش یافت
  • تولید و تأمین روزانه ۴۴۵ هزار مترمکعب آب در استان بوشهر در نوروز
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • ۳۰ میلیون لیتر به ظرفیت تولید بنزین افزوده می‌شود
  • افزایش ۵۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران از ابتدای ۲۰۲۴