Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@19:11:46 GMT

سفارت آمریکا عامل حمله مرگبار «الرضوانیه» بغداد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۹۳۵۷

سفارت آمریکا عامل حمله مرگبار «الرضوانیه» بغداد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شفق نیوز، محمد البصری یکی از فرماندهان حشد شعبی عراق اعلام کرد که سفارت آمریکا عامل بمباران یک منزل مسکونی در الرضوانیه بغداد بوده و زمانی که واشنگتن، تصمیم داشته به خانواده‌های قربانیان پول بدهد، این خانواده‌ها حاضر به پذیرش نشدند.

وی بیان کرد: تحقیقات درباره بمباران الرضوانیه ثابت کرد که سفارت آمریکا در آن دست داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای امنیتی عراق، پس از بمباران یک منزل در نزدیکی فرودگاه بغداد، این تحقیقات را انجام دادند، ولی پس از اثبات دست داشتن آمریکاییها، این پرونده بسته شد. طرف آمریکایی توجیه می‌کند که عملیات عمدی نبود و این حادثه در جریان عملیات آموزشی بر روی برخی از موشک‌های سفارت صورت گرفته است.

البصری در پایان اعلام کرد: سفارت آمریکا تلاش دارد مبلغ زیادی پول، به خانواده‌های این شهدا بدهد، ولی خانواده‌ها حاضر نشدند این پول‌ها را به عنوان دیه قبول کنند.

ستاد مشترک ارتش عراق ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۰ اعلام کرد که در جریان بمباران یک منزل مسکونی در الرضوانیه، پنج نفر کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

کد خبر 5053804

منبع: مهر

کلیدواژه: حشد شعبی عراق بغداد ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 دونالد ترامپ فلسطین ویروس کرونا عربستان سعودی ایران روسیه عادی سازی روابط با اسرائیل ترکیه مناقشه قره باغ لبنان سفارت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۹۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد

به گزارش خبرآنلاین یاشار گولر، وزیر دفاع ترکیه، از توافق عراق و ترکیه برای تأسیس ستاد عملیات مشترک خبر داد.

به گزارش «آناتولی»، گولر گفت: با همکاری یکدیگر می‌بینیم که چه کارهایی می‌توانیم بکنیم و بعد از آن مسؤولیت‌های این ستاد مشخص خواهد شد.

به نقل از ایسنا این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که روز دوشنبه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در سفری رسمی به بغداد و اربیل رفت.

در این سفر چندین توافق‌نامه و یادداشت تفاهم در بخش‌های گوناگون میان ۲ کشور امضا شد و موضوع مبارزه با پ.ک.ک. از محورهای اصلی مذاکرات ۲ طرف بود.

ترکیه سال‌ها است که به بهانه مبارزه با پ.ک.ک. با نقض حاکمیت ارضی عراق مناطق گوناگون این کشور را هدف بمباران قرار می‌دهد و چندین پایگاه نظامی در خاک عراق راه‌اندازی کرده است.

عراق بارها به این اقدامات اعتراض کرده است.

از سوی دیگر ترکیه تاکنون بارها اعلام کرده که در پی ایجاد «منطقه امن» در عمق ۳۰-۴۰ کیلومتری خاک عراق است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898947

دیگر خبرها

  • چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی عامل حمله کننده به سفارت
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • محکومیت عامل حمله به ساختمان کنسولی ایران در پاریس به حبس | متهم: می خواستم از مقامات ایران انتقام بگیرم!
  • عامل حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • نگاهی به توافق‌های جدید بین ترکیه و عراق
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق