Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از شرکت لوله گستر اسفراین، مهندس مازیار زند روز چهارشنبه اظهار داشت: این دستگاه پیشرفته و هوشمند که توسط مهندسان ایرانی طراحی و ساخته شده، قادر به انجام تست مچالگی (Collapse Test) لوله های جداری در طیف وسیعی از ابعاد و گریدهای موجود مطابق با آخرین نسخه استاندارد بین المللی API۵CT است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ساخت این دستگاه در داخل کشور علاوه بر قطع کامل وابستگی صنعت نفت به شرکت های خارجی در حوزه تست، موجب ارتقای رتبه فناوری ایران و شتاب بخشی به احداث و بهره برداری از چاه های نفت می شود.
مدیرعامل شرکت صنعتی لوله گستر گفت: نخستین نمونه تست شده با این دستگاه از لوله های تولیدی شرکت لوله گستر بود که این آزمون سختگیرانه آن با حضور، پشتیبانی و نظارت اداره بازرسی فنی و خوردگی فلزات و معاون مدیر فنی شرکت مناطق نفت خیز جنوب با موفقیت کامل انجام شد.
زند، تصریح کرد : انجام موفقیت آمیز این آزمون، محصولات شرکت لوله گستر اسفراین را در بالاترین سطح کیفی استاندارد بین المللی و در زمره لوله های (High Collapse) قرار داده است.

بر اساس اطلاعات دریافت شده،  پیش از این نمونه این دستگاه در داخل ایران وجود نداشته و عملیات تست لوله های جداری مورد استفاده در درون چاههای نفت، در خارج از کشور انجام می شده است.

به گزارش ایرنا شرکت لوله گستر اسفراین از شرکت‌های تابعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بوده و تنها تولید کننده انواع لوله‌های جداری بدون درز مورد نیاز برای استخراج نفت است.
خریدار محصولات لوله گستر عمدتاً شرکتهای تابعه شرکت ملی نفت و شرکت‌های پیمانکار فعال در زمینه حفاری چاه‌های نفت هستند.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد که با دارا بودن ۲ مجتمع بزرگ فولاد و لوله گستر و نیز صنایع پایین دستی آن، قطب صنعتی خراسان شمالی به شمار می رود.

برچسب‌ها اسفراین وزارت صنعت معدن و تجارت جهش تولید خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسفراین وزارت صنعت معدن و تجارت جهش تولید خراسان شمالی اسفراین وزارت صنعت معدن و تجارت جهش تولید خراسان شمالی اخبار کنکور لوله گستر شرکت لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۱۹۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع ۱۲ حادثه به دلیل فرونشست در اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه عملیات نشت یابی خطوط لوله آب شرب در محور خیابان فردا هم انجام خواهد شد، اضافه کرد: با توجه به تعدد وقوع حوادث شکستگی شبکه آب در امتداد خط لوله مقرر شد پس از نشت یابی عملیات تعویض خطوط لوله فرسوده آب و فاضلاب انجام شود.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه به دلیل شرایط فرونشست زمین حوادث شکستگی شبکه‌های آب و فاضلاب طی چند سال اخیر افزایش یافته است، افزود: در سال گذشته بیش از ۳۰ مورد حادثه و در سال جاری تا کنون ۱۲ حادثه گزارش شده است.

منصور شیشه فروش در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه شکستگی لوله در خیابان میر اصفهان اظهار کرد: اخیراً تعداد حوادث شکستگی لوله آب و فاضلاب در این خیابان رو به افزایش است و طی یک هفته سه مورد حادثه در این خیابان گزارش شده است.

وی با بیان اینکه این حادثه امروز در مقطع پایین پل و به علت نشت آب و فرونشست زمین اتفاق افتاده است، تصریح کرد: تیم فنی و حوادث شرکت آب و فاضلاب به محل اعزام و ضمن انجام حفاری و پایش خطوط لوله از لحاظ نشت یابی نسبت به ایمن سازی و پر سازی محل اقدام نمودند و توسط پلیس راهور اقدامات ترافیکی انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه عملیات نشت یابی خطوط لوله آب شرب در محور خیابان فردا هم انجام خواهد شد، اضافه کرد: با توجه به تعدد وقوع حوادث شکستگی شبکه آب در امتداد خط لوله مقرر شد پس از نشت یابی عملیات تعویض خطوط لوله فرسوده آب و فاضلاب انجام شود.

وی با بیان اینکه به دلیل شرایط فرونشست زمین حوادث شکستگی شبکه‌های آب و فاضلاب طی چند سال اخیر افزایش یافته است، افزود: در سال گذشته بیش از ۳۰ مورد حادثه و در سال جاری تا کنون ۱۲ حادثه گزارش شده است.

شیشه فروش تصریح کرد: از جمله حوادث سال گذشته می‌توان به نشست خیابان و شکستگی شبکه فاضلاب در محور اتوبان شهید آقابابایی و نیز خیابان شهیدان کاظمی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ کیلومتر کیلومتر از شبکه‌های فاضلاب شهر اصفهان فرسوده و ۳۰ کیلومتر از شبکه‌ها در شرایط بحرانی از لحاظ فرسودگی قرار دارد، افزود: ضروری است که وزارت نیرو برای مدیریت و بهبود این شرایط برنامه‌ریزی فوری داشته باشد.

دیگر خبرها

  • ۲ هزار واحد مسکن مهر مهستان تا پایان اردیبهشت تحویل می‌شود
  • برخورد جدی با دستگاه‌هایی که مرتکب ترک فعل شوند
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک
  • تمرکز ایران برای تبدیل شدن به بازیگر اصلی گازی منطقه/ از تمدید قرارداد گاز عراق تا تکمیل ساخت خط لوله صلح
  • لیست قیمت لوله جدار چاه کالوپ در ضخامت های مختلف
  • وقوع ۱۲ حادثه به دلیل فرونشست در اصفهان
  • اجرای بیش از ۳ هزار کیلومتر شبکه گاز در استان کرمان در سال ۱۴۰۲
  • قزاقستان ساخت خط لوله در دریای خزر را بررسی می‌کند
  • پروژه خط ۱۴ اینچ تبریز _ ارومیه در آستانه بهره‌برداری
  • خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد