Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@19:59:25 GMT

ایرلاین کاتای پاسیفیک ۵,۹۰۰ نفر را اخراج می‌کند

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۱۹۳۸۱

ایرلاین کاتای پاسیفیک ۵,۹۰۰ نفر را اخراج می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، ایرلاین کاتای پاسیفیک هنگ‌کنگ روز چهارشنبه اعلام کرد تحت تأثیر فشار شدیدی که با پاندمی کرونا و کاهش تقاضای مسافرت بر این شرکت وارد شده است ۵,۹۰۰ نفر را اخراج خواهد کرد و برند هواپیمایی منطقه‌ای کاتای دراگون خود را تعطیل می‌کند.

همچنین این ایرلاین اعلام کرد به عنوان بخشی از تغییرات اساسی ساختاری خود شرایط و قراردادهای خدمه پروازی را عوض خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تغییرات ۲.۲ میلیارد دلار هنگ‌کنگ (معادل ۲۸۳.۹ میلیارد دلار آمریکا) برای کاتای پاسفیک هزینه خواهد داشت.

این ایرلاین اعلام کرد که در کل ۸,۵۰۰ جایگاه شغلی خود را حذف خواهد کرد که البته ۲,۶۰۰ مورد از این شغل‌ها هنوز به علت صرفه‌جویی‌های قبلی در بودجه به کار گرفته نشده بودند و خالی هستند.

آگوستوس تانگ، مدیرعامل کاتای گفت: پاندمی کرونا تأثیر ویرانگری بر صنعت هوانوردی گذاشته است و حقیقت تلخ این است که ما باید برای بقا در این شرایط ساختار گروه خود را به طور اساسی تغییر دهیم.

ایرلاین سنگاپور و هواپیمایی کانتاس استرالیا هم اعلام کردند بخش بزرگی از کارکنان خود را اخراج خواهند کرد.

کد خبر 5053795

منبع: مهر

کلیدواژه: ایرلاین ها صنعت هوانوردی ویروس کرونا قیمت دلار بانک مرکزی ایران ویروس کرونا شاخص کل بورس تولید نفت وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت نفت فولاد وزارت جهاد کشاورزی بازار سرمایه بازار سهام قیمت یورو بورس تهران وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۹۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلا ۱۰ درصد کارکنان جهانی خود را اخراج می‌کند

ایلان ماسک، مدیرعامل سازنده خودرو‌های برقی تسلا در یک یادداشت داخلی به کارکنان خود اعلام کرد که این شرکت در حال اخراج بیش از ۱۰ درصد از نیروی کار جهانی خود است. این اقدام در حالی انجام خواهد شد که تسلا با کاهش فروش و تشدید جنگ قیمت خودرو‌های برقی دست و پنجه نرم می‌کند.

منابع مختلفی می‌گوید که اخراج نیروی کار جهانی تسلا شامل کاهش کارکنان در آمریکا و چین که دو بازار بزرگ برای خودروسازان است هم می‌شود.

چندین مرکز خدمات مستقر در ایالات متحده بلافاصله شاهد اخراج کارکنان بودند و طبق اعلام برخی منابع بیش از ۱۰ درصد کارکنان تسلا شغل خود را از دست داده‌اند و به دنبال شغل جدید هستند. به گفته تحلیلگران کاهش تحویل خودرو‌ها که منجر به اخراج کارکنان نیز شده تابعی از تقاضای پایین خودرو‌های تسلا بوده است. در حالی که قانون کار آلمان قوانین سختگیرانه‌ای در مورد اخراج کارکنان دارد، حدود ۱۰۰۰ کارگر در تسلا قرارداد‌های موقت دارند که آنها را بیشتر در معرض اخراج قرار می‌دهد.

تسلا با رقابت فزاینده‌ای در چین و در یک جنگ قیمتی شدید با رقبای خود به رهبری BYD و همچنین کاهش فروش در آمریکا مواجه است. سهام تسلا در روز سه‌شنبه با ۴ دلار کاهش به ۱۵۴.۸۲ دلار رسید.

گفتنی است تحویل جهانی خودرو در سه ماهه اول برای اولین بار در نزدیک به چهار سال گذشته کاهش یافت، چراکه کاهش قیمت‌ها نتوانست تقاضا را تحریک کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • نساجی صفر - تراکتور صفر
  • موج جدید اخراج‌ها در گوگل
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • با این ترفندها بلیط هواپیما استانبول را ارزان بخرید
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • تسلا ۱۰ درصد کارکنان جهانی خود را اخراج می‌کند
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد